پیشگیری از آنفولانزا چگونه است؟

پیشگیری از آنفولانزا چگونه است؟

پیشگیری از آنفولانزا چگونه است؟

چگونه می توانیم از ابتلا به بیماری آنفولانزا جلوگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. همه ما در معرض ابتلا و شیوع آنفولانزا هستیم. آنفولانزا ممکن است شما را از محل کار یا مدرسه دور کند، نیازی به گفتن نیست که برای یک یا دو هفته شما را بسیار ضعیف می کند.

اگر آسم یا سایر بیماری های ریوی دارید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض ناشی از آنفولانزا هستید.

 

پیشگیری از آنفولانزا

پیشگیری از آنفولانزا

 

دیگر راه های پیشگیری از آنفولانزا

در رابطه با پیشگیری از آنفولانزا باید بگوییم واکسن آنفلوانزا ۱۰۰٪ موثر نیست، بنابراین انجام اقدامات مختلف برای کاهش شیوع عفونت نیز مهم است، از جمله:

  • دست هایتان را بشویید. شستن مرتب دستان خود با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه یک روش موثر برای جلوگیری از بسیاری از عفونت های شایع است. یا اگر آب و صابون در دسترس نیست از ضد عفونی کننده های ضد الکلی بر پایه الکل استفاده کنید.
  • از دست زدن به صورت خودداری کنید. از دست زدن به چشم، بینی و دهان خودداری کنید.
  • سرفه و عطسه خود را بپوشانید. به یک دستمال یا آرنج خود سرفه یا عطسه کنید. سپس دستان خود را بشویید.
  • سطوح را تمیز کنید. سطوح غالبا لمس شده را مرتبا تمیز کنید تا از آلودگی سطح به ویروس روی آن و سپس صورت جلوگیری شود.
  • از ازدحام جمعیت پرهیز کنید. آنفولانزا به راحتی در هر کجا که مردم جمع شوند مانند در مراکز نگهداری از کودکان، مدارس، ساختمان های اداری، سالن های شنود و وسایل حمل و نقل عمومی گسترش می یابد. با اجتناب از ازدحام جمعیت در اوج فصل آنفولانزا، احتمال عفونت را کاهش می دهید.

  • همچنین از برخورد با کسی که بیمار است خودداری کنید. و اگر بیمار هستید، حداقل ۲۴ ساعت پس از برطرف شدن تب در خانه بمانید تا احتمال آلودگی دیگران را کاهش دهید.
  • در رابطه با پیشگیری از آنفولانزا باید بگوییم اگر از شخصی که آنفولانزا دارد مراقبت می کنید، برای محافظت از خود ماسک صورت بزنید. با پوشاندن صورت خود از سرفه و عطسه می توانید به جلوگیری از شیوع آنفلوانزا کمک کنید. بهتر است به جای دستان خود، از آرنج هنگام سرفه یا عطسه استفاده کنید.
  • از مصرف ویتامین سی و انواع ویتامین ها غافل نشوید. بدن خود را با استفاده از خوردن ویتامین های مختلف تقویت کنید. سعی کنید در فصل های شیوع آنفولانزا از مواد غذایی استفاده کنید که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند. انواع مرکبات، دمنوش های تازه و سبزیجات می توانند منابع مغذی برای دریافت ویتامین های ضروری بدن باشند.

 

منابع مرتبط :

https://www.cdc.gov/flu/prevent/actions-prevent-flu.htm

https://www.cosmopolitan.com/health-fitness/a15827574/flu-prevention-tips/

بهترین واکسن آنفولانزا چیست؟
عوارض واکسن آنفولانزا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ