مکمل چربی سوز

همه چیز درباره مکمل های چربی سوز

همه چیز درباره مکمل های چربی سوز

همان طور که می دانید از مکمل های چربی سوز، برای افزایش متابولیسم، کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافی بدن استفاده می شود. این چربی سوزها هم در دسته مکمل های ورزشی قرار می گیرند و هم در دسته مکمل های غذایی قرار دارند. این مکمل ها به صورت کپسول، قرص و پودر در بازار عرضه می شوند و می توان به راحتی و بدون نیاز به تجویز و یا نسخه آنها را تهیه کرد.

حتما شنیده اید در بسیاری از تبلیغات قرص ها و مکمل های چربی سوز و لاغری، گفته می شود بدون نیاز به رژیم های غذایی و یا فعالیت های ورزشی می توانید به آسانی به وزن ایده آل خود برسید. لازم است بدانید که این گفته صحت نداشته و ندارد. در واقع چربی سوزها نوعی ماده محرک هستند که در کنار رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی، فرآیند چربی سوزی و لاغری را سرعت می بخشند.

مکمل چربی سوز

مکمل چربی سوز

آشنایی با برخی از مکمل های چربی سوز

اگر شما به داروخانه ها سری بزنید، حتما انواع این مکمل ها را در قفسه های آن ها خواهید دید. همچنین اگر قصد خرید مکمل ها را داشته باشید حتما سردرگم خواهید شد.

در ادامه شما را با تعدادی از مکمل های معتبر و کاربردی چربی سوز آشنا می کنیم تا در هنگام انتخاب با مشکل روبرو نشوید.

 مکمل چربی سوز ال کارنیتین

ال کارنیتین نوعی از آمینو اسیدها است که در بدن انسان نیز به شکل طبیعی تولید می گردد. این آمینو اسید به سلامت بدن و بالا بردن متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک بسیاری می کند.

از آنجایی که ال کارنیتین با فرستادن اسیدهای چرب بدن به درون سلول ها باعث ایجاد انرژی در بدن می شود، در نتیجه می توان گفت این اسید آمینه با بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن و سوزاندن چربی های اضافی، انرژی مورد نیاز بدن را فراهم می کند.

پس می توان گفت استفاده از این نوع مکمل ها ال کارنیتین می توانند در کاهش وزن بسیار موثر و مفید باشد. در بازار برندهای مختلف از مکمل های ال کارنیتین نیز وجود دارد که می توان آن ها را تهیه و مصرف کنید.

مکمل های چربی سوز سی ال ای

مکمل های سی ال ای با کاهش اشتها و بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن، منجر به چربی سوزی در بدن مصرف کننده می گردند. سی ال ای یا اسید لینولئیک در واقع یکی از اسیدهای چرب مورد نیاز بدن است. این اسیدهای چرب برای سلامتی بدن بسیار ضروری هستند اما بدن توانایی ساخت آن هار ا ندارد.

در این صورت با مصرف مواد غذایی دارای اسید لینولئیک و یا مکمل های دارای آن می توان نیاز بدن به آن را برطرف کرد. این مکمل ها را می توان از تمامی داروخانه ها نیز تهیه کرد.

مکمل چربی سوز

مکمل چربی سوز

قرص های چربی سوز آلفا لیپوئیک اسید

در واقع آلفا لیپوئیک اسید نوعی آنتی اکسیدان است. و همچنین یکی از اسید های چرب است که به شکل طبیعی از مواد غذایی می توان آن را دریافت کرد. با مصرف این نوع محصولات سوخت و ساز و متابولیسم بدن بالا می رود. این اسید چرب با سوزاندن چربی های اضافی به تولید انرژی در بدن کمک می کند. این مکمل ها را می توان از داروخانه ها نیز تهیه و مصرف کرد.

مکمل های چربی سوز کافئین

از دیگر مکمل های موثر در چربی سوزی، انواع کافئین هستند. این ماده به شکل طبیعی در چای، قهوه، چای سبز و شکلات وجود دارد که با مصرف این مواد در طی روز، کافئین وارد بدن می شود. کافئین به تقویت متابولیسم و بالا بردن سوخت و ساز بدن، در روند چربی سوزی بسیار موثر است و به کاهش وزن بسیار کمک می کند. همچنین ورزشکاران با مصرف محصولات کافئین به کاهش وزن و چربی سوزی در بدن خود سرعت می بخشند.

مکمل های چربی سوز کولین

کولین در دسته داروهایی قرار دارد که به تقویت مغز کمک می کنند و باعث افزایش تمرکز و حافظه می گردد. همچنین این داروها به درمان افسردگی، بیش فعالی و بی خوابی کمک فراوانی می کند. در کنار تمامی این مزایا این دارو یا مکمل کولین، در بدن باعث افزایش چربی سوزی و کاهش وزن کمک بسیاری می کند. این مکمل در بین ورزشکاران نیز بسیار پرطرفدار است.

نقش ویتامین B12 در بدن
آشنایی با مکمل های گیاهی و طریقه مصرف آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ