ویتامین سی

مهم ترین ویتامین های پوست و مو کدامند؟

مهم ترین ویتامین های پوست و مو کدامند؟

ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسیار مهمی در رژیم غذایی ما ایفا می کنند. ویتامین ها و مواد معدنی علاوه بر این که برای حفظ سلامتی بدن و سلول ها بسیار حائز اهمیت هستند، در سلامتی و زیبایی پوست و مو نیز نقش مهمی دارند. اما مهم ترین ویتامین های پوست و مو کدامند؟ چه ویتامین ها و مواد معدنی سبب حفظ سلامتی و زیبایی پوست و مو می شوند؟ در ادامه مطلب مهم ترین ویتامین ها و مواد معدنی برای پوست و مو را برای شما بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

 ویتامین C

ویتامین پوست

مهم ترین ویتامین های پوست و مو کدامند؟

ویتامین سی یا ویتامین آسکوربیک دشمن پیری زودرس است. ویتامین سی یکی از مهم ترین ویتامین های پوست و مو می باشد. این ویتامین سبب می شود پوست شما سفت بماند و از پیری شما جلوگیری می کند. همچنین لازم است بدانید ویتامین سی سبب کلاژن سازی می شود. کلاژن ماده ای است که در پوست صورت وجود دارد و سبب شادابی، سفتی و جوانی پوست می شود. بنابراین با مصرف ویتامین سی می توانید از پیری زودرس، افتادگی پوست صورت و ایجاد چین و چروک در صورت خود جلوگیری کنید. علاوه بر این مصرف اندازه ی ویتامین سی موجب می شود سلامت موهای شما تضمین شود. ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین سی سبب می شود زخم ها به سرعت بهبود پیدا کنند. این ویتامین سبب می شود پوست سلول های تازه بسازد. این ویتامین به مقدار فراوان در مرکبات، کیوی و سبزیجات یافت می شود.

 ویتامین E

یکی دیگر از مهم ترین ویتامین های پوست و مو ویتامین ای است. این ویتامین با خاصیت ضد التهابی خود سبب می شود بسیاری از چین و چروک ها، زخم های پوستی و لک ها به خوبی از بین بروند. ویتامین ای سبب می شود خشکی پوست گرفته شود و پوست شما نرم و لطیف شود. همچنین لازم است بدانید ویتامین ای موجب می شود موهای شما استحکام بیشتری پیدا کنند. ویتامین ای سبب می شود خون رسانی به پوست صورت افزایش یابد. در نتیجه زیبایی و شادابی صورت بیشتر می شود. این ویتامین به مقدار زیاد در زیتون، اسفناج و آجیل های مختلف وجود دارد.

 ویتامین B

بدون شک هنگام خرید شامپو با اصطلاح حاوی ویتامین ب ۵ مواجه شده اید. ویتامین های گروه ب مهم ترین ویتامین ها برای سلامت، رشد و زیبایی مو های شما هستند. این ویتامین ها سبب می شوند مو های شما صاف و ابریشمی شود. ویتامین های گروه ب برای حفظ سلامت و زیبایی پوست نیز بسیار مفید هستند. ویتامین ب سبب می شود پیری شما به تعویق انجامد و از ایجاد چین و چروک در پوست شما خودداری شود. انواع مختلف ویتامین ب در جگر، سینه مرغ، ماهی سالمون، بادام زمینی، جو و نخود سبز وجود دارند.

ویتامین پوست و مو

ویتامین

 ویتامین D

یکی دیگر از مهم ترین ویتامین های پوست و مو ویتامین د است. این ویتامین سبب می شود از خشکی پوست جلوگیری شود. لازم است بدانید  در فصل زمستان که نور خورشید کاهش می یابد باید به مقدار بیشتری از ویتامین د استفاده کنید. حبوبات، قارچ و جعفری منابع بسیار خوبی برای این ویتامین می باشند.

 ویتامین A

ویتامین A یا رتینول نقش بسیار مهمی در شفافیت پوست دارد. این ویتامین سبب می شود پوست شما شفاف و شاداب باشد. علاوه بر این لازم است بدانید این ویتامین سبب می شود بسیاری از مشکلات پوستی بهبود پیدا کنند. بسیاری از پزشکان برای مشکلات پوستی این ویتامین را تجویز می کنند.

 روی

یکی از مهم ترین مواد معدنی برای پوست و مو، روی است. روی سبب می شود پوست شما درخشان و شفاف شود. همچنین لازم است بدانید مطابق با تحقیقات محققان روی مانند یک آنتی بیوتیک عمل می کند و کمک می کند جوش ها و آکنه ها به خوبی از بین بروند. روی سبب می شود میزان نفوذ ویتامین A که یکی از مهم ترین ویتامین های پوست و مو است، درون رگ های خونی افزایش یابد. لازم است بدانید این ماده ی معدنی مفید به مقدار زیادی در گوشت قرمز، جگر، قلوه، غذا های دریایی و مغز کدو حلوایی یافت می شود.

https://www.brit.co/vitamins-and-nutrients-for-healthy-skin-and-hair/

https://thethirty.whowhatwear.com/best-hair-skin-and-nail-vitamins

مهم ترین محصولات پوست و مو کدامند؟
راهنمای انواع ماسک پوست صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ