ریزش موها

راه حل‌هایی برای جلوگیری از ریزش موها

ریزش مو، مشکلی بزرگ برای بیشتر افراد

یکی از مشکلات رایج بین مردم در سراسر جهان، ریزش موها می‌باشد. در واقع این مشکل بزرگ یک سوم از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است و تمامی مردم به دنبال راه حلی هستند تا از ریزش بیش از حد موهای خود جلوگیری کرده و موهایی پرپشت و زیباتر داشته باشند. حداقل ۱۰۰ تار از موهای بیشتر افراد در طول روز می‌ریزد. دلایل زیادی باعث ریزش موهای افراد می‌شوند؛ عواملی چون تغییرات هورمونی، شرایط بدنی و جسمی، عوامل پزشکی و… . ریزش زیاد از حد مو در مردان شایع‌تر است، اما بعضی خانم‌ها نیز از این مشکل رنج برده و همواره به دنبال راه حلی برای درمان قطعی این مشکل هستند. میزان ریزش موها در افراد مختلف متفاوت است و بعضی از افراد به دلایلی دچار ریزش بیش از حد می‌شوند؛ بعضی از افراد به تدریج به این مشکل دچار می‌شوند و بعضی دیگر ممکن است به یکباره دچار کچلی و طاسی شوند. اما راه حل درمان این مشکل آزار دهنده چیست؟ در ادامه به بررسی راه حل‌هایی که به درمان سریع این مشکل کمک می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

ریزش موها

ریزش موها

راه حل‌هایی برای درمان ریزش موها

  • شست و شوی منظم موها: به طور مرتب موهای خود را شسته و سعی کنید موها را تمیز نگه دارید. با این کار خطر عفونت و شوره زدن سر که منجر به ریزش موها و شکستگی بیش از حد آن‌ها می‌شود کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن موهای تمیز پرحجم‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند.
  • استفاده از ویتامین: استفاده مرتب از ویتامین نه تنها برای سلامت عمومی بدن مفید خواهد بود، بلکه برای سلامت موهای شما نیز بسیار موثر و مفید واقع شده و به تقویت ریشه‌های موها کمک خواهد کرد. استفاده از ویتامین E به گردش خون در پوست سر کمک کرده و میزان تولید فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن با استفاده از ویتامین B، رنگ موها حفظ خواهد شد و از سفیدی زود هنگام موها جلوگیری می‌شود.
  • استفاده از پروتئین در رژیم غذایی: خوردن گوشت بدون چربی، ماهی، سویا یا سایر پروتئین‌ها سلامت موها را تقویت کرده و به نوبه خود از ریزش موهای شما جلوگیری خواهد کرد.
  • .

  • ماساژ دادن پوست سر با روغن‌های اساسی: کسانی که برای مدتی طولانی از مشکل ریزش موها رنج می‌برند، می‌توانند موهای خود را به طور مرتب با استفاده از روغن مو ماساژ دهند. این کار باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو فعال باقی بمانند. ترکیب اسطوخودوس با روغن بادام یا کنجد، ترکیبی عالی برای ماساژ پوست سر می‌باشد.
  • موهای خیس را شانه نکنید: شانه کردن موهای خیس یکی از اشتباهات بسیار بزرگی است که میزان ریزش موها را بیشتر می‌کند. موهای خیس در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارند. بنابراین شانه زدن آن‌ها احتمال ریزش را افزایش می‌دهد. اما در صورتی که انجام این کار لازم است، بهتر است از یک شانه با دندانه‌های پهن استفاده شود. همچنین بهتر است از شانه زدن بیش از حد موها خودداری کنید. چرا که انجام این کار میزان آسیب به موهای شما را افزایش می‌دهد و میزان ریزش موها را بیشتر می‌سازد. بهتر است هنگام شانه زدن موها در ابتدا گره‌های مو را با انگشتان خود باز کنید و سپس شروع به شانه کردن موها کنید.

.

ریزش موها

ریزش موها

  • استفاده از آب سیر، آب پیاز یا آب زنجبیل: برای درمان ریزش موها می‌توانید آب سیر، آب پیاز یا آب زنجبیل را روی پوست سر خود بمالید و پس از گذشت یک شبانه روز سر خود را بشویید. این کار را به طور منظم و به مدت یک هفته انجام دهید و تاثیرات قابل توجه آن را مشاهده کنید.
  • موهای خود را هیدراته نگه دارید: ساقه موها شامل یک چهارم آب است. نوشیدن ۴ الی ۸ لیوان آب در طول روز به هیدراته ماندن شما و در نهایت داشتن موهایی سالم کمک خواهد کرد.
  • ماساژ دادن موها با چای سبز: یک راه حل درمانی بسیار تاثیر گذار و ثابت شده این است که موهای خود را با چای سبز ماساژ دهید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب دم کنید و بگذارید تا خنک شود و سپس محتوای آن را روی موهای خود بمالید. پس از گذشت یک ساعت موهای خود را به طور کامل بشویید. انجام این کار به مدت ۱ هفته الی ۱۰ روز به طور مرتب، کمک شایانی به درمان مشکل ریزش موهای شما خواهد کرد.
همه چیز درباره مزایای کراتین برای مراقبت از مو
راه حل‌هایی برای درمان شوره سر و مراقبت از موها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ