پریود خانم ها

بررسی پریود خانم ها

بررسی پریود خانم ها:

عادت ماهانه خانم ها یا قاعدگی در واقع خونریزی رحم بانوان می باشد که در ماه یکبار صورت می گیرد. اکثر دوره های پریود خانم ها بین ۳ تا ۵ روز به طول می‌ انجامد، از دیگر نام های پریود خانم ها می توان به نام های دیگر اشاره کرد:

منس

عادت ماهیانه

قاعدگی.

خانم ها در نظر داشته باشند که با اولین منس شدن در واقع بدن آنها اولین تخمک را تولید کرده است و بدین ترتیب تخمدان پس از آن به صورت ماهانه تخمک تازه و بالغ شده را آزاد خواهد کرد، در واقع این فرآیند در بدن بانوان تخمک‌ گذاری نام دارد. توجه داشته باشید که تخمک در انتظار باروری خواهد ماند و به هر دلیل این باربری اتفاق نیفتد (مانند مجرد بودن) ترشحات ماهیانه شروع به ریزش کردن میکند و بدین ترتیب پریودی و خونریزی در بدن بانوان شکل می گیرد.

پریود خانم ها

پریود خانم ها

منس در دختران:

مطمئناً یکی از نشانه های بلوغ در دختران منس شدن آن ها می باشد، در نظر داشته باشید که دختران جوان نسبت به منس شدن و دیگر علایم بلوغ در خود ممکن است دچار هیجان و گیجی موقت باشند، این فرایند کاملاً طبیعی است. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از دختران از دوران قاعدگی خود هراس دارند و این موضوع به دلیل فرهنگی با دختران کشور ما عجین شده است. همان طور که اشاره کردیم به لحاظ فرهنگی اکثر پسران و دختران نمی توانند از دستگاه تناسلی بانوان درک کاملی داشته باشند و دوره قاعدگی برای آنها کاملاً مجهول است به همین دلیل یک جلوه اسرار آمیز از دوران قاعدگی برای آنها به وجود خواهد آمد.

طرز محاسبه دوره پریود خانم ها:

دوره پریود خانم ها به زمانی گفته می شود که پریود در آنها به اتمام می رسد و پس از مدت چند هفته پریود مجدد در بدن آنها شکل می گیرد. به پروسه زمانی که بین دو پریود وجود دارد، دوره پریود خانم ها می گویند. به عنوان مثال اگر دختری در ۸ مرداد ماه اولین خونریزی خود را ببیند و سپس در ۲ شهریور ماه خونریزی بعدی خود را مشاهده کند، این دوره قاعدگی در وی بیست و چهار روزه بوده است (۸ مرداد تا ۱ شهریور).

پریود خانم ها

پریود خانم ها

پریود خانم ها و بلوغ:

زمانی که دختران جوان به بلوغ می رسند ذهن و بدن آنها دچار تغییر و تحول در جهات مختلف می شود، عموماً این تغییرات در سنین ۸ تا ۱۳ سالگی اتفاق می‌افتد. در نظر داشته باشید که این اتفاق در واقع رشد فیزیکی جدید بدن را به لحاظ هورمونی نشان می دهد، به عنوان مثال می‌توان به پستان های بانوان اشاره کرد که در این سنین شروع به رشد خواهند کرد. اولین خونریزی قاعدگی در یک دختر عموماً بعد از ۲ تا ۳ سال پس از شروع رشد پستانها آغاز می شود، یک نکته حائز اهمیت در خصوص پریود خانم ها این است که ۶ ماه قبل از شروع نخستین دوره پریود، دختران عموماً افزایش ترشح از دستگاه تناسلی خود را شاهد هستند.

این مسئله یکی از بارزترین اتفاقاتی است که در بین دختران به وجود می آید و به هیچ عنوان جای نگرانی نیست، البته در نظر داشته باشید که این ترشحات چنانچه باعث خارش شوند و یا بد بو باشند باید به پزشک مراجعه شود.

سیکل پریود خانم ها چیست؟

خونریزی قاعدگی بخشی از سیکل قاعدگی به حساب می آید، تغییراتی که به بدن بانوان در یک سیکل قاعدگی می کند به این دلیل است که هر ماه آنها را برای باردار شدن آماده می سازد. اولین روز خونریزی قاعدگی جزو سیکل قاعدگی می باشد. اساساً یک دوره قاعدگی نرمال نزدیک به ۲۸ روز زمان می برد، در نظر داشته باشید که این این دوره نرمال امکان دارد بین ۲۳ تا ۳۵ روز نیز متغیر باشد.

پریود خانم ها

پریود خانم ها

خونریزی پریود خانم ها و تکرار آن در یک پروسه زمانی:

به واسطه متفاوت بودن سریع بلوغ در بانوان سیکل های پریود نیز برای هر فرد کاملاً متفاوت می باشد، در واقع به سیکل زمانی که در بین دو خونریزی یک فرد وجود دارد دوران قاعدگی بانوان می گویند. این بازه زمانی برای هر فرد متفاوت است، در ادامه چند نمونه را مثال می زنیم:

برخی از دختران ۲۸ روز

برخی از دختران ۲۴ روز

برخی از دختران ۳۰ روز

برخی از دختران ۳۵ روز.

در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید یک شاخص ثابت برای این بازه زمانی مشخص کرد و حتی امکان دارد هر فرد در دوره بعدی قاعدگی خود اختلاف روز با دوره قبل داشته باشد.

معرفی انواع رژیم غذایی
بررسی خروپوف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ