شامپو فاقد سولفات

ویژگی های متمایز شامپو فاقد سولفات

تشخیص شامپو های سولفات دار

تمامی مشتقات سولفات مضر نیستند و نباید با دیدن کلمه سولفات در ترکیبات شامپوها فورا آن را رد نمود. تنها یک نوع از سولفات به نام اختصاری SLS موجب حساسیت در برخی افراد می شود. نوع دیگری نیز به نام SLES وجود دارند که نسبتا ملایم تر است اما در افرادی که خیلی حساس هستند بهتر است از مشتقات گیاهی چون نارگیل استفاده شود. اما تولید کنندگان شامپو برای فروش بهتر در لیبل های خود از عبارت Free Sulfate استفاده می کنند تا نشان دهند شامپو فاقد سولفات است. برای تشخیص بهتر، اگر در لیبل یکی از ترکیبات شیمیایی زیر را مشاهده نمودید مطمئن باشید شامپو حاوی سولفات است.

  • آمونیوم لوریل سولفات
  • سدیم کوکو سولفات
  • آمونیوم لورت سولفات
  • سدیم لوریت سولفات

افرادی که باید از شامپو های فاقد سولفات استفاده کنند

  • کسانی که روزانه حمام می کنند.
  • کسانی که موهایی خشک، وز و یا فر دارند
  • اگر موها دچار آسیب های چون ریزش و شوره سر شده باشند.
  • افرادی که پوستی حساس دارند و از اگزما و التهاب در پوست رنج می برند.
  • افرادی که موهای خود را با کراتینه صاف نموده اند.
شامپو فاقد سولفات

شامپو فاقد سولفات

ویژگی های متمایز شامپو فاقد سولفات

  • عدم سوزش چشم

از کودکی یکی از دردناک ترین مراحل در حمام شامپو زدن به سر بوده است. زیرا شامپوهای دارای سولفات همواره موجب سوزش و قرمزی در چشم می گردید که تا ساعت ها بعد از حمام نیز آثارش مشهود بود. در شامپو فاقد سولفات دیگر خبری از التهاب و سوزش آزاردهنده نخواهد بود.

  • کاهش التهابات

شیمیایی بودن سولفات و عملکرد تهاجمی آن باعث آسیب به پوست سر و ایجاد التهابات در آن خواهد شد. شامپو فاقد سولفات ترکیبی ملایم داشته که تنها باعث تمیزی مو و ایجاد لطافت در آن می شود.

شامپو فاقد سولفات

  • کمک به آبرسانی مو

در اثر استفاده از شامپوهای سولفات دار مو رطوبت خود را از دست می دهد و خشکی و شکنندگی در آن حاصل خواهد شد. اما مو نیز همانند پوست باید از نرمی و لطافت بهره گیرد تا دچار شکنندگی و موخوره نگردد. شامپو فاقد سولفات با آبرسانی و اکسیژن رسانی به مو رطوبت از دسته را به آن می بخشد و از وز شدن و یا کدر شدن مو جلوگیری می کند.

  • تثبیت رنگ مو

رنگ کردن مو به دفعات موجب آسیب به غشای بافت مو می گردد و بهتر است موها را کمتر رنگ نمود. از طرفی استفاده مکرر از شامپو سولفات دار موجب کدر شدن و کم رنگ شدن رنگ موی و حتی رنگ طبیعی مو می گردد. بنابراین برای افزایش ماندگاری رنگ مو بهتر است از شامپو فاقد سولفات استفاده کنید تا از آسیب به رنگدانه طبیعی و یا رنگ مو جلوگیری کرده باشید.

  • محیط زیست سالم

بر خلاف شامپوهای حاوی سولفات که به دلیل اینکه شیمیایی هستند به محیط زیست آسیب می زنند، شامپو فاقد سولفات به دلیل وجود ترکیبات گیاهی که دارد هیچ خطری برای محیط زیست ندارد.

  • تاثیر چشمگیر بر روی موهای فر

چنانچه به طور ژنتیکی موهای فر و مجعد دارید و یا موهای خود را فر نموده اید به دلیل خشکی زیاد ساقه مو ممکن است موهایتان دچار موخوره شود. بنابراین برای پیشگیری از این موضوع بهتر است از شامپو فاقد سولفات استفاده کنید.

شامپو فاقد سولفات

نحوه استفاده درست از شامپوهای فاقد سولفات

وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که موهایتان کاملاً خیس شده است، زیرا به این ترتیب شما می توانید شامپو را به طور یکنواخت روی پوست سر خود پخش کنید. مقدار کمی از شامپو را استفاده کنید مثلا به اندازه یک چهارم. اگر موهای زیادی دارید یا بسیار کثیف است، کمی بیشتر شامپو بزنید. سه چهارم از مقدار شامپویی که در کف دست دارید را به نیمه پشت سر و مقدار یک چهارم دیگر را به نیمه جلوی سر بمالید. برای کف کردن بهتر، آب بیشتری اضافه کنید، نه شامپو بیشتر. با استفاده از نوک انگشتان، شامپو را در اطراف پوست سر خود با حرکات دورانی به مدت ۳ دقیقه ماساژ دهید. در پایان اگر می خواهید که مطمئن شوید هیچ اثری از شامپو روی موهای شما باقی نمی ماند، حداقل یک دقیقه کامل در زیر آب شستشو دهید.

خلاصه مطالب

وجود مواد شیمیایی از جمله سولفات درون شامپو باعث ضعیف شدن و کاهش استحکام موها می شود که بهتر است این نوع شامپو را جایگزین شامپوهای معمولی کنید تا دوام و لطافت موها حفظ شود.

برای سفارش این شامپو از داروخانه آنلاین ویتاماه اینجا را کلیک کنید.

چه عواملی باعث خرید کرم BB می شود؟
فواید استفاده از شامپو فاقد سولفات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ