درمان زگیل تناسلی

بهترین روش های درمان زگیل تناسلی

بهترین روش های درمان زگیل تناسلی

یکی از شایع ترین بیماری های عفونی که به وسیله ی رابطه ی جنسی منتقل می شود، زگیل تناسلی می باشد. در برخی از موارد این بیماری می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد به همین سبب باید درمان زگیل تناسلی به سرعت انجام شود. روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

وجود زائده های غیر طبیعی روی دستگاه تناسلی، مقعد، دهان و لب نگران کننده است و حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا در صورت تشخیص به درمان آن بپردازد. زیرا برخی از این زگیل ها باید به صورت تخصصی درمان شوند.

"<yoastmark

زگیل تناسلی در زنان و مردان

این بیماری به افراد خاصی محدود نمی شود و تمام مردان و زنان ممکن است با آن مواجه شوند. به همین سبب همه ی افراد باید مراقب آن باشند و در زمان رابطه ی جنسی نکات بهداشتی را رعایت کنند. در آقایان و خانم ها زگیل تناسلی در قسمت های مختلفی به وجود می آید. مهم ترین این بخش های شامل موارد زیر می شود.

زگیل تناسلی در خانم ها

زگیل تناسلی در خانم ها می تواند در بیرون دستگاه تناسلی و یا داخل آن ایجاد شود. اگر این بیماری درون دستگاه تناسلی باشد، درمان آن کمی مشکل خواهد شد. مهم ترین قسمت های بدن خانم ها که با این بیماری مواجه است شامل بیرون واژن، داخل واژن، دهانه ی رحم، داخل مقعد، بیرون مقعد، دهان، زبان، لب و … می باشد.

زگیل تناسلی در آقایان

به دلیل خارجی بودن دستگاه تناسلی آقایان، این بیماری نیز به صورت بیرونی مشاهده می شود و درمان آن راحت تر انجام می شود. مهم ترین قسمت های بدن آقایان که ممکن است با این بیماری مواجه شود شامل کشاله ران، ران، آلت تناسلی ، کیسه بیضه، داخل مقعد، بیرون مقعد، لب، دهان، زبان و … می باشد. داشتن رابطه ی جنسی به صورت دهانی می تواند زگیل تناسلی را روی دهان و لب به وجود آورد.

"<yoastmark

روش های درمان زگیل تناسلی

روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که پزشک باید با توجه به خفیف یا شدید بودن بیماری شما، آن ها را تجویز کند. برخی از آن ها به مرور زمان از بین می روند اما باید بدانید که تنها ظاهر بدن شما خوب شده است و ویروس مربوط به آن هنوز در بدن شما باقی مانده است و احتمال دارد که در زمان های دیگر با نشانه هایی دوباره خود را بروز دهد. به همین سبب درمان آن بسیار مهم است.

یکی از شایع ترین روش های درمان آن ، استفاده از درمان های موضعی می باشد. در این روش پزشک دارو هایی را برای شما تجویز می کند تا شما آن ها را به صورت موقعی روی آن بزنید. دارو های موضعی می تواند شامل آلدرا، کاندیلوکس، کلرواستیک اسید و … باشد. پزشک با مشاهده ی بدن شما، پماد موضعی را برای درمان آن شما تجویز می کند.

اما برخی از زگیل های تناسلی را نمی توان با دارو های موضعی درمان کرد و حتما باید به پزشک به روش های درمانی دیگری روی آورد که قدرت بالاتری داشته باشند. به طور مثال پزشک باید با جراحی اقدام به درمان این موضوع کند. از رایج ترین روش های جراحی زگیل تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

.

فریز کردن زگیل تناسلی، سوزاندن  زگیل تناسلی، لیزر درمانی آن ، برداشتن و قطع کردن ان و … از مهم ترین و شایع ترین روش های درمان درمان این موضوع می باشد.

در حال حاضر واکسن hpv موجود است و خانم ها و آقایان می توانند برای پیشگیری از بروز این بیماری از واکسن استفاده کنند تا با مشکلات این بیماری و درمان آن مواجه نشوند. با زدن این واکسن، افراد علاوه بر در امان ماندن در مقابل زگیل مقاربتی، در برابر بیماری دیگر مانند سرطان دهانه ی رحم نیز در امان خواهند ماند. افراد از سن ۹ تا ۴۵  سالگی می توانند از این واکسن استفاده کنند. اگر افراد بتوانند این واکسن را قبل از شروع فعالیت های جنسی بزنند، نتیجه ی بسیار بهتری خواهند گرفت.

استفاده از کاندوم، محافظ های دندان و دهان در زمان رابطه ی جنسی می تواند از مهم ترین اقدامات جلوگیری از بروز آن باشد.

زگیل تناسلی چیست؟
کم توانی جنسی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ