قرص لیور گل

قرص لیورگل چه خواصی دارد؟

قرص لیورگل چه خواصی دارد؟

قرص لیورگل یک قرص کاملا گیاهی است که برای درمان کبد چرب، سیروز کبدی، هپاتیت حاد و مزمن و مسمومیت های کبدی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بسیاری از مردم به خاطر کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب با مشکلات کبدی درگیر هستند. قرص لیورگل که از ماده موثر سیلیمارین و از گیاه خارمریم بدست می آید، می تواند تاثیر زیادی در درمان این بیماری ها داشته باشد. این قرص گیاهی در دوز ۷۰ میلی گرمی و ۱۴۰ میلی گرمی تولید می شود و برای خرید آن نیازی به نسخه پزشک نیست.

قرص لیور گل

قرص لیور گل

قرص لیورگل چه تاثیری بر روی بیماران دارای نارسایی کبدی دارد؟

استفاد از گیاه خارمریم برای درمان بیماری های کبدی سابقه طولانی دارد. سیلیمارین موجود در آن، رادیکال های آزاد سمی را با خواص آنتی اکسیدانی قوی خود نابود می کند و باعث افزایش سوپراکسید دیسموتاز و گلوتاتیون درون سلولی می گردد. از طرف دیگر سیلیمارین موجب می شود که سنتز پروتئین های ریبوزومال تحریک گردد، آنزیم RNA پلی مراز در هسته سلول فعالیت بیشتری داشته باشد و از تشکیل لوکوترین ها جلوگیری شود. همه این فعل و انفعالات انجام شده به وسیله قرص لیورگل، موجب افزایش نوسازی سلولی کبد می گردد.

اثر سیلیمارین در بهبود و درمان هپاتیت مزمن و حاد ویروسی بسیار زیاد است. نتایج تحقیقاتی که بر روی این ماده صورت گرفته نشان می دهد که مصرف سیلیمارین به مدت دو هفته تاثیر خارق العاده در رفع هپاتیت ویروسی داشته و کبد به حالت طبیعی برگشته است. مطالعات دیگر مشخص کرده که در موارد حاد اگر به مدت ۳ الی ۱۲ ماه به میزان ۴۲۰ گرم سیلیمارین مصرف شود، ضایعات سلولی کبدی برطرف می گردد.

قرص لیور گل

قرص لیور گل

نحوه مصرف قرص لیورگل چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم قرص لیورگل با دوزهای ۷۰ میلی گرم و ۱۴۰ میلی گرم تولید می شود. اگر می خواهید لیورگل ۷۰ میلی گرمی را مصرف کنید، در هر بار ۲ قرص و سه دفعه در روز استفاده کنید اما اگر از دور ۱۴۰ میلی گرمی مصرف می نمایید هر روز سه مرتبه و هر مرتبه یک قرص کفایت می کند.

قرص لیورگل چه عوارضی دارد؟

در تحقیقات صورت گرفته بر روی تعداد زیادی از افرادی که این قرص را مصرف نموده اند. مشخص شده که به جز اختلالات گوارشی بسیار کم، عارضه جانبی دیگری وجود ندارد. این اختلال گوارشی عارضه خاصی نبوده و این دارو کمی اثر ملین ملایم را برای مصرف کنندگان آن داشته است. همچنین در آزمایشات صورت گرفته بر روی زنان باردار که از این قرص مصرف نموده اند یا در دوران شیردهی هستند، هیچ گونه عارضه جانبی گزارش نشده است. به هر حال اگر با خوردن قرص لیورگل با عوارضی چون اختلالات گوارشی، واکنش های آلرژیک، خارش یا راش پوستی و کاهش اشتها مواجه شدید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

قرص لیور گل

قرص لیور گل

برای قرص لیورگل چه تداخل های دارویی باید در نظر گرفته شود؟

مصرف قرص لیورگل در کنار برخی از داروها می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد نماید. برای همین اگر داروی دیگری مصرف می کنید، قبل از استفاده از لیورگل با پزشک خود تماس گرفته و او را در جریان امر قرار دهید. امکان تداخل لیورگل با داروهای زیر وجود دارد:

  • داروهای کاهش دهنده کلسترول خون
  • داروهای حاوی استروژن
  • مورفین
  • دیگوکسین
  • لورازپام
  • استامینوفن

البته داروهای دیگری نیز ممکن است با لیورگل تداخل داشته باشند. بنابراین اولین کار برای جلوگیری از پیامدهای منفی تداخل دارویی مشورت با پزشک است.

تاثیر قرص لیورگل در بدنسازی چیست؟

افرادی که در باشگاههای ورزشی تمرینات بدنسازی حرفه ای انجام می دهند. به دلیل مصرف بیش از اندازه مکمل های غذایی و استفاده بیش از حد از استروئیدها، آنزیم کبدی آن ها بالا رفته و منجر به مسمومیت کبدی می گردد. آسیب کبدی که به بیماری خاموش معروف است، امکان دارد ۱۰ تا ۲۰ سال فعالیتی نهفته داشته باشد. و ناگهان نشانه های سیروز کبدی را از خود نشان دهد. فعالیت ویروسی باعث تخریب سلولی در کبد می شود. و همچنین تغییرات التهابی ثانویه که به دلیل عملکرد سیستم ایمنی بدن رخ می دهد. آسیب کبدی را به همراه دارد. بنابراین استفاده از قرص لیورگل توسط بدنسازان به عنوان یک داروی گیاهی استاندارد که عوارض جانبی خاصی ندارد. می تواند از بیماری های کبدی جلوگیری نموده و اگر نارسایی خفیفی در کبد بوجود آمده باشد، آن را درمان نماید.

مولتی ویتامین مینرال چیست؟
قرص ملاتونین چیست و چه عوارضی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ