جوانسازی با لیزر

جوانسازی صورت با لیزر چگونه است؟

جوانسازی صورت با لیزر چگونه است؟

اگر پیری، آکنه یا زمان زیاد در معرض آفتاب صورت شما را دچار لکه ها، زخم ها، چین و چروک ها یا خطوط کرده است، ایجاد مجدد یک لایه جدید در سطح پوست با لیزر باعث می شود که پوست جوانتر و سالم به نظر برسد. سطح دهی مجدد پوست با لیزر لایه لایه را با دقت از بین می برد. سلول های پوستی جدیدی که در حین ترمیم ایجاد می شوند، سطح محکم تر و جوان تری به پوست می دهند. این روش را می توان به تنهایی یا با سایر جراحی های زیبایی صورت انجام داد.

 

جوانسازی صورت با لیزر

جوانسازی صورت با لیزر

جوانسازی صورت یک امر بسیار مهم است.

همه ی ما مایل هستیم صورتی جوان، شاداب و سالم داشته باشیم. صورت جوان و زیبا موجب می شود اعتماد به نفس ما افزایش یابد و نسبت به چهره ی خود احساس بهتری داشته باشیم.

با افزایش سن و آغاز روند پیری پوست صورت شروع به پیر شدن می کند. یعنی در نواحی مختلف پوست صورت چین و چروک هایی مشاهده می شوند.

این چین و چروک ها با گذشت زمان بیشتر و عمیق تر می شوند.

وجود این چین و چروک ها می تواند احساس ناخوشایندی را در افراد ایجاد کند.

از طرفی دیگر عواملی دیگر مانند قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید، سبک زندگی، استرس، سیگار و … همه می توانند در پیر شدن پوست نقش داشته باشند.

اما آیا این پایان راه است؟ آیا درمانی برای این مشکل وجود دارد؟

امروزه علم پزشکی پیشرفت بسیار زیادی داشته است و هر روزه روش های نوینی برای زیبایی معرفی و شناخته می شوند. برای جوانسازی صورت نیز بدون شک راه حل های پزشکی زیادی وجود دارد. یکی از این روش های نوین جوانسازی صورت با لیزر است. این روش یک نوع عمل سرپایی است که به کمک آن پزشک یا جراح پلاستیک تلاش می کند با استفاده از یک لیزر مخصوص سلول های مرده و پیر پوست را از بین ببرد تا سلول های جدید در سطح پوست ساخته شوند. در ادامه اطلاعات مفیدی در رابطه با جوانسازی صورت با لیزر در اختیار شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

آماده شدن برای جوانسازی صورت با لیزر

با مشورت با یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست شروع کنید تا بفهمید آیا کاندیدای خوبی هستید یا خیر. در صورت ابتلا به تبخال یا تاول تب در اطراف دهان به پزشک خود اطلاع دهید. ظاهر شدن مجدد سطح پوست با لیزر می تواند برای برخی از افراد دارای ریسک خطر باشد. اگر تصمیم دارید برای جوانسازی پوست با لیزر اقدام کنید، پزشک از شما می خواهد به مدت ۱۰ روز قبل از جراحی از داروها یا مکمل هایی مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ویتامین E استفاده نکنید. اگر سیگار می کشید، باید دو هفته قبل و بعد از عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید. سیگار کشیدن می تواند بهبودی را طولانی کند. پزشک شما ممکن است از قبل داروی آنتی بیوتیکی برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی و همچنین اگر در معرض تبخال یا تاول های تب هستید، داروی ضد ویروسی تجویز کند.

مراقبت های حین و بعد از جوانسازی صورت با لیزر

انجام عمل جوانسازی صورت با لیزر توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می شود. این یک روش سرپایی است، یعنی شما مجبور نیستید حتی یک شب در کلینیک بمانید. پزشک ممکن است چین و چروک های اطراف چشم، دهان یا پیشانی شما را به صورت جداگانه درمان کند یا کل صورت شما را درمان کند. برای مناطق کوچک، پزشک نواحی تحت درمان با بی حسی موضعی را بی حس می کند و همچنین ممکن است شما را آرام کند. اگر تمام صورت شما تحت درمان باشد ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید.

درمان فقط قسمت هایی از صورت حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. درمان کامل صورت تا دو ساعت طول می کشد. به دنبال روش لیزر، پزشک مناطق تحت درمان را پانسمان می کند. بعد از ۲۴ ساعت باید چهار تا پنج بار در روز مناطق تحت درمان را تمیز کنید و سپس از پماد مانند ژل نفتی استفاده کنید تا از تشکیل پوسته جلوگیری کند. تورم پس از عمل جوانسازی صورت با لیزر طبیعی است. پزشک شما ممکن است برای کنترل تورم در اطراف چشم شما استروئید تجویز کند. خوابیدن روی بالش اضافی در شب نیز می تواند تورم را تسکین دهد.

 

منابع مرتبط :

https://www.isaps.org/procedures/non-surgical/laser-skin-rejuvenation/

https://www.americanboardcosmeticsurgery.org/skin-resurfacing/the-top-8-things-you-need-to-know-about-laser-skin-resurfacing/

جوانسازی صورت با میکرودرم چگونه است؟
جوانسازی صورت با آر اف چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ