مراقبت از مو

حقایق مهم در رابطه با مراقبت از موها

اهمیت انتخاب روشی درست برای مراقبت از مو

مراقبت از مو مانند مراقبت پوستی بسیار پر اهمیت است. داشتن موهایی زیبا و ابریشمی، یکی از مهم‌ترین عواملی است که زیبایی شما را دو چندان خواهد کرد. اما نکته مهم این است که از هر روشی برای انجام دادن اعمال مراقبتی استفاده نکنید و سعی کنید به دنبال بهترین و مناسب‌ترین روش باشید؛ استفاده از روش‌های مراقبتی مختلف نه تنها موثر نخواهد بود، بلکه می‌تواند تاثیراتی سوء داشته باشد و ظاهری که نباید را برای شما به وجود آورد. روال مراقبتی برای هر یک از افراد، تحت تاثیر چند عامل مختلف قرار دارد؛ بسته به عناصر و محصولاتی که برای انجام اعمال مراقبتی خود بهره می‌برید و همچنین جنس موهای شما، بهترین روال مراقبتی برای شما مشخص می‌شود. به طور کلی جنس موهای تمامی افراد می‌تواند لخت، موج دار، فر و گره خورده باشد.

هر کدام از این مدل موها ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود را به همراه دارند. به عنوان مثال موهای صاف خیلی سریع‌تر از موهای فر کثیف و چرب به نظر می‌رسد.

نکته دیگری که روال مراقبت از موها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قرار گرفتن مو در معرض مواد شیمیایی مختلف است؛ به عبارت دیگر اگر موهای خود را رنگ، دکلره یا بوتاکس کرده باشید، باید یک سری تغییرات را در روال روزانه مراقبت از موهای خود به وجود آورید. به افرادی که موهای رنگ شده دارند توصیه می‌شود که هر روز موهای خود را نشویند تا از رنگ پریدگی و خشکی بافت موهای خود جلوگیری کنند. در صورتی که به دلایل مختلف موهای شما سفید شده باشند، لازم است برای تغذیه موهای خود از محصولات مخصوص و نرم کننده مو استفاده کنید.

مراقبت از مو

مراقبت از مو

نکات مهم در رابطه با مراقبت از مو

  • یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با مراقبت از مو به بهترین شکل، توجه به استایل روزانه موها است. جهت ایجاد استایلی زیبا برای موهای خود، باید از تجهیزات مختلفی استفاده کنید؛ استفاده مداوم از تجهیزات آرایشی همچون ژل و تافت و دستگاه‌های حرارتی مورد استفاده در این جهت همچون بابلیس یا اتوی مو می‌تواند به ضرر شما تمام شود.
  • لازم است به دنبال مشکلات مختلفی که برای موهای شما رخ داده است باشید و تمرکز خود را روی رفع این مشکلات قرار دهید. با آگاهی از مشکلاتی همچون موخوره، پوسته پوسته شدن سر، خشک شدن ریشه‌های مو و سایر موارد مشابه، نیمی از راه داشتن موهای سالم را طی کرده‌اید.
  • موهای خود را به شکل مرتب مرطوب کنید و از محصولات آبرسانی مناسب برای مراقبت از موهای خود استفاده کنید؛
  • این کار می‌تواند برای هر نوع از موها با هر جنس خاصی بسیار مفید واقع شود، به خصوص موهای گره خورده و موج دار که بافتی خشک دارند.
  • محصولات و تجهیزات که در هر مرحله برای مراقبت از موها استفاده می‌کنید متفاوت هستند. باید درباره بهترین محصولات مراقبتی برای موهای خود تحقیق کرده و بدانید که از هر محصولی باید در چه جهتی استفاده کنید.

مراقبت از مو

مراقبت از مو

 محصولاتی که می‌توانید برای مراقبت از موهای خود استفاده کنید

  • شامپو روزانه: شامپوهای روزانه برای شست و شوی موها به شکل مرتب استفاده می‌شوند. با این که از این شامپوها با عنوان شامپوی روزانه یاد می‌شود، اما نیازی به استفاده مداوم از این شامپوها نخواهید داشت و بهتر است تنها در زمان‌هایی که حس می‌‌کنید موهای شما به شست و شو نیاز دارند از آن‌ها استفاده کنید.
  • نرم کننده: در هر استحمام از نرم کننده استفاده کرده و موهای خود را از قسمت وسط تا انتها با نرم کننده ماساژ دهید و پس از گذشت ۵ الی ۷ دقیقه موهای خود را بشویید. به هیچ وجه نرم کننده را به ریشه موها نزنید، چرا که این کار می‌تواند پوست سری بسیار چرب را برای شما به وجود آورد.
  • لوسیون مو: هنگامی که موها تمیز و نرم می‌شوند، با استفاده از یک لوسیون مخصوص مو شروع به ماساژ دادن موها کنید. با این کار موهای خود را از خشکی و شکستگی نجات خواهید داد.
  • روغن: هنگامی که نوبت به استفاده از روغن می‌رسد، لازم است وقت بیشتری بگذارید. با استفاده از روغن‌های طبیعی مناسب موهای خود، ساقه‌های موی خود را تقویت کنید.
  • سرم مو: برای باز کردن گره‌های موی خود، می‌توانید از سرم مو استفاده کنید. استفاده از سرم‌های ضد عفونی کننده، موهایی نرم و ابریشمی را برای شما به وجود می‌آورند.
  • ماسک مو: در صورتی که موهایی با بافت خشک دارید، می‌توانید از ماسک مو استفاده کنید. ماسک مو را در حین استحمام و پس از شستن موها استفاده کنید، رطوبت موها را بگیرید، مقداری کافی از ماسک مو را روی ساقه‌های موهای خود ماساژ دهید و بگذارید ماسک برای چند دقیقه روی موهای شما بماند و پس از آن موهای خود را شست و شو دهید.
مراقبت از پوست گران نیست !
بهترین روش‌های مراقبت از مو در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ