دلایل بروز شوره سر

دلایل بروز شوره سر چیست؟

دلایل بروز شوره سر

اگر شما هم به هنگام شانه کردن موهایتان متوجه ذرات سفیدی لای موهایتان یا روی سر شانه لباستان شده‌اید، حتماً تا به حال به دنبال دلایل بروز شوره سر بوده‌اید. بسیاری از وجود پوسته‌های سفید یا شوره‌های ریز سفید رنگ روی لباس‌هایتان حس خوشایندی نخواهند داشت. مخصوصاً اگر یک قرار کاری مهم دارید یا باید در یک مهمانی به صورت رسمی حاضر شوید.

شوره­ی سر چیست؟

شوره‌ی سر یک اختلال رایج و مزمن در پوست کف سر است که قابل درمان می‌باشد. این مشکل در عین حال می‌تواند دغدغه‌ی روزانه‌ی بسیاری از افراد باشد. شوره‌ی سر در واقع بر اثر ریزش سلول‌های مرده اتفاق می‌افتد. شدت آن در افراد مختلف فرق می‌کند بنابراین دارای روش‌های درمان متفاوتی می‌باشد. خوشبختانه در بیشتر موارد این مشکل قابل کنترل می‌باشد و جای هیچ گونه نگرانی نیست. در ادامه درباره‌ی دلایل بروز شوره سر اطلاعات کاملی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، پس با ما همراه باشید.

"<yoastmark

شناخت انواع شوره ­ی سر

قبل از پیدا کردن دلایل بروز شوره سر بهتر است انواع شوره‌ی سر را بشناسید، چرا که شناخت نوع شوره سر می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب شیوه­ی درمان آن داشته باشد. با شناخت نوع شوره می‌توانید انتخاب کنید از روش‌های خانگی یا درمان‌های دارویی استفاده کنید.

شوره‌ی خشک رایج‌ترین نوع شوره است که با شروع سرما و حتی با استفاده بیش از حد از آب داغ هنگام شستن موها تشدید می‌شود. این نوع شوره سبب ایجاد خارش خفیف در پوست سر می‌شود.

شوره‌ی چرب نوع دیگری از شوره‌ی سر می‌باشد که نتیجه‌ی تجمع چربی روی غدد چربی می‌باشد. این اختلال با شوره‌های چرب سفید یا زرد رنگ روی پوست کف سر همراه است.

دلایل بروز شوره سر

اگر به دنبال درمان شوره‌ی سر خود هستید، در ابتدا باید دلایل بروز شوره سر را به خوبی بدانید و سپس بهترین روش درمان را انتخاب کنید.

از جمله مهم‌ترین دلایل بروز شوره سر، شست و شوی نا مناسب موهاست. اگر موهایتان را در هفته به طور مرتب نشویید، سلول‌های مرده و چربی روی پوست سرتان جمع شده و سبب ایجاد شوره روی پوست سر می‌شود. میزان شست و شو برای افراد مختلف متفاوت است. شانه کردن ملایم موها می‌تواند میزان سلول‌های مرده را به صورت چشمگیری کاهش دهد، بنابراین موهای خود را همیشه مرتب نگه دارید.

"<yoastmark

یکی دیگر از دلایل بروز این موضوع ، وجود قارچ است که عامل سوزش و خارش پوست کف سر می‌باشد. این قارچ سبب افزایش رشد سلول‌های پوست می‌شود. به دنبال آن سلول‌های مرده به شورت پوسته‌های سفید روی موها و لباس دیده می‌شوند. این مشکل با کاهش آفتاب در زمستان تشدید می‌شود. نور خورشید یکی از عواملی است که به کاهش سرعت رشد قارچ‌ها کمک می‌کند.

اگر در پوست قسمت‌های مختلف بدنتان مثل دست و پا دارای خشکی هستید، به احتمال خیلی زیاد خشکی پوست سرتان، مهم‌ترین دلیل از دلایل بروز شوره سر در شماست. در این حالت احتمالاً التهاب و قرمزی در پوست سرتان خیلی زیاد نیست، اما شوره‌ها همچنان وجود دارند.

.

اگر از محصولات مراقبت از مو و زیبایی استفاده می‌کنید و دچار شوره‌ی سر شده‌اید، احتمال حساسیت به مواد موجود در محصولات مراقبتی بسیار بالاست. به این نوع حساسیت درماتیت تماسی می‌گویند. این مشکل هنگام استفاده از شامپو و رنگ موها هم به وجود می‌آید. پس اگر موهایتان را رنگ می‌کنید حواستان به حساسیت و خشکی پوست کف سرتان باشد.

یکی دیگر از رایج‌ترین دلایل بروز این موضوع ، اختلال درماتیت سبوره ای است که در پوست چرب و حساس به وجود می‌آید. این اختلال با پوسته‌های سفید یا زرد رنگ روی مناطقی از سر که غدد چربی وجود دارد، همراه است.

.

"<yoastmark

شوره‌ی سر در بسیاری از افراد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل اگزما، پسوریازیس، پارکینسون، صرع، اضافه وزن، افسردگی و بیماری‌های قلبی هستند یا الکل مصرف می‌کنند بیشتر است. سن و مشکلات هورمونی هم یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل است که با افزایش سن تشدید می‌شود، اما در دوران نوزادی هم شوره سر دیده می‌شود.

کمبود روی، ویتامین‌های گروه B و امگا ۶ و همچنین کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی هم می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید شوره سر شود.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به همه­ی دلایل این موضوع بپردازیم. امید است پس از مطالعه‌ی این مقاله، اطلاعات شما درباره­ی شوره­ی سر، انواع آن و علل بروز این اختلال پوستی افزایش یافته و بهترین راه درمان را انتخاب کنید.

ویژگی های کرم ترمیم سیکالفیت
بررسی درمان های شوره سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ