کم توانی جنسی

کم توانی جنسی چیست؟

کم توانی جنسی چیست؟

در زندگی زناشویی، داشتن رابطه ی جنسی درست و کامل بسیار مهم می باشد. رابطه ی جنسی می تواند تاثیر زیادی روی رضایت افراد از زندگی مشترک داشته باشد. یکی از مهم ترین عوامل طلاق، وجود مشکل در رابطه ی جنسی می باشد. کم توانی جنسی یکی از طرفین می تواند مشکلات متعددی برای افراد به وجود آورد. این مشکلات می توانند به مرور زمان بسیار جدی شوند و موجب رفتار های سرد و حتی طلاق شود.

کم توانی جنسی به معنای کم شدن شهوت مرد و زن در مورد داشتن رابطه ی جنسی می باشد. اگر زن و مرد مانند گذشته میلی به داشتن رابطه ی جنسی نداشته باشند و یا اینکه این میزان در آن ها کم شده باشد، می توان گفت آن ها به مشکل کم توانی جنسی برخورد کرده اند.

این مشکل با ناتوانی جنسی متفاوت است. افرادی که ناتوانی جنسی دارند به هیچ عنوان میلی به برقراری رابطه ی جنسی ندارند و دوست ندارند حتی با درخواست طرف مقابل آن را انجام دهند. اما این مشکل اینگونه نیست و فرد تنها میلش در این زمینه کاهش پیدا کرده است و با مشکلات خفیف روبرو است. به همین سبب باید این مشکل به سرعت درمان شود تا مشکلات شدید تری مانند ناتوانی جنسی برای او پیش نیاید.

"<yoastmark

نشانه های کم توانی جنسی

همانطور که بیان کردیم، این مشکل ممکن است برای مرد و یا زن اتفاق بیفتد و تنها مختص به یکی از آن ها نیست. این مشکل نشانه های و علایم زیادی دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود.

  • یکی از مهم ترین نشانه های این مشکل ، کم شدن شهوت مرد یا زن می باشد. اگر میل زن یا مرد برای داشتن رابطه ی جنسی نسبت به گذشته کم شده باشد و با فاصله زمانی طولانی تمایل به برقراری رابطه ی جنسی داشته باشد، او دچار این مشکل شده است.
  • اگر مرد یا زن، تمایل همیشگی را برای رابطه ی جنسی ندارند و یا اینکه لذت همیشگی را از آن نمی برند، آن ها دچار این مشکل شده اند.
  • یکی از نشانه های کم توانی جنسی برای خانم ها خشک بودن واژن آن ها در زمان برقراری رابطه ی جنسی می باشد. این افراد حتی با عشق بازی نیز واژن خود را خشک احساس می کنند. در حقیقت هیچ عملی آن ها را به اوج نمی برد.
  • یکی از مهم ترین نشانه های کم توانی جنسی در مردان، سختی در رسیدن به نعوظ می باشد. این افراد به سختی دچار نعوظ می شوند و یا اینکه به سرعت حالت آن را از دست می دهند. این نشانه ها باید در همان ابتدای امر درمان شود تا مشکلات جدی تری را به وجود نیاورد.

"<yoastmark

دلایل کم توانی جنسی چیست؟

دلایل مختلفی برای کم توانی جنسی وجود دارد که مهم ترین و شایع ترین آن ها به صورت زیر می باشد.

  • سبک زندگی: تغییر سبک زندگی و تغذیه افراد یکی از مهم ترین دلایل در ایجاد مشکل کم توانی جنسی می باشد. خوردن غذاهایی که کلسترول بالا دارند و یا کافئین زیادی دارند، می توانند این مشکل را به وجود آورند.
  • عصبی بودن: یکی از مهم ترین دلایل برای ایجاد این مشکل ، عصبی بودن زن یا مرد می باشد. زمانی که به هر دلیلی سیستم عصبی یکی از طرفین درگیر باشد، نمی توان در زمان رابطه ی جنسی تمرکز لازم را داشته باشد.
  • دیابت: بیماری دیابت می تواند یکی از دلایل به وجود آمدن کم توانی جنسی باشد. این مورد در آقایان بیشتر دیده می شود. آقایانی که با بیماری دیابت روبرو هستند، ممکن است به مرور زمان با این مشکل مواجه شوند.
  • سن افراد: از دیگر دلایل ایجاد این مشکل، سن افراد است. زمانی که سن افراد بالا می رود، میلشان به داشتن رابطه ی جنسی کم می شود. این مورد بیشتر در خانم ها به وجود می آید. زیرا با بالا رفتن سن در خانم ها ، آن ها دچار یائسگی می شوند که باعث کاهش میل جنسی در آن ها می شود. البته آقایان نیز با بالا رفتن سنشان دچار مشکل نعوظ می شوند.
  • هورمونی: مشکلات هورمونی از دیگر دلایل به وجود آمدن این مشکل می باشند. توزیع نشدن درست این هورمون ها می تواند دلیل برای کم شدن میل جنسی باشد.
بهترین روش های درمان زگیل تناسلی
روش های درمان کم توانی جنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ