راه های جوانسازی پوست

راهنمای راه های جوانسازی صورت

راه های جوانسازی صورت کدامند؟

راه های جوانسازی صورت کدامند؟جوانسازی صورت یک امر بسیار مهم است. همه ی ما مایل هستیم صورتی جوان، شاداب و سالم داشته باشیم. صورت جوان و زیبا موجب می شود اعتماد به نفس ما افزایش یابد و نسبت به چهره ی خود احساس بهتری داشته باشیم.

با افزایش سن و آغاز روند پیری پوست صورت شروع به پیر شدن می کند. یعنی در نواحی مختلف پوست صورت چین و چروک هایی مشاهده می شوند. این چین و چروک ها با گذشت زمان بیشتر و عمیق تر می شوند. وجود این چین و چروک ها می تواند احساس ناخوشایندی را در افراد ایجاد کند.

از طرفی دیگر عواملی دیگر مانند قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید، سبک زندگی، استرس، سیگار و … همه می توانند در پیر شدن پوست نقش داشته باشند. اما آیا این پایان راه است؟ آیا درمانی برای این مشکل وجود دارد؟

راههای جوانسازی پوست

راههای جوانسازی پوست

 

امروزه علم پزشکی پیشرفت بسیار زیادی داشته است و هر روزه روش های نوینی برای زیبایی معرفی و شناخته می شوند. برای جوانسازی صورت نیز بدون شک راه حل های پزشکی زیادی وجود دارد. در ادامه به مهم ترین راه های جوانسازی صورت می پردازیم.

جوانسازی صورت با لیزر

یکی از راه های جوانسازی صورت، جوانسازی با لیزر است. انجام عمل جوانسازی صورت با لیزر توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می شود. این یک روش سرپایی است، یعنی شما مجبور نیستید حتی یک شب در کلینیک بمانید. پزشک ممکن است چین و چروک های اطراف چشم، دهان یا پیشانی شما را به صورت جداگانه درمان کند یا کل صورت شما را درمان کند. برای مناطق کوچک، پزشک نواحی تحت درمان با بی حسی موضعی را بی حس می کند و همچنین ممکن است شما را آرام کند. اگر تمام صورت شما تحت درمان باشد ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید.

راه های جوانسازی صورت: یکی از راه های جوانسازی صورت، جوانسازی با هایفو است. سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یا هایفو یک روش زیبایی نسبتا جدید برای سفت شدن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می دانند. این ماده از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده می کند که منجر به سفت شدن پوست می شود. هایفو بیشتر به دلیل استفاده در درمان تومور شناخته شده است. اولین گزارش استفاده از هایفو برای استفاده زیباشناختی در سال ۲۰۰۸ بود. سپس هایفو در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تایید شد. این دستگاه همچنین توسط FDA در سال ۲۰۱۴ پاکسازی شد تا خطوط و چین و چروک قسمت فوقانی قفسه سینه و گردن را بهبود بخشد.

جوانسازی صورت با میکرودرم

یکی از راه های جوانسازی صورت، جوانسازی با میکرودرم است. میکرودرم ابریژن یک روش کم تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می شود. این می تواند ظاهر آفتاب، چین و چروک، خطوط ظریف، لکه های پیری، اسکار آکنه، ملاسما و سایر نگرانی ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد. در این روش از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده استفاده می شود تا لایه جوان و ضخیم پوست را به آرامی سنباده زده تا جوان شود. یک تکنیک میکرودرم ابریژن ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم را با خلا یا مکش پاشش می کند تا نتیجه همان سطح ساینده را به دست آورد. جوانسازی صورت یکی از شایع ترین عمل های زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی دارد.

جوانسازی صورت با آر اف

یکی از راه های جوانسازی صورت، جوانسازی با دستگاه آر اف است. این روش شامل استفاده از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست شما است که به عنوان درم شناخته می شود. این گرما تولید کلاژن را تحریک می کند. کلاژن رایج ترین پروتئین در بدن شما است. این پروتئین چارچوب پوست شما را ایجاد می کند و به پوست شما سفتی می بخشد. با افزایش سن، سلول های شما کلاژن کمتری تولید می کنند که منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می شود. شل شدن پوست در حدود ۳۵ تا ۴۰ سالگی زمانی اتفاق می افتد که کمیت و کیفیت کلاژن شما شروع به کاهش می کند.

علاوه بر این روش های پزشکی با استفاده از ماسک های خانگی نیز می توان به جوانسازی صورت کمک کرد.

 

منابع مرتبط :

https://www.readersdigest.ca/health/beauty/8-ways-naturally-rejuvenate-your-skin-spring/

https://www.health.harvard.edu/aging/want-to-take-years-off-your-face-these-treatments-can-rejuvenate-your-skin

ماسک ورقه ای صورت چیست؟
جوانسازی صورت به روش خانگی چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ