آشنایی با مکمل های گیاهی و طریقه مصرف آنها

آشنایی با مکمل های گیاهی و طریقه مصرف آنها

آشنایی با مکمل های گیاهی و طریقه مصرف آنها

بسیار از افراد ترجیح می دهند به جای مصرف داروهای شیمیایی و یا مکمل های شیمیایی از داروها و مکمل های گیاهی برای رفع مشکل و بیماری خود استفاده کنند. همان طور که می دانید سابقه استفاده از داروهای گیاهی و مکمل ها بسیار طولانی است. و در گذشته پزشک ها با کمک گیاهان دارویی بیماران خود را درمان می کردند. با گذشت زمان افراد زیادی برای درمان بیماری ها و مشکلات خود به داروهای گیاهی رجوع می کنند. در این مطلب انواع مکمل های گیاهی و خواص آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. تا در صورت نیاز به این مکمل ها، بدون نگرانی از آنها استفاده کنید.

"آشنایی

بهترین مکمل های گیاهی

انتخاب بهترین مکمل گیاهی کاری بسیار دشوار است. چرا که در بازار انواع مارک ها و برندهای معتبر وجود دارند. همچنین هر مکمل گیاهی در جهت رفع یک مشکل یا بیماری است. در نتیجه انتخاب بهترین مکمل کار سختی است. هر شخص با توجه به مشکل و نوع بیماری خود باید مکمل گیاهی و درمانی خود را تهیه کند. لازم است حتما بدانید برای صحت از معتبر بودن یک برند و انتخاب آن باید به مجوز آن توجه کرد. مکمل های گیاهی که دارای مجوز رسمی از NSF هستند، دارای اعتبار بوده و با اطمینان کامل می توان استفاده کرد.

انواع مکمل های گیاهی و خواص آنها

مکمل های گیاهی دارای انواع مختلفی از نظر خواص درمانی هستند. بسیار از این مکمل ها خاصیت تقویتی دارند. و در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، تقویت کننده قدرت جنسی و … هستند. دسته دیگر این مکمل ها برای کمک به کاهش وزن و لاغری، کاهش اشتها و یا افزایش اشتها، افزایش وزن و … مورد استفاده می گیرند. دسته آخر مکمل های گیاهی هستند. که خاصیت درمانی داشته و در درمان بیماری هایی همچون چربی خون، فشار خون، افسردگی و اضطراب و … موثر هستند. لازم به ذکر است این نوع مکمل ها دارویی را می توانید. به صورت قرص، کپسول، پودر، شربت و یا چای تهیه و مصرف کنید.

مکمل های گیاهی درمانی

در این گروه مکمل های بسیاری قرار دارد که می توان با توجه به نیاز و خواص آنها در جهت رفع مشکل  خود استفاده کنید.

قرص نوراگل

این قرص در گروه این نوع مکمل ها و درمانی قرار دارد و در درمان اختلالات خواب، افسردگی و اضطراب و عوارض ناشی از آنها بسیار موثر است. این قرص از عصاره ریشه دو گیاه برگ بادرنجبویه و سنبل الطیب تهیه می گردد. گیاه برگ بادرنجبویه دارای خاصیت آرام بخشی بوده و مانند یک مسکن در بدن عمل می کند. گیاه سنبل الطیب نیز در درمان بی خوابی و جلوگیری از فشارهای عصبی و هیجان بسیار مفید بوده و همچنین در از بین بردن حالت های دلهره و دلشوره از آن استفاده می گردد.

قرص آترومد

قرص آترومد یکی از انواع این نوع مکمل ها و درمانی است که از آن در درمان دیابت، کاهش کلسترول و جلوگیری از گرفتگی عروق استفاده می شود. این قرص از عصاره برگ گیاه کنگر فرنگی ساخته شده است. لازم به ذکر است بیماری های دیگری همچون سوء هاضمه و مشکلات مربوط به کبد و … نیز استفاده می شود.

"آشنایی

مکمل های گیاهی مربوط به تناسب اندام

این مکمل ها شامل قرص، پودر و قطره یا کپسول می شوند. مکمل های تناسب اندام دارای تنوع بسیاری هستند. بسیاری از گیاهان وجود دارند که برای تناسب اندام (کاهش وزن، افزایش وزن، کاهش اشتها و یا افزایش اشتها) بسیار موثر هستند. بسیاری از برند ها با توجه به خواص و فواید هر گیاه از آن برای تهیه مکمل های گیاهی تناسب اندام استفاده می کند. از انواع این مکمل های می توان به سافت ژل لیمو ترش که برای از بین بردن چربی ها و کاهش اشتها مورد استفاده قرار می گیرد.

سافت ژل زیره که علاوه بر خواص درمانی در جهت کاهش و تثبیت وزن نیز استفاده می شود.

کپسول سوپر پلنت که دارای عصاره چای سبز و سرکه سیب است و در جهت کاهش اشتها و کاهش وزن استفاده می شود.

در این گروه مکمل های بسیاری قرار دارد که می توان با توجه به نیاز و خواص آنها در جهت رفع مشکل  خود استفاده کنید.

مکمل های گیاهی تقویتی

مکمل های این گروه در جهت افزایش کارایی و تقویت عملکرد بدن مورد استفاده قرار می گیرند. این مکمل ها شامل قرص و کپسول بوده و دارای انواع مختلفی نیز هستند. از انواع مکمل های این گروه می توان به کپسول شیتاکه اشاره کرد که شامل پودر قارچ شیتاکه و همچنین پودر عصاره مایتاکه و گانودرما است. این کپسول در تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب، پوست و مو و همچنین تقویت قوای جسمانی و جنسی بسیار موثر است.

کپسول پیازیتون که از آووکادو و روغن سویا تهیه شده و در جهت تقویت و ترمیم غضروف ها، کاهش دردهای آرتروز و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 در این گروه مکمل های بسیاری قرار دارد که می توان با توجه به نیاز و خواص آنها در جهت رفع مشکل  خود استفاده کنید.

همه چیز درباره مکمل های چربی سوز
آشنایی با نقش ال کارنیتین در بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ