مکمل ال کارنیتین

مکمل ال کارنیتین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مکمل ال کارنیتین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همانگونه که از واژه مکمل بر می آید هیچ گاه مکمل ها جای غذای اصلی را نمیتواند بگیرد و صرفا وظیفه تکمیل آنچه که در بدن شما دریافت یا جذب نشده را به عهده دارد. کارنیتین از آمینو اسید هایی ساخته شده باعث آزاد سازی انرژی و در نتیجه چربی سوزی می شود. این ماده به صورت طبیعی در کبد و بافت های عضلانی ساخته می شود و می توان از طریق مواد غذایی چون گوشت، مرغ و ماهی وهمچنین لبنیات آن را دریافت نمود. در نتیجه یک سری واکنش های شیمیایی این ماده در بدن، سوخت و ساز در بدن فرد افزایش می یابد و خستگی مفرط را از او دور می کند و می توان آن را منبع انرژی معرفی نمود. /مکمل ال کارنیتین

معمولا نیاز به این ماده در سنین کودکی، بارداری و شیردهی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و بدن در این دوران بیشترین زمان را لازم دارد تا مجدد انرژی لازم را بازیابی کند. علاوه بر تولید طبیعی، مکمل هایی نیز هستند که به تولید این ماده کمک می کند. مکمل ال کارنیتین را معمولا به عنوان یک چربی سوز می شناسند که موجب کاهش وزن می گردد.

همانطور که گفته شده کارنیتین به طور طبیعی در گوشت قرمز و سفید وجود دارد اما افرادی که گیاهخوار هستند یا به طورژنتیکی برای دریافت کارنیتین دچار مشکل هستند نمی توانند این ماده را دریافت کنند به همین منظور بهتر است از مکمل ال کارنیتین به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده نمود. سلول های بدن برای تولید و ترشح کارنیتین به ویتامین های C، B3 و B6  نیازمند است و در صورت کمبود نمی تواند آن را تولید نماید. در بخش بعدی بیشتر به بررسی این مکمل و ویژگی های منحصر به فردش که باعث شناخته شدن آن شده است، خواهیم پرداخت.

مکمل ال کارنیتین

مکمل ال کارنیتین

ویژگی های منحصر به فرد مکمل ال کارنیتین

مانند هر مکملی، مکمل ال کارنیتین نیز از ویژگی هایی برخوردار است که آن را از سایر مکمل های موجود در بازار متمایز نموده است. می توان از مزایای این مکمل به موارد زیر اشاره نمود:

  • این مکمل با افزایش سوخت و ساز بدن زیبایی اندام را به شما باز می گرداند.
  • افزایش قطر رگ های خونی و در نتیجه افزایش خون رسانی به قلب موجب سلامت قلب می گردد.
  • افرادی که مدام از خستگی مزمن رنج می برند با مصرف این مکمل که حاوی ویتامین های گروه B می باشد و می تواند با تولید مقدار زیادی انرژی، متابولیسم بدن و سوخت ساز را افزایش دهد از خستگی رهایی یابند.
  • وجود امگا ۳ در این مکمل موجب چربی سوزی شده که کاهش وزن و افزایش حجم عضلات را به دنبال خواهد داشت.
  • ال کارنیتین در مغز نیز وجود دارد و نبود یا کمبود آن در مغز می تواند راندمان مغز را کاهش دهد و دراز مدت فرد را دچار آلزایمر نماید. با مصرف این مکمل می توان میزان ال کارنیتین را به میزان قابل توجهی در این اندام افزایش داد.
  • مصرف ال کارنیتین در مردان برای درمان نازایی و مشکلات جنسی ناشی از افزایش سن مفید خواهد بود.
  • این مکمل به ورزشکاران فرصت ریکاوری می دهد و دردهای عضلانی آنها را به میزان قابل توجهی کم می کند.
  • مکمل ال کارنیتین با تولید هرچه بیشتر سلول های قرمز خونی، ذخیره و میزان اکسیژن را درون بدن و عضلات افزایش می دهد. این کار باعث می شود تا رگ های خونی دچار گرفتگی نشود و فرد در هنگام ورزش با درد قفسه سینه و یا تنگی نفس رو به رو نگردد.

نکاتی که باید در هنگام مصرف ال کارنیتین به آنها توجه نمود

در صورت داشتن بیماری هایی چون صرع، نارسایی کلیه و بیماری های قلبی از مصرف این مکمل باید خودداری نمود.

بانوان باردار و شیرده از مصرف این مکمل می بایست اجتناب نمایند.

مصرف این مکمل به همراه داروهای ضد تشنج توصیه نمی شود.

برای به حداقل رساندن عوارض گوارشی چون سوزش سر دل، تهوع و… بهتر است آن را همراه با غذا و یا نیم ساعت پس از آن میل نمایید.

در صورت مشاهده افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب و تاری دید از مصرف این مکمل خودداری نمایید.

برای مصرف مکمل ال کارنیتین از متخصص تغذیه و یا مربی ورزشی حاذق کمک بگیرد و سر خود مصرف نفرمایید.

ویژگی های کرم ترمیم سیکالفیت
معرفی ژل درمو واش هیدرودرم و ویژگی های خاص آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ