رژیم غذایی

معرفی انواع رژیم غذایی

معرفی انواع رژیم غذایی:

مطمئنا امروزه با توجه به ماشینی شدن زندگی ما انسان ها و مشکلات جسمانی ناشی از آن بحث مدل های مختلف و انواع رژیم غذایی بسیار داغ می باشد. در نظر داشته باشید که افرادی هستند که ادعاهای خاصی در این خصوص می کنند که این موارد بیشتر در جهت برند سازی است و اصولاً پایه علمی ندارد. عموماً بیشتر این برنامه های غذایی به هم شبیه هستند و در عموم آنها قدغن کردن کربوهیدرات و برخی از پروتئین ها را شاهد هستیم.

توجه داشته باشید که بدن انسان به تمامی مواد غذایی نیاز مبرم دارد و به جز افرادی که دارای بیماری های خاص هستند و اجازه مصرف برخی از مواد غذایی را ندارند مابقی افراد باید به صورت روزانه از تمامی گروه های غذایی استفاده کنند.

 

رژیم غذایی

(رژیم غذایی فود مپ):

این نوع رژیم غذایی دارای مقدار زیادی کربوهیدرات های قابل تخمیر می باشد، افرادی که دارای سندروم روده تحریک پذیر می باشند می توانند از این رژیم غذایی استفاده کنند. افرادی که مشکلات گوارشی دارند با رژیم غذایی فود مپ به سادگی می توانند کیفیت زندگی خود را بالا ببرند. همانطور که اشاره شد برخی از انواع رژیم های غذایی وجود دارند که برای افراد سالم ضررهای زیادی به همراه خواهند داشت، این رژیم  غذایی نیز جزو آنها می باشد. مطمئناً مراجعه به متخصصین تغذیه در خصوص انواع رژیم غذایی کار منطقی و عقلانی می‌ باشد.

 

رژیم غذایی

رژیم دوکان:

رژیم را می توان به دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله تثبیت تقسیم نمود، در این رژیم غذایی فرد مجاز است از گروه های پروتئینی بدون چربی، نوشیدن آب و خوردن سبوس جو دوسر استفاده کند. در نظر داشته باشید که هدف غائی این رژیم چربی سوزی است، بنابراین در این رژیم کربوهیدرات بسیار محدود شده است. باز هم تاکید می‌کنیم که بدن به گروه های غذایی مختلف مانند کربوهیدرات پروتئین و چربی نیاز دارد.

 

رژیم غذایی

رژیم شوک:

در این نوع رژیم برای چربی سوزی بیشتر به بدن شوک وارد می کنند، توجه داشته باشید که فردی که از این رژیم استفاده می کند ۵ روز رژیم سخت میگیرد پس از این ۵ روز فرد در دو روز باقی مانده از هفته می تواند به صورت معمول و عادی غذا بخورد و این پروسه تا ۱۵ روز یعنی دو هفته ادامه پیدا می کند.

طبق پژوهش هایی که از افراد استفاده کننده از رژیم شوک به عمل آمده است متوجه شده‌اند که این افراد از غذا های مهم محروم هستند، همچنین این رژیم شاید در روزهای اول باعث کاهش وزن در افراد شود اما به سرعت به حالت اولیه باز خواهد گشت و حتی در برخی اوقات وزن افراد بیشتر از قبل خواهد شد زیرا بدن بسیار هوشمند است و برای مبارزه با با رژیم های غذایی مطمئناً شروع به ذخیره سازی بیشتر خواهد کرد مگر کاملا علمی با بدن رفتار شود.

 

رژیم غذایی

 رژیم بنتینگ:

در رژیم بنتینگ محدود شدن کربوهیدرات به شدت صورت می گیرد در حالیکه همانطور که گفته شد بدن به گروه های غذایی مختلف خصوصا کربوهیدرات ها نیازمند است. این رژیم به رژیم کتوژنیک، پالئو و ادکینز بسیار شبیه می باشد و عموماً بیشترین نیاز فرد به کالری را از چربی دریافت می کند. در رژیم بنتینگ نسبت به رژیم کتوژنیک فرد پروتئین بیشتری مصرف می کند همچنین فرد می‌تواند از سبزیجات برگدار نیز استفاده کند، البته در نظر داشته باشید که فرد تنها فقط مجاز به مصرف چهار گروه غذایی می باشد.

 رژیم کتوژنیک:

در این رژیم جایگزین های کربوهیدراتی وجود دارند بنابراین میزان کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند، در نظر داشته باشید که یک رژیم خوب دارای گروه های مختلف مانند پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها به مقدار مناسب برای هر فرد است اما در رژیم کتوژنیک خبری از استفاده از پروتئین نیست، در حالیکه پروتئین اصلی ترین ماده در نگهداری عضله می باشد. البته افرادی که مشکلاتی مانند کبد چرب گرید ۲ و ۱، چربی خون، میگرن، دیابت و غیره دارند مناسب می باشد.

رژیم غذایی

 رژیم سوئدی:

این رژیم بسیار شبیه کتوژنیک است در واقع مصرف چربی بالا و مصرف کربوهیدرات پایین است، در نظر داشته باشید که در ابتدای امر بدن به واسطه دریافت نکردن کربوهیدرات به صورت قابل توجهی به لحاظ وزنی افول می کند اما این این موضوع باعث اختلالات و مشکلات گوارشی خواهد شد. اگر فردی میخواهد از این رژیم استفاده کند بهتر است بیش از سه ماه آن را ادامه ندهد.

یائسگی خانم‌ها (Menopause)چیست؟
بررسی پریود خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ