معرفی لوازم فردی بهداشتی در زندگی شخصی

آشنایی با لوازم فردی بهداشتی در برابر باکتری

امروزه زندگی بدون بهداشت و رعایت مسائل بهداشتی غیر قابل تصور است و برای جلوگیری از هر گونه آلودگی که سلامتی را تهدید می کند، باید از مواد ضد عفونی کننده استفاده کرد. علاوه بر رعایت بهداشت در برابر ویروس ها و آلودگی ها، لوازم فردی بهداشتی برای جلوگیری از انواع بیماری ها و بهبود شرایط زندگی، مورد استفاده قرار می گیرد. پد های الکلی، دستمال های آنتی باکتریال و پوشک و زیر انداز بیمار از این دست وسایل میباشد.

برای مثال تولید پوشک بزرگسالان، به بسیاری از سالمندان یا کسانی که کنترل ادرار یا مزاج خود را ندارند کمک شایانی در رعایت بهداشت و کیفیت زندگی می کند.

لوازم فردی بهداشتی – پوشک بزرگسال

افزایش سن امری اجتناب ناپذیر است و در صورت عدم تحرک بدنی لازم ممکن است فرد به صورت طبیعی دچار ریزش ادرار شود. برای جلوگیری از خجالت در این سنین و کثیف شدن محل زندگی و لباس توصیه می شود افراد از پوشک بزرگسال استفاده نمایند. پوشک ها در سایز های مختلف و اندازه های متفاوت مانند پوشک کودکان در داروخانه های کشور موجود است که برای استفاده بهتر لازم است که پوشک در سایز مناسب و کمی کوچکتر از آنچه باید باشد، انتخاب شود. علت این امر عدم نم دادن پوشک می باشد.

در مورد دستمال مرطوب چه میدانید؟

لوازم فردی بهداشتی

لوازم فردی بهداشتی

دستمال مرطوب از جمله پر کاربرد ترین لوازم فردی بهداشتی است که در میان کودکان و بانوان بیش از سایرین استفاده می شود. برای پاک کردن آرایش و پاک کردن بدن کودک می توان از دستمال مرطوب استفاده کرد. نوع دستمال مرطوب آنتی باکتریال آن هم وجود دارد که برای از بین بردن درصدی از آلودگی ها در جایی که آب در دسترس نیست استفاده می شود.

دستمال مرطوب پارچه ای است که با محلولی از آب به اضافه مواد الکل دار و پاک کننده با درصد کم آغشته شده است. استفاده از آن موجب نرمی و تمیزی پوست می شود.

لوازم فردی بهداشتی زیر انداز بیمار

در مواردی که برخی از افراد توانایی جابجایی نداشته و نمی توانند از رختخواب خود برخاسته و خود را شست و شو دهند با استفاده از زیر انداز بیمار که محصولی یکبار مصرف است، محل خواب و استراحت افراد را بهداشتی نگه داشت. این محصول تنها برای افراد بیمار استفاده نمیشود، زنانی که وضع حمل می کنند نیز می توانند از این زیر انداز های بهداشتی به جای ملحفه و شستشوی آن استفاده کنند. از دیگر موارد مصرف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-       زدن لوسیون به بدن و یا چرب کردن آن و جلوگیری از کثیف شدن فرش یا تشک

۲-       استفاده برای بهبود شب ادراری کودکان

۳-       پانسمان و نظافت زخم ها در منزل یا غیره

۴-       زیر انداز همراه شخص برای استفاده از آن در مکان های عمومی نظیر تزریقات و یا تخت های لیزر

۵-       استفاده از آن در دوران پریود

این زیر انداز ها بسته بندی شده و در تعداد مختلف عرضه می شوند که دارای لایه های مختلف و پودر های جاذب هستند.

معرفی انواع لوازم کمک درمانی

 

لوازم کمک درمانی در واقع لوازمی هستند که برای پزشکی یا کارهای بهداشتی استفاده می شوند. این دسته از وسایل شامل موارد زیر می باشد:

۱-       پد الکلی تزریقات

۲-       پد درمانی

۳-       چسب ، گاز ، باند

۴-       دستکش

۵-       شیلد محافظ صورت

۶-  عینک محافظ آزمایشگاهی

از دیگر وسایل کمک درمانی که جز لوازم فردی بهداشتی محسوب می شود، عصا و جوراب های واریس یا چسب میخچه می باشد که می توان به راحتی آنها را از داروخانه ها یا فروشگاه های طب پزشکی تهیه کرده و مورد استفاده بلند مدت قرار داد. و از تشدید عوارض و نشانه های بیماری جلوگیری کرد.

لوازم فردی بهداشتی کرونا

لوازم فردی بهداشتی

لوازم فردی بهداشتی

از جمله مواردی که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر کرونا باید رعایت کرد، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی میباشد. ماسک مهمترین و ضروری ترین لوازم فردی بهداشتی است که در مواجهه و پیشگیری از این بیماری باید مورد استفاده قرار گیرد. ماسک ها به دو دسته پارچه ای و پزشکی تقسیم می شوند، اگر دچار این بیماری نیستید، و در مناطق پزشکی و با بیماران رفت و آمد ندارید می توانید از ماسک های پارچه ای در پیشگیری از این بیماری استفاده کنید. اما ماسک پزشکی تاثیر بیشتری داشته و بهتر است از این نوع ماسک برای ایمنی بهتر استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماسک به گونه ای است که اطراف بینی و دهان شما را باید بپوشاند و بعد از چند ساعت باید آن را تعویض کنید. در صورت مرطوب شدن در اثر تنفس و خیس شدن، ماسک اثر خود را از دست می دهد و باید مراقب باشید که به آن الکل نپاشید.

از دیگر لوازم فردی بهداشتی در مواجهه با کرونا، شیلد های صورت است که نباید بدون ماسک استفاده شود چون ایمنی ندارد. مورد دیگر دستکش است که لازم نیست اما می توان آن را در مناطق بیمارستانی مورد استفاده قرار داده و آن را به دور انداخت و مراقب بود که دست را به سایر مناطق غیر آلوده نزد.

به طور کلی راه جلوگیری از بیماری های ویروسی شستشوی مرتب دستها و نزدن دست به چشم و دهان و بینی میباشد.

معرفی ابزار و تجهیزات سلامت محیط و بدن
معرفی مکمل های ورزشی – کراتین و گلوتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ