تجهیزات قند و فشار خون

آشنایی با تجهیزات قند و فشار خون

تهیه تجهیزات قند و فشار خون

از جمله بیماری های شایع که امروزه افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند، دیابت و فشار خون می باشد. به دلیل مصرف مواد مضر نظیر قند و نمک و بسیاری از فشار های عصبی و سبک زندگی بی تحرک افراد، بیماری های قند خون و فشار خون بروز می یابد. این بیماری ها نیاز به کنترل دارد که می توان از طریق تجهیزات قند و فشار خون به تنظیم آن پرداخت. دستگاه فشار سنج برای افراد مبتلا به فشار خون و دستگاه کنترل قند خون برای افراد دارای دیابت ، لازم است که با تهیه آنها از فروشگاه های تولید کننده تجهیزات قند و فشار خون می توان از آسیب های جبران ناپذیر این بیماری های خاموش جلوگیری کرد.

تجهیزات قند و فشار خون

تجهیزات قند و فشار خون

دیابت یا قند خون چیست؟

 

زمانی که انسولین مورد نیاز بدن توسط عضوی به نام پانکراس تولید نشده یا میزان آن به اندازه لازم بدن نباشد، بیماری دیابت ایجاد می شود. این هورمون گلوکز مورد نیاز بدن را به سلول های بدن رسانده و در صورت عدم عملکرد صحیح این غده سطح گلوکز خون افزایش یافته و قند خون زیاد می گردد. با تجهیزات قند و فشار خون می توان عدم تعادل در خون را متوجه شده و بدین وسیله غده های بدن که دارای عملکرد صحیح نیستند را شناسایی نمود و با دارو و رژیم غذایی به حالت تعادل در آورد. بیماری دیابت در شکل های مختلف بروز می کند اما سه نوع آن رایج تر می باشد.

دیابت نوع  یک : این نوع از بیماری در صورتی ایجاد می شود که انسولین در بدن تولید نشده یا میزان بسیار کم باشد برای رفع کمبود بدن انسولین به صورت خارجی تزریق شده و نیاز بدن را تامین می کند. صبح ها با استفاده از دستگاه تست قند خون می توانید، میزان قند خون خود را اندازه گرفته و در طول روز بعد از صرف غذاهای مختلف نیز این کار را انجام دهید.

دیابت نوع دو : در این سطح از بیماری ، بیماران باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهند تا بدنشان بتواند به صورت مطلوب از انسولین استفاده کند.

دیابت نوع سه : در صورت بروز حاملگی، در برخی از افراد قند خون افزایش یافته و موجب بروز بیماری قند می شود که بعد از وضع حمل بیماری از بین می رود، به این سطح از بیماری دیابت حاملگی می گویند.

تجهیزات قند و فشار خون

تجهیزات قند و فشار خون

آشنایی با تجهیزات کنترل قند خون

دستگاه تست قند خون از اجزای مختلفی تشکیل شده است که سوزن تست قند خون، نوار تست قند خون ، سر سوزن انسولین قلمی از جمله این بخش ها می باشد. سرنگ انسولین آماده نیز تولید می شود که به صورت روزانه در دوز های لازم به بدن تزریق می گردد و همه این ها را می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه های ارائه دهنده تجهیزات قند و فشار خون دریافت نمایید.

در مورد فشار خون چه می دانید؟

قلب ارگانی است که کار پمپاژ خون به سایر ارگان های بدن را به عهده دارد. قلب این کار را به فشار انجام می دهد، زمانی که این فشار در حد نرمال باشد تمام سلول های بدن از خون تغذیه می شوند اما اگر فشار آن کم یا زیاد باشد در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد می شود. فشار زیاد موجب پارگی رگ و کمی آن باعث عدم هوشیاری و عملکرد صحیح بدن می شود.

در صورتی که فشار خون که یک بیماری خاموش است توسط تجهیزات قند و فشار خون به صورت منظم اندازه گیری نشود، باعث بروز بیماری های خطرناک نظیر سکته قلبی و مغزی می شود.

از یک سنی به بعد برای جلوگیری از بسیاری از بیماری ها باید چکاپ هایی در حوزه های قند خون و فشار خون و چربی خون صورت گیرد، تا افزایش یا کاهش آنها در خون باعث نارسایی در اعضای بدن نشود.

تجهیزات قند و فشار خون

تجهیزات قند و فشار خون

آشنایی با دستگاه فشار سنج

 

دستگاه فشار سنج به انواع فشار سنج بازویی دیجیتال، فشار سنج مچی دیجیتال، فشار سنج عقربه ای دسته بندی می شود. با توجه به میزان مهارت تان و دقتی که از دستگاه انتظار دارید بهتر است با سفارش دکتر به تهیه هر یک از موارد بالا بپردازید. با داشتن فشار سنج در منزل می توان به صورت روزانه یا هفتگی فشار خون را چک کرد و در صورت بروز مشکل در سلامتی، به دکتر مراجعه کرده و داوری خود را تغییر داد.

تجهیزات قند و فشار خون در برخی از درمانگاه های کشور برای حفظ بهداشت و سلامتی افراد به صورت رایگان عرضه می شود و با تهیه آن در صورت داشتن قند خون می توانید، مراقبت بیشتری از سلامتی خود نمایید. و توصیه میشود به صورت مرتب و ماهانه به اندازه گیری فشار خون خود، در خانه های بهداشت بپردازید.

معرفی تجهیزات تسکین دهنده درد عضلات
در مورد دوران بارداری چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ