دلایل بروز شوره

بررسی دلایل بروز شوره

بررسی دلایل بروز شوره:

در خصوص دلایل بروز شوره سر باید باید گفت که شوره سر یکی از متداول ترین مشکلات مو می باشد و در خصوص نمایان شدن این عارضه هیچ رده سنی وجود ندارد، بنابراین این مشکل می تواند در تمامی سنین رخ دهد. اساساً شوره سر ضرری برای فرد ندارد اما می‌ تواند به لحاظ زیبایی و نظافت شخصی فرد را دچار مشکلاتی کند که مطمئنا این مشکلات خوشایند نمی باشد. عموماً شوره سر به شکل پوسته های سفید از کف سر خارج می شود و در داخل موها و یا روی شانه های فرد قابل مشاهده است. در واقع این عارضه کاملاً در اشخاص مختلف واحد می باشد اما دلایل به وجود آمدن آن گوناگون است، بهترین راه تشخیص و درمان آن مراجعه به پزشک متخصص می باشد.

 

اهمیت دلایل بروز شوره:

اساساً شوره سر دلیل شناخته شده ای ندارد، البته پزشکان مربوطه برای آن دلایل گوناگونی را عنوان کرده اند. گروهی از پزشکان مشکلات هورمونی را مصوب این عارضه می دانند، در ادامه می خواهیم دلایل بروز شوره سر را به صورت عنوانی بیان کنیم.

دلایل بروز شوره عبارت است از:

داشتن اگزمای سبورئیک و یا درماتیت سبورئیک

داشتن قارچ

دارا بودن فرد به بیماری های زمینه‌ ای

استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی فیک و یا شامپو هایی که با پوست سر فرد ناسازگار هستند

مخمرها

مرتب شانه کردن موها

داشتن رژیم غذایی نامناسب

دارا بودن فرد به بیماری های پوستی

عوامل هورمونی و سن و سال.

دلایل بروز شوره – روش های گوناگون درمان شوره سر:

در نظر داشته باشید که در بسیاری اوقات فرد با اصلاح کردن نوع زندگی توانسته است به راحتی از این عارضه نجات پیدا کند، در نظر داشته باشید که به راحتی می توان به وسیله درمان های خانگی و بدون کمک گرفتن از شامپوهای مخصوص و یا دارو های مربوط به شوره سر آن را درمان کرد. البته لازم به ذکر است که برخی از انواع شوره سر به سادگی از بین نمی روند و برای از بین بردن آنها باید از شامپو های مخصوص و یا دارو های مربوطه استفاده کرد. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که پس از مراجعه فرد بیمار به پزشک، پزشک شروع به بررسی عوامل گوناگون در این زمینه می کند. این عوامل عبارت است از:

سن و سال

علت ایجاد شدن شوره سر

علت شدت شوره سر

شرایط زمینه‌ ای های فرد.

پس از بررسی این موارد به سادگی پزشک می‌تواند راه کار بسیار مناسبی را به فرد بیمار ارائه کند.

 

درمان های شوره سر

درمان های شوره سر

دلایل بروز شوره – خطرناک بودن یا نبودن شوره سر:

بدیهی است که شوره سر کاملاً بی خطر است و تنها در مواردی خاص با خارش همراه می باشد. البته ناگفته نماند که برخی از شوره های سر با دسته ای از علائم دیگر بروز می کنند، در این گونه موارد فرد باید مراقب باشد که مشکل پزشکی جدی‌ تری برایش پیش نیاید، بنابراین حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه شود. مواردی که میتواند برای فرد کاملاً جدی قلمداد شود و حتماً با مشاهده آنها باید به پزشک مراجعه شود، به شرح زیر می باشند:

مشاهده کردن علائمی مانند اگزما بیماری های پوستی یا پسوریازیس

داشتن شوره و خارش مداوم و بیش از اندازه

داشتن الان می مانند قرمزی، عفونت، تورم، حساسیت به لمس کردن و یا التهاب.

نکته حائز اهمیتی که باید فرد بیمار به آن توجه داشته باشد این است که امکان دارد این عارضه ها به شامپوی مورد استفاده فرد کاملاً ربط داشته باشند و به سادگی بتواند با عوض کردن شامپوی خود مشکل را برطرف کند، بنابراین ابتدا شامپوی خود را تغییر دهید سپس اگر دوباره علائم را مشاهده نمودید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آنچه که حائز اهمیت است این است که برخی اوقات علائمی مانند شوره سر در نوزادان نیز مشاهده می‌شود، عموماً این علائم در دو ماهگی نوزاد ظاهر می شود. برخی از این علامت ها تا چندین ماه نیز ادامه دارند در نظر داشته باشید که عموماً در نوزادان شوره سر پس از شستشوی ملایم و استفاده از روغن کودک از بین خواهد رفت و چندان جای نگرانی نیست. البته علائم خاص در کودکان نیز باید پیگیری شود، این علائم عبارتند از:

ایجاد ترک در پوست نوزاد

خارش و عفونت نوزاد

وسیع تر شدن علائم به طوری که به دیگر نقاط بدن سرایت کند

خونریزی و تورم نوزاد.

با درمان‌های شوره سر بیشتر آشنا شویم
مراقبت از پوست گران نیست !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ