محصولات مراقبت از مو

انواع مو و محصولات مراقبت از مو

آشنایی با محصولات مراقبت از مو

بسته به جنس مو و سالم یا آسیب دیده بودن آن، انتخاب محصولات مراقبت از مو متفاوت است. با فاکتورهای مختلف می توان انواع شامپو ی مناسب برای موی خود را انتخاب نمود. شامپو و صابون از جمله پر فروش ترین محصولات بهداشتی است که یک ماده قلیایی میباشد.

در قدیم به جای شامپو از صابون برای شستشوی سر خود استفاده می کردند. شامپو در انواع مختلف با توجه به نوع پوست سر و میزان آسیب دیدگی مو، در بازار موجود است و برای هر نوع پوست و مشکلی می توان محصولات مراقبت از مو مناسب را پیدا کرد.

تقویت کننده های مو

 

در صورت بروز مشکل در ساقه مو و کف سر نظیر، ریزش مو، بروز قارچ ، شوره و شپش و خارش باید از شامپو و تقویت کننده های مو استفاده نمود. قبل از اینکه دیر شود، مستقیما باید به پزشک مراجعه کرد و محصولات مراقبت از مو را از پزشک دریافت نمود. زیرا برخی از این مشکلات نیاز به محلول های ساختنی دارد و بسته به مشکل مربوطه باید درمان به موقع شروع شود. اما شامپوهای ضد ریزش، و شامپو ضد شوره آماده در داروخانه ها وجود دارد و با مصرف آنها می توان مشکلات کف سر را برطرف نمود. انواع سرم مو، ماسک مو و حالت دهنده مو، در داروخانه ها موجود میباشد.

محصولات مراقبت از مو

محصولات مراقبت از مو

انواع مو و شامپوهای متنوع

 

 

۱-       اگر بعد از استحمام و شستشوی موی خود، به سرعت موهای شما به هم چسبیده و کف سر شما شروع به خارش و چرب شدن می کند، یا اینکه دانه های سفید رنگ بر روی کف سر شما و ساقه های موی تان دیده می شود، جز کسانی هستند که صاحب موهای چرب می باشند. این دسته از افراد به راحتی با تعویض شامپوی خود می توانند چربی کف سر خود را به حالت اعتدال رسانده و از شوره سر خود بکاهند.

۲-       اگر موهای شما وز بوده و آنقدر خشک است که به سختی می توانید آن را شانه کنید . یا بعد از استحمام، موهای شما فر خورده و شکسته شده است، دارای موهای خشک و آسیب دیده هستید. با شامپوهای مناسب برای موی خشک، استفاده از محصولات مراقبت از مو نظیر کرم مو، ژل های مخصوص موی خشک و مصرف داروهای لازم برای رشد مو با تجویز پزشک این مشکل را حل کنید.

.

موهای رنگ شده نیز به دلیل استفاده از مواد شیمیایی حالت خشک و آسیب دیده پیدا می کنند. و کسانی که موهای خود را رنگ می کنند، باید از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنند. در غیر اینصورت ممکن است دچار ریزش مو یا کم شدن و خشکی بیش از حد موهای خود شوند. در برخی از این شامپوها، نرم کننده و تثبیت کننده رنگ وجود دارد که مانع از تغییر رنگ مو می شود. محصولات مراقبت از مو و سرم و ماسک های مو می تواند تاثیر مواد شیمیایی را به حداقل برساند.

۳-      بهترین و سالم ترین نوع مو، موهای معمولی هستند. برای سالم نگه داشتن این نوع مو باید از شامپوی مناسب موهای معمولی استفاده کرد تا جنس موها تغییر نکرده و دچار چربی یا خشکی بیش از حد نگردد. بهتر است از این مو مراقبت شود، و زیاد آنرا در معرض سشوار، آب داغ، مواد شیمیایی و اتوهای مو قرار نداد.

 

محصولات مراقبت از مو

محصولات مراقبت از مو

شامپوهای نرم کننده و کراتینه مو

 

 

محصولات مراقبت از مو از نوع نرم کننده ها، تنها برای نرم شدن مو استفاده نمی شوند. برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو، و گره خوردن موها در هنگام شانه کردن مو و آسیب و کنده شدن موها هنگام شانه کردن ، از جمله عوامل نیاز این ماده می باشد. با زدن این ماده روی موهای خود، سلامت و درخشندگی موهای خود را بیشتر کرده و موخوره را کاهش می دهید.

نرم کننده مو نباید زیاد استفاده شود و از آنها برای نرم کردن ساقه مو استفاده کنید. سعی کنید هنگام استفاده آن مواد را روی کف سر نمالید، اگر این ماده با کف سر شما سازگاری نداشته باشد، باعث ریزش مو می گردد.

.

محصولات مراقبت از مو

محصولات مراقبت از مو

 

کمتر کسی است که از حالت موی خود راضی باشد، کسانی که دارای موهای فر و حالت دار هستند، دوست دارند، موهایشان صاف و لخت بوده و افرادی که صاحب چنین موهایی هستند، آن را بی حالت و خسته کننده توصیف می کنند. برای صاف کردن موهای مجعد و وز ، توصیه می شود، از شامپو کراتینه مو یا صاف کننده های مو، استفاده شود.

در این شامپو موادی به کار رفته است که موجب قوی شدن ساقه های مو و رفع خشکی و باعث انعطاف مو میگردد.

این ماده پروتئین حاوی گوگرد و آمینو اسید فراوان است. که این پروتئین کراتین نام دارد. اگر ساقه های مو فاقد کراتین باشد، مو را از حالت صافی و خوش حالتی خارج کرده باعث وز شدن مو می شود.

این شامپوها ، فولیکول مو را از این ماده تغذیه می کند، ساقه ها حالت پذیری خود را بازیافته و سبب می شود، ساقه ها نرم گردند. البته که تغذیه صحیح و مصرف ویتامین های مناسب مو این نقیصه را برطرف می کند.

معرفی محصولات مو درمانی
مراقبت از پوست با مرطوب کننده ها و لوسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ