درمان های شوره سر

آشنایی با درمان های شوره سر

آشنایی با درمان های شوره سر

یکی از مشکلات شایع در زمینه ی پوست و مو، شوره سر می باشد. بسیاری از افراد با این مشکل آزاردهنده روبرو هستند و همیشه در پی روشی برای درمان آن می باشند. درمان های شوره سر بسیار متنوع و متفاوت هستند. البته بسیاری از افراد عقیده دارند که شوره سر قابل درمان نیست و فقط می توان آن را کنترل کرد. برای درمان شوره سر می توان به پزشک مراجعه کنید. آن ها با توجه به سن، دلیل ایجاد شوره، بیماری های زمینه ای و … درمان های متفاوتی برای شوره سر تجویز می کنند.  برخی از مهم ترین درمان های شوره سر به صورت زیر می باشد.

شست و شوی منظم مو

میزان شست و شوی مو بسته به جنس مو می باشد. افرادی که موهای چرب دارند باید تعداد دفعات شست و شوی مو را افزایش دهند. یکی از درمان های شوره سر، شست و شوی منظم موها می باشد. افراد باید به صورت منظم موهای خود را شست و شو دهند و در زمان شست و شو به خوبی پوست سر خود را ماساژ دهند. این کار باعث می شود که آلودگی در مو و پوست سر جمع نشود و شوره سر به راحتی کاهش یابد.

کاهش استرس

بیشتر مشکلات مربوط به پوست و مو ناشی از استرس و اضطراب می باشد. به همین سبب یکی از درمان های این موضوع، کاهش و کنترل استرس می باشد. اگر شما بتوانید موارد استرس زا را از خود دور کنید می توانید شوره سر به خوبی کنترل و درمان کنید.

شانه زدن مو

از دیگر درمان های این موضوع ، می توان به شانه زدن مو به صورت مرتب اشاره کرد. سلول های جدید پوست سر به مرور جای خود را به سلول های مرده می دهند. اگر شما به صورت مرتب موهای خود را شانه بزنید، سلول های مرده از پوست سر جدا می شوند و شوره سر درمان می شود. البته دقت داشته باشید که در زمان شانه زدن، به پوست سر خود ضربه نزنید.

دوری از شامپو های شیمیایی و نامناسب

بسیاری از شامپو های شیمیایی با هر مویی سازگار نیستند. به همین سبب باید در انتخاب شامپو به جنس موهای خود دقت کنید و ترکیبات شامپو را به دقت مطالعه کنید. شامپو های نامناسب می تواند به مو و پوست سر شما آسیب بزند و باعث شوره سر شود. انتخاب شامپو درست می تواند یکی از درمان های این موضوع به شمار رود.

رنگ نکردن بیش از اندازه مو

رنگ کردن مو یکی از جذاب ترین کار ها برای خانم ها می باشد. این کار برای تنوع و افزایش زیبایی بسیار موثر است. اما اگر این کار بیش از حد انجام شود می تواند مشکلات پوستی برای شما به وجود آورد. شوره سر نیز یکی از این مشکلات می باشد. در نتیجه یکی از درمان های این موضوع دوری از رنگ کردن بیش از اندازه ی مو می باشد.

"<yoastmark

یکی از بهترین درمان های شوره سر،استفاده از شامپوهای ضد شوره

یکی از بهترین درمان های شوره سر، استفاده از شامپوهای ضد شوره می باشد. این شامپو ها حاوی مواد مختلفی هستند می تواند خارش ناشی از شوره سر و پوسته پوسته شدن را کاهش دهد. انتخاب شامپوی ضد شوره بسیار مهم است زیرا دلیل به وجود آمدن شوره سر در انتخاب شامپو تاثیر بسزایی دارد. برای نتیجه ی بهتر می توان با پزشک مشورت کرد تا درمان های شوره سر را به خوبی اجرا کرد.

برخی از مهم ترین شامپوها  به صورت زیر می باشد.

شامپوهای حاوی سلنیوم سولفاید: این شامپو ها باعث می شود که غدد پوستی روغن های طبیعی را کمتر تولید کنند و سلول ها کاهش می یابند. شوره سر نیز با این شامپو  کاهش می یابد.

شامپوهای حاوی پیریتیون: از دیگر شامپوهای ضد شوره می توان به این مورد اشاره کرد. زیرا پیریتیون باعث کاهش رشد مخمر ها می باشد. این امر باعث می شود که شوره سر نیز کاهش یابد.

شامپو های حاوی قطران زغال سنگ: قطران زغال سنگ، ضد قارچ است. این ماده می تواند تولید افزایشی سلول های پوستی را کاهش دهد و از ایجاد شوره ی سر جلوگیری کند.

برای انتخاب بهترین راه از درمان های شوره سر باید دلیل به وجود آمدن آن را دریابید تا بتوانید نتیجه ی مورد نظر را بگیرید. اگر شوره ی سر شما زیاد است حتما به پزشک پوست و مو مراجعه کنید تا با کمک او بتوانید آن را درمان و کنترل کنید.

بررسی خروپوف
بررسی کبد چرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ