عوامل موثر در سلامتی بدن

بررسی عوامل موثر در سلامتی بدن

بررسی عوامل موثر در سلامتی بدن:

مطمئناً اصلی ترین فاکتور در سلامتی تغذیه می باشد. به سادگی می‌ توان یکی از عوامل موثر در سلامتی بدن را به این موضوع اختصاص داد. البته در نظر داشته باشید که عوامل موثر در سلامتی بدن به استثنای تغذیه چیز های دیگری نیز می باشد، البته قابل ذکر است که کارشناسان و متخصصان این زمینه همواره اختلافات بسیار زیادی در این خصوص داشته اند اما مطمئناً این اختلاف نظرها باعث نمی شود که مباحث علمی جایگاه خود را از دست بدهد. مثلاً می توان مسائل ژنتیکی، اقتصادی، فرهنگی، محیطی و غیره را جزو عوامل موثر در سلامتی بدن اذعان کرد. در ادامه می خواهیم بدون در نظر گرفتن این فاکتورها عوامل موثر در سلامت بدن را عنوان کنیم.

عوامل موثر در سلامتی بدن

تاثیر ورزش و اهمیت آن:

بی تردید موضوع مهم ورزش و ارتباط مستقیم آن بر روی سلامت جسمی افراد کاملا بر همگان مبرهن و آشکار است. ورزش به راحتی که می‌تواند سلامت جسمی را برای افراد به ارمغان آورد و همچنین به لحاظ روحی آنها را در سطح بسیار مطلوبی قرار دهد. فاکتور هایی که با یک ورزش مناسب و ایده آل می توان به دست آورد عبارت است از:

بهبود زندگی زناشویی

بهبود روابط جنسی

بالا بردن میزان اعتماد به نفس

پایین آوردن میزان استرس و اضطراب

بالا بردن میزان شادی، مهربانی و غیره در فرد

تنظیم کردن خواب

توانمند تر شدن ذهن، باهوش تر شدن، تقویت حافظه.

تمامی این عوامل موثر در سلامتی بدن می باشند.

تاثیرات تغذیه و اهمیت آن بر سلامتی بدن:

تغذیه نه تنها می‌تواند سلامت جسمی را برای فرد به ارمغان آورد بلکه می تواند به لحاظ روحی و روانی نیز آن را در شرایط مطلوبی قرار دهد، اما باید در مسائل غذایی و تغذیه ای سعی کنید از مواد سالم و با کیفیت استفاده کنید و به هیچ عنوان مواد مضر و ناسالم را مورد استفاده قرار ندهید. این موضوع یکی دیگر از عوامل موثر در سلامتی بدن است.

عوامل موثر در سلامتی بدن

تاثیرات بهداشت و اهمیت آن بر سلامت بدن:

توجه داشته باشید که بهداشت به مجموعه مراقبتهای ظاهری و آراستگی مثل پوست، مو، تعرق، دندان، دهان، لباس پاکیزه و غیر می باشد. بدیهی است که رعایت کردن الگو های بهداشتی فردی به سادگی می‌ تواند بیماری های متعددی را از بین ببرد، بیماری‌ هایی مانند:

بیماری های گوارشی و انگلی

کاهش بوی بد دهان

کاهش اثر تعرق

خرابی دندان ها.

عوامل مذکور به سادگی قادر هستند به صورت مستقیم روابط اجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به صورت غیر مستقیم جزو عوامل موثر در سلامتی بدن می باشد. البته برخی از موارد ذکر شده کاملاً مستقیم بر روی سلامت بدن تاثیر گذار می باشند.

تاثیر خواب جزو عوامل موثر در سلامتی بدن:

یکی دیگر از عوامل موثر در سلامتی بدن خواب است. توجه داشته باشید که خواب باید حتماً در طول شب باشد و به هیچ عنوان خواب روز نمی تواند جزو میزان خواب مورد نیاز بدن محاسبه شود، هر فرد به ۷ تا ۱۰ ساعت خواب شبانه نیاز دارد. مطمئناً کم خوابی می تواند اثرات زیانبار و مخربی بر روی روح و روان، سلامت جسمی، رابطه زناشویی، روابط اجتماعی و شغل فرد داشته باشد. کم خوابی می تواند در دراز مدت بسیار خطرناک باشد، بنابراین این موضوع را کاملاً جدی بگیرید. تاثیرات کم خوابی در طولانی مدت عبارت است از:

آلزایمر و افت ذهنی

چین و چروک و پیری پوست

تنزل میل جنسی

بروز عارضه های خطرناک و جدی مانند مشکلات قلبی، سکته، دیابت و فشار خون

افزایش غیر طبیعی وزن

کج خلقی با دوستان و آشنایان و عصبی بودن.

عوامل موثر در سلامتی بدن

تاثیرات اعصاب و روان و اهمیت آن بر روی سلامتی بدن:

در نظر داشته باشید که امروزه شیوه زندگی نوین، برخی از افراد را دچار مشکل های عصبی کرده است. این مشکلات عصبی الزاماً به لحاظ روحی روانی خود را نمایان نمی کنند بلکه برخی اوقات در غالب ریزش مو، معده درد و یا مشکلات جسمی از این قبیل بروز می کنند. برخی از پزشکان متخصص به جای تجویز دارو برای این بیماران، به آنها استفاده از موزیک های شاد، رفتن به سفر و کمی استراحت را پیشنهاد می دهند، بنابراین به سادگی این موضوع می‌ تواند یکی از عوامل موثر در این امر باشد. در نظر داشته باشید که این افراد می‌ توانند با آراستن ظاهر خود و فعالیت های ورزشی تنوع مفرحی را به زندگی خود بدهند و حالات روحی خود را تغییر دهند.

ارتباط خاص ایمنی بدن با ویتامین ها
بررسی فواید ویتامین در سلامتی انسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ