لوازم ارتوپدی

آشنایی با لوازم ارتوپدی کاربردی

کاربرد لوازم ارتوپدی در زندگی روزمره

علم پزشکی و مهندسی در کنار هم رشته ای به نام ارتوپدی و مهندسی پزشکی را پدید آورده اند که این دو رشته به تولید لوازمی می پردازد که به بهبود روند زندگی افراد بیمار کمک شایانی می کند. لوازم ارتوپدی دنیای بسیار گسترده ای دارند که با شناخت لوازم ارتوپدی و پزشکی می توان برخی از دردها را کاهش داد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

علم ارتوپدی به کمک انسان و سهولت روند زندگی بیمار با وجود دردهایش آمده است. به طور کلی هر وسیله ای که در ارتباط با جسم بیمار و وضعیت درمانی او مورد استفاده قرار می گیرد، تجهیزات پزشکی و لوازم ارتوپدی گفته می شود.
با برخی از تجهیزات پزشکی می توانید اوضاعی درونی بدن خود را کنترل کرده و از اوضاع سلامت خود باخبر شوید. نظیر دستگاه های فشار سنج و کنترل قند خون، که شما را روزانه از وضعیت درونی تان باخبر می کند.
در ادامه تعدادی از لوازم ارتوپدی و فواید آن را بررسی می کنیم.

لوازم ارتوپدی – آرنج بند

در صورت بروز هر گونه مشکل در ناحیه آرنج، نظیر خشکی مفاصل، کشیدگی تاندون، فشار در اثر ورزش و التهاب مفاصل، می توان از آرنج بند یا بریس استفاده کرد. با بستن این وسیله پزشکی می توان حرکت آرنج را محدود کرد تا در اثر استراحت و ثابت ماندن از درد آن کاسته شده و از التهاب آن کم شود.

لوازم ارتوپدی – آویز دست

در صورتی که در ناحیه دست خود، کتف و شانه و ساعد دچار مشکل شدید می توانید با استفاده از آویز دست طبی از فشار وزن دست بر مفاصل جلوگیری کرده و این فشار را به گردن و عضلات پشت انتقال دهید. و دستتان را جلو تن به وسیله اسلینگ مهار کرده و نگهداری کنید.

لوازم ارتوپدی – بالش طبی

در هنگام خواب نباید گردن با ستون فقرات زاویه زیادی ایجاد کند و بالش باید به گونه ای باشد که گردن در امتداد فقرات قرار گیرد. در صورت بروز گردن درد و خواب ناراحت، می توانید از انواع بالش طبی استفاده کنید و از درد مهره ها جلوگیری نمایید. انواع بالش های طبی برای قسمت های مختلف بدن وجود دارد که زانو، سر، گردن ، کمر و قسمت نشیمن بدن از این دست نواحی می باشد. شما در صورت بروز هر گونه درد و مشکل در این قسمت ها می توانید از بالش طبی کمکی استفاده کنید.

لوازم ارتوپدی

لوازم ارتوپدی

لوازم ارتوپدی – زانو بند

در صورت بروز آرتروز و خشکی و تحلیل رفتن مایع مفصلی، درد زانو هنگام راه رفتن، نشستن و بالا و پایین رفتن ایجاد می شود. با استفاده از زانو بند و یا بریس زانو می توان فشار به زانو را تنظیم کرد که فشار از روی مفاصل برداشته شده و در بخشی وارد شود که سبب بروز درد و کشیده شدن استخوان ها به هم نگردد. در کنار ماساژ و فیزیوتراپی این وسیله حرکت و تحمل درد را امکان پذیر می کند.

لوازم ارتوپدی – شکم بند

شکم بند انواع مختلفی دارد که بعد از زایمان، برای لاغری و هنگام بارداری برای کمک به مادر استفاده میشود. شکم بند بارداری با انتقال وزن شکم به بخش های مختلف ستون فقرات، فشار به برخی از مهره ها را کاهش داده و حرکت را برای مادر آسان تر میکند. اما شکم بند لاغری برای ایجاد تعریق بیشتر هنگام ورزش است، که باید به جنس آن دقت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

لوازم ارتوپدی – قوز بند

در صورت وجود انحراف در قسمت بالای کمر یا هر قسمت از ستون فقرات توصیه می شود از قوز بند طبی کمک بگیرید. در کنار ورزش می توان بدین وسیله از بیشتر شدن انحراف جلوگیری کرد. بستن قوز بند در دوران نوجوانی بسیار مفید بوده و از تثبیت قوز های خفیف در کمر نوجوانان جلوگیری کند.

لوازم ارتوپدی – قوزک بند

در صورت بروز هر گونه ناراحتی و در رفتگی در بخش مچ پا، استفاده از قوزک بند توصیه می شود. این وسیله پزشکی بسیار مفید بوده و می تواند از تاندون ها و استخوان و قوزک پا در برابر پیچش و چرخش و ایجاد درد محافظت کند و مانع از تشدید آسیب در فرد گردد.

لوازم ارتوپدی

لوازم ارتوپدی

لوازم ارتوپدی – کلیه بند

کلیه بند ها از جنس پشم شتر بوده و باعث ایجاد گرما در بخش کلیه و کاهش درد آن می شوند. توامان استفاده از این وسیله می تواند کمر شما را هم محافظت کرده و باعث کاهش درد در قسمت کلیه، شکم و کمر گردد.

لوازم ارتوپدی – کمربند طبی

امروزه دیسک کمر و کمر درد در اثر افزایش سن و حرکات نادرست و نداشتن ورزش افزایش یافته است. برای ترمیم و بهبود اوضاع کمر و ستون فقرات لازم است که از کمربند طبی استفاده نمایید. در کنار پماد های موضعی و قرص هایی که پزشک تجویز کرده است، از کمربند های طبی استفاده کنید تا درد مهره ها را کاهش دهید.

لوازم ارتوپدی – گردنبند طبی

گردنبند طبی به دو صورت سفت و نرم در بازار موجود است که مصرف آن به کسانی توصیه می شود که در ناحیه گردن و مهره هایشان دچار ساییدگی شده اند. بهتر است این درد را جدی گرفته و به جای استفاده سرخود از این وسیله به پزشک رفته و درمان های لازم را انجام دهید و در صورت تجویز پزشک از این وسایل کمک درمانی استفاده کنید. در برخی موارد در صورت اصابت ضربه به گردن و بد گذاشتن سر بر روی بالش درد در ناحیه گردن ایجاد می شود.

لوازم ارتوپدی – مچ بند طبی

توصیه می شود هرگز به دست خود فشار نیاورده و وسایل سنگین را بلند نکنید. این امر موجب کشیدگی تاندون های دست شده و باعث بروز محدودیت های حرکتی در مسیر زندگی تان می گردد. این مشکل را با گچ گرفتن در موارد شدید درمان می کنند اما قبل از هر گونه تشدید این اوضاع، مدتی از مچ بند طبی و محافظ مشت و مچ استفاده کنید تا درد آن را کاهش داده و از التهاب آن بکاهید.

” ویتامین سی ” را بیشتر بشناسید
آشنایی با تجهیزات پزشکی بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ