مراقبت از موها

راه حل‌هایی برای درمان شوره سر و مراقبت از موها

شوره سر چیست؟

مراقبت از موها مانند مراقبت از پوست امری بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. داشتن موهای زیبا از جمله مهم‌ترین معیارهای زیبایی برای افراد است. پس با در نظر گرفتن یک روتین مراقبتی مناسب برای موهای خود، به سلامت و زیبایی موها کمک کنید. یکی از مشکلات شایع در بین مردم، شوره زدن سر و موها است که اصلا جلوه خوبی نداشته و حالت زیبای موهای شما را از بین خواهد برد. با این که شوره زدن سر مشکلی شایع در بین مردم می‌باشد، درمان این مشکل کمی زمان بر است و لازم است با مراقبت از موها به شکل درست به این مشکل رسیدگی شود. شوره سر تاثیرات مستقیمی روی پوست سر می‌گذارد،

باعث خارش پوست سر شده و در نهایت سبب پوسته پوسته شدن سر می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده در جهان این بیماری از ابتدا دوره بلوغ آغاز شده و ممکن است که تا ۵۰ سالگی ادامه پیدا کند. شدت شوره زدن سر در افراد مختلف متفاوت است و بسته به پوست سر و جنس موها، میزان شوره سر می‌تواند کم یا زیاد باشد. در مواردی که شوره سر کم است، درمان آن راحت‌تر خواهد بود؛ اما در موارد دیگر این مشکل می‌تواند پیچیده‌تر باشد و سخت‌تر درمان شود. پوست شما به شکل مداوم احیا شده و سلول‌های مرده آن پوسته پوسته می‌شوند و به بیرون رانده می‌شوند. معمولا این پوسته‌های مرده کوچک و غیر قابل مشاهده هستند. در مورد کسانی که شوره سر دارند، سلول‌های پوست سر می‌توانند سریع‌تر از چرخه طبیعی جایگزین شوند. لذا پوست توده‌های بزرگ‌تر و روغنی ایجاد می‌کند و قابل مشاهده است.

مراقبت از موها

مراقبت از موها

چرا موها شوره می‌زنند؟

عوامل مختلفی وجود دارند که باعث شوره زدن موها می‌شوند.

  • از جمله مهم‌ترین دلایل شوره زدن موها می‌توان به خشکی پوست یا حساسیت به محصولات خاصی که برای مراقبت از مو استفاده می‌شوند، اشاره کرد.
  • از دلایل دیگری که سبب شوره زدن سر می‌شود، می‌توان به بیماری‌های عصبی همچون استرس و یا بیماری‌های دیگر اشاره کرد.
  • موهای شما می‌تواند به دلایل فصلی نیز شوره بزنند؛ زمستان‌های سرد و خشک می‌توانند باعث ایجاد شوره سر شوند یا شدت آن را افزایش دهند.
  • از دلایل مهم دیگری که باعث شوره زدن سر می‌شود، یک رژیم غذایی ناسالم است. کمبود ویتامین B در بدن افراد یکی از عوامل مهمی است که سبب تشدید میزان شوره سر می‌شود.
  • با رعایت کردن بهداشت شخصی و رسیدگی به موها و داشتن یک روتین مناسب برای مراقبت از موها، می‌توانید از شوره زدن سر جلوگیری کنید. یکی از متخصصان مشهور پوست و مو در جهان به نام دکتر آلن پارکس معتقد است که هر چه بین دفعات شست و شوی مو تاخیر ایجاد شود، میزان شوره سر بیشتر خواهد شد و درمان این مشکل نیز سخت‌تر می‌شود.
  • استفاده از هر شامپوی بی کیفیت برای شست و شوی موها، عامل دیگری است که باعث افزایش میزان شوره سر می‌شود؛ باید از شامپویی استفاده کنید که ساختار شیمیایی آن کاملا مناسب جنس موها و بافت پوست سر شما باشد، شامپوهای نامرغوب پوست سر را بسیار خشک می‌کنند و در نهایت سبب پوسته پوسته شدن سر خواهند شد. پس سعی کنید که در روتین مراقبت از موها، حتما استفاده از شامپوهای مرطوب کننده را در نظر داشته باشید تا از افزایش میزان شوره سر شما جلوگیری شود و در نتیجه این که موهایی زیبا و ابریشمی برای شما به وجود آید.

مراقبت از موها

مراقبت از موها

راه‌های درمان شوره و مراقبت از موها

روش درمانی بسیار موثری برای درمان مشکل شوره سر و مراقبت از موها وجود دارد که در این قسمت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • استفاده از روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریال و ضد التهاب است که می‌تواند به کاهش علائمی که باعث شوره زدن سر و موها می‌شود کمک کند. باید دقت داشته باشید که قبل از ماساژ دادن پوست سر خود و موها با استفاده از روغن درخت چای، چند قطره روغن نارگیل به آن اضافه کنید؛ چرا که در مواردی استفاده از روغن چای به شکل تکی، ممکن است حساسیت و التهاب پوستی به وجود آورد.
  • استفاده از روغن نارگیل: روغن نارگیل به آبرسانی پوست سر شما کمک بسیاری خواهد کرد و با جلوگیری از خشکی پوست سر، از شوره گرفتن سر و موها جلوگیری خواهد کرد.
  • استفاده از آلوئه ورا: آلوئه ورا که به شکل گسترده برای تولید محصولات و فراورده‌های مختلف مراقبت از مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، با خواص ضد قارچ و آنتی باکتریال خود باعث جلوگیری از شوره زدن سر می‌شود.
  • استرس خود را کمتر کنید: پیش‌تر نیز گفته شد که بیماری‌های روحی مثل استرس باعث افزایش خشکی پوست و احساس خارش شده و در نهایت سبب شوره زدن سر می‌شوند. پس بهتر است سعی کنید از استرس و اضطراب خود کمتر کنید.
راه حل‌هایی برای جلوگیری از ریزش موها
خرید کلاژن از داروخانه آنلاین ویتا ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ