چگونه موهای سالمی داشته باشیم؟

داشتن موهای سالم، زیبایی و جذابیت دو چندان

در صورتی که موهای سالم، درخشان و لطیف دارید، احتمالا چنین مقاله‌ای را نمی‌خوانید. اما اگر اینگونه نباشد، شما تنها نیستید. با داشتن یک روتین مناسب مراقبت از مو و استفاده محصولاتی که مناسب جنس و بافت موهای شما باشد، در کمترین زمان ممکن صاحب موهای سالم و بسیار زیبایی خواهید شد. هر تار مو از نظر ساختاری از سه لایه مختلف تشکیل شده است؛ الیاف داخلی یا مدولا، لایه میانه یا قشر و در آخر پوسته خارجی یا کوتیکول. در حالت ایده آل موها صاف، درخشان و بازتابنده هستند و در واقع موهای سالم، بسیار براق و شفاف به چشم می‌آیند.

اما هنگامی که مو آسیب می‌بیند، زبر و شکننده به چشم می‌آید؛ در واقع موهای آسیب دیده به راحتی گره می‌خورند و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. در واقع موها شباهت بسیار زیادی به پارچه‌های ظریف دارند، شما نمی‌توانید یکپارچه کشمیری را با مواد شوینده و سفید کننده قوی بشویید و سپس آن را با درجه حرارت بالا اتو کنید. بنابراین باید روشی درست برای سالم نگه داشتن پارچه مورد علاقه خود انتخاب کنید؛ موها نیز دقیقا در چنین شرایطی قرار دارند و لازم است که به بهترین شکل ممکن تحت مراقبت قرار گیرند. اما سوال اینجاست که باید چه اقداماتی برای داشتن موهای سالم و شفاف انجام شود؟

قوانین مهم برای داشتن موهایی سالم

  • استفاده از روشی صحیح برای شست و شو:

  • اولین و مهم‌ترین قانون این است که از شست و شوی موها با استفاده از شامپوهای دارای سولفات خودداری کنید. این ماده شیمیایی که فوق العاده سمی می‌باشد، موهایی زبر و خشک را برای شما به وجود می‌آورد. شاید شامپوهای دارای سولفات خیلی سریع کف کنند، اما تضمینی برای شست و شوی کامل و درست موها با استفاده از این شامپوها وجود ندارد. چه بسا کف زیاد این شامپوها ممکن است باعث ایجاد شوره در موهای شما شود. بهتر است در هنگام خرید شامپو ترکیب محصول مورد نظر خود را بررسی کرده و از عدم وجود سولفات در آن، مطمئن شوید.
  • داشتن برنامه‌ای دقیق برای شست و شوی موها:

  • شاید فکر کنید که لازمه داشتن موهای سالم این است که به طور مداوم موها را شست و شو دهید. اما توصیه ما این است که در انجام این کار با برنامه عمل کرده و کنترل داشته باشید.
  • ماساژ دادن پوست سر:

  • هر چیزی که روی پوست سر شما جمع می‌شود، می‌تواند سلامت فولیکول‌ها را به خطر بی‌اندازد، مانع رشد موها شود و یا این که رشد مو را به طور کلی مهار کند. با ماساژ دادن پوست سر به طور مرتب، ریشه موها تقویت شده و در نتیجه موها با سرعتی بیشتر رشد خواهند کرد. در هنگامی که دوش می‌گیرید، پوست سر را برای تحریک جریان خون و رسیدن مواد مغذی به ریشه موها و در نتیجه داشتن موهای سالم ماساژ دهید.
  • کمتر کردن میزان استفاده از ابزار حرارتی:

  • هنگامی که برای تزیین و دیزاین دادن به موهای خود از ابزار حرارتی مختلف استفاده می‌کنید، با توجه به وارد آمدن حرارت بسیار بالا به بافت موها کوتیکول‌های مو از بین می‌روند و در عین حال ممکن است موهای شما به شکلی که می‌خواهید در نیاید. در صورت امکان سعی کنید با انتخاب محصولات حالت دهنده مو که به موها حجم و حالت می‌دهند (مثل موس مو) از استفاده بیش از حد از دستگاه‌ها و تجهیزات حرارتی خودداری کنید. مهم‌ترین امری که برای داشتن موهای سالم باید در نظر داشته باشید، رعایت جوانب احتیاط در حین استفاده از تجهیزات مختلف مو است.
  • به هر محصول مراقبتی اعتماد نکنید:

  • صدها محصول مختلف در بازار وجود دارند که خواص قابل توجهی برای جلوگیری و درمان خشکی موها به همراه دارند و تاثیرات قابل توجهی در ترمیم موهای خشک و آسیب دیده به جا می‌گذارند. با این حال وعده بعضی محصولات برای درمان کامل خشکی موها پوچ و توخالی است، چرا که هیچ راه تضمینی برای بهبود واقعی موهای آسیب دیده وجود ندارد. مو مانند اعصاب، خون و سلول‌های زنده بدن قابل احیا سازی نیست. شاید با استفاده از روش‌های مختلفی همچون کراتینه کردن موها بتوان برای مدتی موها را احیا کرد.
  • اصطلاح و کوتاهی موها به شکل منظم:

  • از جمله بهترین اقداماتی که برای داشتن موهای سالم می‌توانید انجام دهید این است که موهای خود را به طور مرتب اصطلاح کنید، نوک گیری کرده و موخوره‌های آن را بگیرید. با این کار به افزایش میزان رشد موهای خود کمک خواهید کرد و آسیب‌های جدی که به موهای شما وارد شده از بین خواهند رفت.
  • شانه زدن موها به شکل مرتب: موهای خود را به طور مرتب و با برس‌های با کیفیت شانه کنید. به هیچ وجه موهای خیس و مرطوب را شانه نزنید، این عمل شما باعث افزایش ریزش موها می‌شود. در هنگام سشوار کشیدن، از برس‌های گرد استفاده کنید. برس‌های خوب ممکن است گران باشند، اما ارزش خرید را خواهند داشت و در صورت استفاده درست می‌توانید برای مدت زمانی طولانی از آن‌ها استفاده کنید.
انواع رژیم‌های غذایی برای چاق شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ