همه چیز درباره مزایای کراتین برای مراقبت از مو

مراقبت از موها با انجام کراتینه، رشد موها

یکی از عوامل مهم و اساسی که باعث می‌شود تا زیبایی و جذابیت چهره شما دو چندان شود، موهای سالم و زیبا است. برای داشتن موهایی لطیف، زیبا و درخشان لازم است یک روتین عالی روزانه برای مراقبت از موهای خود داشته باشید. روش‌ها و محصولات بسیار گوناگونی برای مراقبت از مو وجود دارد که بسته به جنس و بافت موهای شما هر یک از این روش‌ها بسیار موثر واقع خواهند شد. کراتینه کردن مو، از جمله روش‌های عالی است که به شما کمک می‌کند تا از شر موهای آسیب دیده خود خلاص شده و بافت موی شما جذاب‌تر از همیشه به نظر برسد. یکی از مهم‌ترین فواید کراتین مو، کمک به رشد مجدد موهای آسیب دیده شما می‌باشد؛ در واقع با استفاده از کراتین می‌توانید مشکلاتی همچون نازکی تار موها و شکستگی آن‌ها را تحت درمان قرار دهید.

در واقع کراتین یکی از مشتقات طبیعی اسیدهای آمینه گلیسین و آرژنین می‌باشد که در عضلات و بافت‌های بدن وجود دارد. اکثر انسان‌ها کراتین مورد نیاز بدن خود را از طریق خوردن گوشت یا مصرف مکمل‌های مختلف تامین می‌نمایند. بسیاری از مربی‌های بدنسازی و زیبایی اندام از مکمل‌های کراتین برای کمک به بهبود عملکرد ورزشی و کمک به داشتن اندامی عضلانی استفاده می‌کنند. برگردیم به سوال اصلی، کراتین چه مزایایی برای مراقبت از موها به همراه دارد؟ در یک جمله می‌توان گفت که کراتینه مو باعث می‌شود تا ساختار موها از درون بازسازی شده و در نهایت این که بافت موها تقویت شود. حتی ثابت شده است که موهایی که به سر حد آسیب دیدگی رسیده‌اند، از طریق کراتین جانی دوباره می‌گیرند. با کراتینه کردن موها از طریق یک فرایند شیمیایی می‌توانید موهای وز شده خود را صاف و درخشان سازید.

مراقبت از مومزایای کراتینه کردن مو

همانطور که گفته شد کراتینه می‌تواند یک روش بسیار موثر و پرفایده برای مراقبت از موها باشد.

  • کراتینه می‌تواند به هر مویی با هر جنس و بافتی جانی دوباره ببخشد. با کراتینه کردن موها به خصوص موهای فر، درخشش موها بیشتر شده و موها سالم‌تر از همیشه به نظر می‌رسند. موهای فر به نسبت موهای صاف نور را بیشتر منعکس می‌کنند، در نتیجه با کراتینه کردن موهای فر درخشش آن‌ها دو چندان می‌شود.
  • کراتینه روشی بسیار پرفایده برای مراقبت از موهای تازه رنگ شده می‌باشد و بافت موهایی که در اثر رنگ ممکن است آسیب جدی ببینند را زنده نگه می‌دارد. البته پیش از این که برای کراتینه موی خود اقدام کنید، باید رنگ موی خود را تازه سازی کرده و در این باره با یک آرایشگر متخصص و حرفه‌ای مشورت کنید.
  • مواد شیمیایی موجود در کراتین که به طور طبیعی با بدن سازگاری دارند باعث می‌شود تا کراتینه موها به نسبت سایر روش‌های درمانی برای مراقبت از مو ضرری کمتری به همراه داشته باشد.
  • با کراتینه کردن موها سلول‌های آسیب دیده موجود در پوست سر احیا می‌شوند و در نهایت موهایی سالم‌تر با موخوره کمتر به وجود خواهد آمد.
  • در صورتی که موهای خود را به طور مداوم شست و شو دهید، درمان کراتینه عمری نه چندان طولانی خواهد داشت. با شست و شوی موها به دفعات ۲ یا ۳ بار در هفته، عمر کراتینه موهای شما حتی به ۶ ماه نیز می‌رسد.
  • با کراتینه کردن موهای خود، کنترل بیشتری بر روی آن‌ها خواهید داشت؛ به خصوص اگر موهایی به شدت فر و وز داشته باشید.
  • با کراتینه مو از خشکی بیش از حد آن جلوگیری خواهید کرد.
  • کراتین با درمان موخوره، سرعت رشد موها را افزایش می‌دهد.

کراتینه موها چقدر باقی می‌ماند؟

کراتینه مو مانند سایر روش‌های مراقبت از موها روشی کوتاه مدت است که البته با رعایت یکسری نکات و مراقبت درست و اصولی، امکان افزایش طول عمر کراتینه موها وجود دارد.

  • یکی از مهم‌ترین مواردی که بعد از کراتینه مو باید در نظر بگیرید این است که به مدت حداقل ۳ روز موهای خود را از آب و رطوبت دور نگه داشته و از بستن آن به شکل دم اسبی خودداری کنید؛ در غیر این صورت بافت موهای شما صاف و درخشان باقی نمانده و در واقع خمیده یا شکسته خواهد شد.
  • برای این که تاثیرات کراتینه تا مدتی طولانی‌تر روی موهای شما باقی بماند، تا حد امکان از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.
  • در صورتی که موهای شما به شکل طبیعی فر می‌باشد، حداقل تا ۳ روز از خیس کردن آن خودداری کنید.
  • لازم است که محصولاتی که برای مراقبت از موهای خود استفاده می‌کنید، عاری از هر گونه سدیم کلرید باشد.داروخانه آنلاین ویتاماه
  • .
مراقبت از پوست با مرطوب کننده ها و لوسیون
راه حل‌هایی برای جلوگیری از ریزش موها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ