مصرف مکمل در ورزش

اهمیت مصرف مکمل در ورزش

اهمیت مصرف مکمل در ورزش:

مطمئناً اهمیت مصرف مکمل در ورزش بر همگان مبرهن و آشکار است زیرا به هیچ عنوان نمی توان تمامی نیاز های بدن را از طریق منابع غذایی کسب کرد. در نظر داشته باشید که اگر فردی بخواهد تنها از طریق منابع غذایی تمامی نیاز های ورزشی خود را مرتفع سازد در روز باید از مواد غذایی مختلفی مانند سبزیجات رنگی، سبزیجات سبز، انواع پروتئین ها، انواع کربوهیدرات ها، انواع منابع آمینو اسید های شاخه ای، انواع منابع ویتامینی و غیره استفاده کند. بدیهی است که چنین امری بسیار دور از دسترس است اما مکمل های ورزشی توانسته‌ اند برخی از این منابع غذایی را به صورت فشرده با مقادیر فراوان در خود جای دهند. البته در نظر داشته باشید که هیچ مکمل ورزشی نمی تواند بدون یک برنامه غذایی حرفه ای و کامل مثمر ثمر واقع شود.

اگر بخواهیم اهمیت مصرف مکمل در ورزش را به صورت حرفه ای عنوان کنیم باید به یکی از مکمل های پر مصرف و بسیار محبوب ورزشی به نام مکمل پروتئین وی اشاره کنیم، در واقع پروتئین وی از مواد مختلفی گرفته می شود این مواد بستگی به برند و کمپانی تولید کننده آن دارد. برخی از مکمل های وی از آب پنیر، گوشت، سفیده تخم مرغ و غیره گرفته می‌شوند. در نظر داشته باشید که پروتئین وی به سرعت جذب بدن می‌شود و به دلیل این که این پروتئین باید با آب ترکیب شود می تواند سرعت جذب را بالاتر نیز ببرد. توجه داشته باشید که اهمیت مصرف مکمل در ورزش در تایم های طلایی مشخص خواهد شد. در واقع تایم های طلایی برای ورزشکاران چند زمان مختلف می باشد در ادامه این تایم های طلایی را بررسی می کنیم.

مصرف مکمل در ورزش

مصرف مکمل در ورزش

اهمیت مصرف مکمل در ورزش – گُلدن تایم صبح:

صبح بدن به واسطه اینکه در طول خواب شبانه به هیچ منابعی دسترسی نداشته است کاملاً خالی از مواد غذایی است، بنابراین بسیار مهم است که به مجرد بیدار شدن از خواب از پروتئین وی استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که تمامی این مسائل برای ورزشکاران می باشد نه افراد عادی.

پس از مصرف پروتئین وی سعی کنید یک صبحانه کامل که شامل تخم مرغ، عسل و نان سبوس دار باشد را مصرف کنید.

اهمیت مصرف مکمل در ورزش – گلدن تایم قبل از تمرین:

بدیهی است که برای یک تمرین سنگین حتماً باید ذخایر پروتئینی بدن پُر باشد تا در زمان تمرین هرگاه بدن به پروتئین نیاز داشته باشد بتواند از آن استفاده کند.

اهمیت مصرف مکمل در ورزش – گلدن تایم بعد از تمرین:

یکی از مهمترین تایم های طلایی در ورزش بعد از تمرین می باشد زیرا تمامی ذخایر بدن پس از تمرین استفاده شده و بدن در اصطلاح خالی کرده است، بنابراین به سرعت به پروتئین نیاز دارد. سعی کنید از پروتئین های غذایی مانند سینه مرغ و تخم مرغ و همچنین کربوهیدرات پس از پروتئین وی استفاده کنید. حتماً باید بلافاصله بعد از تمرین از پروتئین وی به میزان مشخص استفاده شود. توجه داشته باشید که اگر پس از تمرین ضربان قلب شما بالا باشد و مکمل وی را مصرف کنید نتیجه بسیار مطلوب تری خواهید گرفت.

مصرف مکمل در ورزش

مصرف مکمل در ورزش

اهمیت مصرف مکمل در ورزش – تایم طلایی قبل از خواب:

یکی از تایم های طلایی ورزشکاران قبل از خواب می باشد. بدیهی است که بسیاری از ورزشکاران نسبت به برنامه تمرینی و رژیمی خود حتماً باید مقدار قابل توجهی پروتئین را به بدن برسانند، بنابراین در هنگامی که شما در خواب عمیق هستید امکان این مهم را نخواهید داشت. در نتیجه باید قبل از خواب از یک مکمل ورزشی استفاده کنید که بتواند تا هنگام بیدار شدن بدن شما را به لحاظ پروتئین ساپورت کند. بهترین مکمل برای این منظور پروتئین های دیر جذب می باشند به عنوان مثال می توانید از پروتئین کازئین استفاده کنید. این پروتئین یک نوع پروتئین دیر جذب است که می تواند کم کم در طول شبانه روز مقدار نیاز بدن به پروتئین را تامین کند.

بنا به توضیحات بالا اهمیت مصرف مکمل در ورزش را به خوبی درک کرده‌ اید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب حتما باید سه پارامتر مهم را را در نظر بگیرید:

پارامتر اول تغذیه اصولی که شامل مکمل ها و انواع مختلف منابع غذایی، سبزیجات و میوه جات می باشند.

پارامتر دوم تمرین مناسب است.

پارامتر سوم خواب می باشد، حتماً سعی کنید ۷ تا ۱۰ ساعت خواب شبانه داشته باشید تا بدن بتواند ریکاوری عضلات را انجام دهد.

خروپوف چیست؟
بررسی رابطه سیستم ایمنی با بیماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ