زگیل تناسلی

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

یکی از شایع ترین و مهم ترین بیماری های پوستی و مقاربتی، زگیل تناسلی می باشد. این بیماری عفونی و پوستی به زگیل مقاربتی نیز شناخته می شود زیرا می توان بیشتر آن را در دستگاه های تناسلی افراد مشاهده کرد. سرایت این بیماری عفونی بسیار بالاست به همین سبب افراد ممکن است با رابطه ی دهانی، روی لب، دهان، گلو و … نیز زگیل تناسلی را مشاهده کنند. تماس پوستی با زگیل به راحتی می تواند آن را منتقل کند. رایج ترین قسمت هایی از بدن که با این بیماری مواجه است، دستگاه تناسلی، مقعد و زبان و دهان می باشد.

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، می توانند با این مشکل مواجه شوند. به همین ترتیب حدود سنی این بیماری بین ۱۲ تا ۳۵ سال می باشد. در موارد بسیار محدود می توان این بیماری را در نوزادان و کودکان زیر ۲ سال نیز مشاهده کرد. دلیل این امر تجاوز جنسی و یا تماس پوست آلوده به بدن کودک می باشد.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

نشانه های زگیل تناسلی

هر بیماری نشانه ها و علایمی دارد که بروز آن را نشان می دهد. بیماری مقاربتی زگیل تناسلی نیز همانند دیگر بیماری ها نشانه های مخصوص به خود را دارد. این موضوع  می تواند در خانم ها و آقایان دیده شود و مخصوص قشر خاصی نیست. علاوه بر آن زگیل تناسلی می تواند قابل مشاهده باشد و روی دستگاه تناسلی افراد دیده شود و یا اینکه به راحتی قابل مشاهده نباشد و در داخل دستگاه تناسلی به وجود آید. برای تشخیص زگیل تناسلی حتما باید به پزشک مراجعه کنید اما در ابتدای امر شما با دیدن برخی از نشانه ها می توانید متوجه شوید که دچار این بیماری شده اید.

  • دیدن زائده های غیر طبیعی در قسمت دستگاه تناسلی که گوشتی و برجسته باشند، می تواند نشانه ای از این موضوع باشد. این زائده ها ممکن است در قسمت مقعد فرد نیز به وجود آید. زگیل مقعدی بیشتر به صورت ریز و به تعداد زیاد مشاهده می شود.
  • زائده ها در بیشتر مواقع با خارش و سوزش همراه هستند.
  • زگیل تناسلی بسیار مشابه به رنگ پوست می باشد. اما برخی از آن ها نیز ممکن است کمی تیره تر و یا کمی روشن تر از رنگ پوست باشند.
  • همانطور که بیان کردیم زگیل تناسلی ممکن است در روی زبان، دهان، گلو، لب و … نیز به وجود آید. دیده شدن این زائده ها روی این قسمت ها به دلیل داشتن رابطه ی دهانی آلوده است.
  • در خانم ها ممکن است زگیل تناسلی درون دستگاه تناسلی به وجود آید. اگر با ادرار احساس درد، سوزش و یا خونریزی دارید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

چرا افراد دچار زگیل تناسلی می شوند؟

بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی خود با این بیماری مواجه شوند و ندانند چرا زگیل تناسلی در بدن آن ها به وجود آمده است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که برخی از شایع ترین آن ها به صورت زیر می باشد.

یکی از دلایل به وجود آمدن این بیماری ویروس  اچ پی وی می باشد. ویروس hpv باعث به وجود آمدن این موضوع می شود. این ویروس گروه های زیادی دارد که برخی از آن ها باعث به وجود آمدن این موضوع می شوند. تقریبا تمام زگیل ها به وسیله ی این ویروس به وجود می آیند.

داشتن رابطه ی جنسی با فرد آلوده یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن این موضوع می باشد. زیرا همانطور که بیان کردیم این بیماری با تماس جنسی و پوستی به سرعت منتقل می شود. شاید بگویید طرف مقابل شما هیچ نشانه ای از بیماری نداشته است. اما باید بدانید این بیماری در برخی از افراد به صورت خاموش می باشد و بر روی بدن او هیچ نشانه ای ظاهر نمی شود. اگر سیستم ایمنی بدن فرد قوی باشد ممکن است نشانه های این بیماری دیرتر بروز پیدا کنند. بروز نشانه ها از همان لحظه ی تماس تا سه ماه ممکن است طول بکشد.

داشتن رابطه ی جنسی با چندین نفر نیز ممکن است باعث به وجود آمدن این موضوع شود. داشتن چند شریک جنسی، احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می برد.

افرادی که سیگار می کشند و یا سن آن ها زیر ۳۰ می باشد، بیشتر در معرض این بیماری می باشند.

.

شربت سانستول یکی از بهترین مولتی ویتامین ها
بهترین روش های درمان زگیل تناسلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ