شامپو فاقد سولفات

فواید استفاده از شامپو فاقد سولفات

شامپو فاقد سولفات

بر خلاف شامپوهای حاوی سولفات، شامپو فاقد سولفات معمولا از کف کمی برخوردار بوده ولی قدرت پاک کنندگی آن بالا است. این شامپوها چربی طبیعی مو را حفظ می کند و از خشکی و آسیب به موها جلوگیری می کند. شامپو فاقد سولفات به دلیل عدم وجود سولفات و مواد شیمیایی، رنگ مو را حفظ و موجب درخشندگی آن می شود. همچنین این نکته گفتنی است که این شامپوها قیمت بالاتری نسبت به شامپوهای معمولی دارند و به دلیل وجود ترکیبات گیاهی چون عصاره گل هانی ساکل و روغن دانه چیا موهای نرم و لطیف را به شما هدیه خواهد داد. با استفاده مکرر از این شامپو دیگر خبری از شوره سر و خارش های همیشگی نیست و میتوان با خیالی راحت این شامپوها را گزینه ای مناسب برای مصرف روزانه قرار داد.

دلیل استفاده از سولفات در شامپو

سولفات حاصل یک سری فعل و انفعالاتی است که در نهایت منجر به نمک سولفاته می شود. انواع مختلفی از آن در صنایع مختلف به کار گرفته می شود. یکی از این صنایع، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی است که معمولا در شامپوها از SLS که همان سدیم لوریل سولفات یا SLES که همان سدیم لورت سولفات است، کار گرفته می شود تا کف بسیار از آن حاصل شود و عوام تصور کنند که دلیلی است بر تمیزی بیشتر که در واقعیت چیز دیگری است.

فواید استفاده از شامپو فاقد سولفات

  • دوام و تثبیت رنگ مو
  • رطوبت رسانی و آبرسانی به مو و کف سر
  • اکسیژن رسانی و افزایش رشد مو
  • متعادل سازی و بهبود چربی مفید مو
  • از بین رفتن التهابات و حساسیت هایی چون قرمزی و آکنه
  • عدم جذب مواد شیمیایی
شامپو فاقد سولفات

شامپو فاقد سولفات

مضرات استفاده از سولفات در شامپو

مضرات بی شمار شامپوهای سولفات دار باعث شده تا شامپو فاقد سولفات مسیر خود را به درستی در میان خانواده ها پیدا کند و موجب جلب توجه آنها گردد. برخی از این ضررها به شرح زیر است:

  • از بین رفتن کراتین مو

کراتین یک پروتئین کاملا حساس است که در شرایط نامساعد به سرعت نابود می گردد. این پروتئین حساس تشکیل دهنده زنجیره مو بوده که در شستشو با شامپوهایی که حاوی سولفات هستند به سرعت تخریب می شوند. به همین دلیل به افرادی که موهای خود را با کراتین صاف می کنند توصیه می شود که از شامپو فاقد سولفات استفاده کنند.

  • سفیدی موها

مو برای تولید رنگدانه نیاز به مواد معدنی، آنتی اکسیدان و زینک دارد و پوست همواره سعی دارد این مواد را بر روی موهای شما حفظ کند. استفاده از شامپو حاوی سولفات این مواد مفید را از بین برده و در نتیجه رنگدانه نیز نمی تواند رنگ را تولید کند و در نتیجه مو به آرامی در سنین پایین دچار سفیدی خواهد شد.

شامپو فاقد سولفات

  • خشکی و وزی مو

اولین و مهمترین آثاری که شامپو سولفات دار بر روی مو ایجاد میکند خشک شدن بیش از اندازه مو است. دلیل اصلی این مشکل همان کف زیادی است که همه به آن علاقه دارند و خبر ندارند همین کف بیش از حد چربی طبیعی مو را از بین برده و موجب خشکی آن می شود. اما این مشکل ادامه دار خواهد بود و پس از مدتی کف سر دچار پوسته پوسته شدن می شود که با مشکلی جدی تر به نام شوره سر مواجه خواهید بود. همین خشکی موجب ضعیف شدن و شکنندگی موها و در نهایت ریزش مو خواهد شد. استفاده از شامپو فاقد سولفات به دلیل کف مناسب و ملایمی که دارد نه تنها موجب خشکی و اثرات دیگر نمی شود بلکه گردش خون را در مویرگ های سر افزایش می دهد و منجر به اکسیژن رسانی مو می شود.

  • از بین بردن رنگ مو

یکی از آسیب های جدی که این نوع از شامپوها به مو وارد می کند، از بین بردن رنگدانه های طبیعی و رنگ مو است. استفاده از شامپو حاوی سولفات در دفعات بالا موجب از بین بردن رنگ مو و کدر شدن آن خواهد شد. این نوع از شامپو پیگمنت های طبیعی مو را تخریب می کند و از دوام و استحکام موی سر می کاهد. استفاده از رنگ مو، آسیب پذیری آن را به طور چشمگیری افزایش می دهد که بهتر است برای کمتر نمودن آسیب ها از شامپوهای مخصوص موی رنگ شده استفاده کرد که حاوی سولفات نباشند. از جمله آسیب هایی که این شامپوها در موهای رنگ شده، ایجاد می کند، می توان به قرمز شدن، شکنندگی، کدر شدن و کاهش دوام رنگ سر اشاره نمود.

ویژگی های متمایز شامپو فاقد سولفات
مزایای خرید از داروخانه اینترنتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ