مرطوب کننده

مراقبت از پوست با مرطوب کننده ها و لوسیون

فواید مرطوب کننده و لوسیون برای پوست

پوست یکی از مهم ترین ارگان های بدن است. تغییر در عملکرد هر یک از ارگان های بدن، از طریق پوست و تغییر در آن اعلام می شود. علت این امر تماس نزدیک پوست با خون و تغذیه مستقیم آن از خون می باشد. استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیون ها نیز برای مراقبت از پوست در برابر عوامل خارجی بسیار ضروری است. اگر پوست بیش از اندازه خشک یا چرب باشد، باعث ایجاد ظاهر نامناسب در پوست شده و زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

امروزه در بازار انواع محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که استفاده از آنها برای شادابی و جوان نگه داشتن پوست ضروری است.

مرطوب کننده

مرطوب کننده

انواع مرطوب کننده مناسب برای پوست

انواع روش ها برای سالم نگهداشتن پوست و رساندن مواد مغذی به آن وجود دارد. از آنجایی که بیشتر درصد بدن را آب تشکیل داده است، پوست نیز با داشتن مقدار زیادی آب ، شاداب تر و با کمبود این ماده دچار خشکی و افتادگی و پیری زودرس می شود. در کنار تغذیه خوراکی ، آبرسانی به پوست نیز امری ضروری و لازم است. کرم های آبرسان و مرطوب کننده به صورت روزانه باید مصرف شده و نیاز پوست به این ماده را تامین کند.

در فصول سرد، در صورت خشکی و اگزمای پوست بهتر است از مواد مفید مرطوب کننده نظیر انواع کرم و لوسیون، هم چنین مواد مغذی نظیر آلوئه ورا و کرم های حاوی آن استفاده شود.

بسیاری از افراد دارای پوست حساس و چرب هستند که نمی توانند از هر کرمی برای پوشش پوست خود استفاده کنند. توصیه می شود این افراد برای کلاژن سازی و حفظ انعطاف و نرمی پوست خود از انواع مرطوب کننده استفاده نمایند.

 انواع روغن مناسب پوست

 

برخلاف نام این ماده ، روغن های مناسب پوست وجود دارد، که باعث آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می شود. روغن های طبیعی، حاوی انواع ویتامین و آنتی اکسیدان ها برای پوست هستند و ضد التهاب می باشند. با ماساژ آنها بر روی پوست، پوست صورت و بدن چرب نشده و چربی های مفید پوست را تامین می کنند، و جذب پوست صورت شده و موجب از بین رفتن جای زخم و جوش و غیره می گردند. البته این امر باید با مطالعه انجام شده و روغن های مناسب، متناسب با نیاز پوست برای این امر انتخاب شود.

مرطوب کننده

مرطوب کننده

سرم های تغذیه کننده پوست

 

سرم ها حاوی مواد های فعال هستند که نسبت به انواع کرم و مرطوب کننده ها قوی تر عمل کرده و به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند، و پوست را تغذیه می نمایند. سرم پوستی موادی هستند که پایه اصلی تشکیل دهنده آنها آب می باشد. سرم ها حاول انواع ویتامین ها بوده و با مصرف یک یا دو قطره از آن بر روی پوست می توان نیاز آن را به خوبی تامین کرد.

سرم ها با توجه به خواص خود برای انواع پوست و رفع قرمزی و التهاب پوست و برطرف نمودن خشکی و چربی پوست در بازار موجود است.

لوسیون های مناسب برای انواع پوست

لوسیون ها در انواع مختلف برای انواع پوست چرب، خشک و معمولی وجود دارد که نیاز پوست به میزان مناسب چربی و مواد مرطوب کننده برطرف می کند. در واقع لوسیون ها بعد از استحمام به پوست مالیده شده و نیاز پوست به مواد مغذی را تامین می کنند. یک پوشش قوی برای پوست در برابر خشکی بوده و خارش پوست های خشک را برطرف می کنند.

برای تهیه لوسیون باید به این مسئله دقت کرده که برای پوست کدام رده سنی مناسب است. برای پوست کودکان، نوزادان و بزرگسالان باید لوسیون یا مرطوب کننده خاص آن سن را تهیه نمود. برای کودکان نباید از کرم های حساسیت زا تهیه کرده و تنها باید مواد طبیعی مناسب پوست این رده سنی را برطرف کرد.

مرطوب کننده

مرطوب کننده

لوسیون و مرطوب کننده فاقد چربی

این نوع محصولات مناسب پوست های چرب بوده و فرمول آنها به گونه ای ساخته شده است که منافذ پوست را می بندد و مانع از ورود آلودگی به پوست می شود. در پوست های چرب که چربی روی پوست آنها انباشته میشود، به دلیل باز بودن منافذ ، آلودگی های زیادی روی پوست تجمع کرده و باعث بروز آکنه بر روی پوست می شود. این چربی ها مانع رسیدن اکسیژن به پوست می شود. به این دسته از افراد توصیه میشود از انواع آبرسان و کرم های فاقد چربی، برای پوست خود استفاده کنید. این کرم ها سبک بوده و باعث تنفس پوست میشود. در برخی موارد به وسیله برخی از مواد غدد چربی را غیر فعال کرده و باعث شفافیت پوست می گردد.

انواع مو و محصولات مراقبت از مو
همه چیز درباره مزایای کراتین برای مراقبت از مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ