تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

 

ویتامین ها خواص زیادی برای بدن انسان دارند. یکی از آنتی اکسیدان های موثر که دارای فواید بی شماری می باشد، ویتامین E است که می توان آن را هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مصرف نمود. البته همه ویتامین ها این ویژگی را ندارند و بیشتر آن ها فقط خوراکی هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص ویتامین E و سلامت لب ها جهت زیبایی و تقویت آن ها آشنا کنیم. همچنین در مورد نحوه استفاده از آن نیز توضیح می دهیم.

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

ویتامین E چه خاصیتی برای پوست دارد؟

یکی از موثرترین ویتامین ها که می تواند به زیبایی و سلامت پوست کمک کند، ویتامین E است. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدان است که موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد تخریب کننده پوست می گردد. ویتامین E محلول در چربی است و به همین خاطر مانع خشکی و ایجاد چین و چروک روی پوست می شود. اما این ویتامین فواید دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می باشد:

به ترمیم زخم ها کمک می کند

آفتاب سوختگی پوست را بهبود می بخشد

جوش های سرسیاه را کاهش می دهد

ترک لب را از بین می برد

چین و چروک های اطراف چشم را کاهش می دهد

رطوبت و تغذیه مناسب را برای پوست فراهم می کند

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

منابع مختلفی برای تامین ویتامین E بدن وجود دارد که شامل کپسول های دارویی و مواد غذایی می باشند. اما برای اینکه این ویتامین تاثیر بیشتری روی پوست بگذارد، بهتر است به صورت موضعی استفاده شود. با خرید قرص ویتامین E به صورت حضوری یا آنلاین از داروخانه های معتبر می توانید از آن برای تقویت لب های خود استفاده کنید.

استفاده از ویتامین E چه فوایدی برای لب دارد؟

وقتی لب ها خشک می شوند دچار ترک خوردگی می گردند. اما ویتامین E برطرف کننده این مشکل است. اگر از این ویتامین به صورت موضعی استفاده کنید، می توانید ترک های لب را از بین ببرید و باعث نرمی و لطافت آن شوید. همچنین ویتامین E می تواند موجب برجستگی لب های شما گردد. این ویتامین خاصیت حجم دهندگی داشته و شرایط را برای فرم دهی لب های شما فراهم می نماید.

علت خشکی لب ها چیست؟

عواملی که موجب بروز ترک و خشکی پوست لب می شوند، بیشتر مربوط به محیط و آب و هوا هستند. هنگامی که در معرض هوای خشک و سرد قرار بگیرید، به مرور زمان لب های شما دچار خشکی و ترک خوردگی می گردد. همچنین عوامل دیگری مانند کمبود ویتامین ها، مصرف غذاهایی با ادویه های تند، سرماخوردگی، خیس کردن لب ها با بزاق دهان، اشعه خورشید و مصرف آنتی بیوتیک ها و برخی داروهای دیگر ممکن است منجر به ترک خوردگی و خشکی لب ها شود. برای رفع این عارضه می توانید از ویتامین E استفاده کنید.

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

تاثیر ویتامین E بر زیبایی لب ها

روش استفاده از ویتامین E برای درمان خشکی لب

ویتامین E در میان ویتامین ها مانند یک رطوبت رسان عمل می کند و موجب بهبود خشکی لب ها می گردد. برای این کار نیاز به یک قرص ویتامین E به همراه یک قاشق کوچک روغن نارگیل، زیتون یا بادام دارید. به وسیله یک سوزن کپسول ویتامین ای را سوراخ کنید و مواد داخل آن را خارج نمایید. یکی از روغن هایی که معرفی کردیم را انتخاب نموده و آن را با محتویات خارج شده از کپسول ویتامین مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را بر روی لب های خود بمالید و کمی ماساژ دهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، آن با آب ولرم لب های خود را شستشو دهید.

روش استفاده از ویتامین E برای برجسته کردن لب ها

برخی از خانم ها علاقه به برجسته کردن لب های خود دارند، مخصوصا آن هایی که دارای لب های نازک هستند. عده ای از آنها به وسیله تزریق ژل برای رسیدن به هدف خود اقدام می کنند. این راهکار موقتی است و برای مدت طولانی جواب نمی دهد. اما راهکارهای طبیعی هستند که با استفاده از ویتامین ها می توان باعث برجستگی دائمی لب ها شد.

برای برجسته سازی طبیعی لب ها، مواد داخل کپسول ویتامین E را با استفاده از یک سوزن خارج نمایید و بدون آنکه چیز دیگری به آن اضافه کنید، به لب های خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید. این کار بهتر است قبل از خواب انجام شود تا در طول شب، ویتامین E بر روی لب هایتان باقی بماند. این روش اثر بیشتری برای برجسته شدن آن ها خواهد داشت.

 

منابع مرتبط:

https://www.femina.in/beauty/skin/skin-and-haircare-uses-of-vitamin-e-66114.html

ماسک ورقه ای صورت چیست؟
خواص درمانی کرم BB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ