ریزش مو

راهنمای درمان ریزش مو

راهنمای درمان ریزش مو

مو ها یکی از مهم ترین اعضای صورت هستند که موجب زیبایی فرد می شوند. موهای سالم و شاداب کمک می کنند چهره شما زیبا و جوان بماند. یکی از شایع ترین بیماری های پوست و مو، ریزش مو می باشد. ریزش مو عمدتا در سنین بلوغ تا میانسالی شروع می شود. ریزش مو برای هر فردی دردناک است. این مسئله هم در خانم ها و هم در آقایان اتفاق می افتد. اما درمان ریزش مو چگونه است؟ شاید برای شما سوال باشد بهترین روش درمان ریزش مو چیست؟ در بسیاری از مواقع دیده ایم افراد از روش های گیاهی و انواع روش های عجیب و غریب برای حل مشکل ریز مو استفاده کرده اند. در ادامه قصد داریم بهترین روش برای حل مشکل ریزش مو را با شما در میان بگذاریم.

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو و مهم ترین علل ریزش مو

در رابطه با رفع ریزش مو باید بگوییم علل ریزش مو در خانم ها و آقایان با یکدیگر متفاوت است. شایع ترین علت ریزش مو در آقایان علت هورمون های آندروژنیک می باشد.  تغییرات این هورمون ها از  دوران بلوغ آغاز می‌شود و تا سی سالگی ادامه پیدا می کند. در رابطه با ریزش موی خانم ها نیز باید بگوییم، علت اصلی ریزش موی خانم ها نیز همان علت آندروژنیک است. البته که این موضوع در خانم ها دیرتر شروع می شود.

 در ادامه باید بگوییم علل ریزش موی مشترکی نیز میان خانم ها و آقایان وجود دارد.

شایع ترین  این علت ها استرس های ماژور هستند. مانند اعمال جراحی ماژور، بیماری های شدید و حاد، خونریزی های شدید و انواع استرس های روانی. همچنین می‌توانیم بگوییم سابقه ابتلا به بیماری ‌های زمینه‌ ای مانند بیماری های خود ایمنی و سابقه مصرف برخی دارو ها نیز می تواند موجب ریزش مو شود. این ها شایع ترین علل ریزش مو هستند. انواع دیگری از ریزش مو نیز وجود دارند. مانند انواع کچلی های ناشی از قارچ ها و انواع ریزش موهای سکه ای.

روش های درمان ریزش مو

امروزه روش های مدرن و بسیار خوبی برای درمان ریزش مو وجود دارد. مانند میکرونیدلینگ، مزوتراپی، مزونیدلینگ و هیر فیلر ها. لازم است بدانید بهترین درمان ها همیشه درمان‌های ترکیبی هستند. یعنی بهترین روش برای حل ریزش مو ترکیب دو یا چند روش از روش های ذکر شده در طی پروتکل های چند ماهه می باشد. یعنی شما باید ابتدا به پزشک معالج خود مراجعه کنید. سپس پزشک و با توجه به بررسی ها و آزمایش‌های انجام شده نوع ریزش موی شما را مشخص می‌کند. سپس با توجه به نوع ریزش مو دو یا چند درمان را ترکیب کرده و طی یک پروتکل چند ماهه آن را به شما ارائه داده و اجرا می کند.

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

 البته لازم است بدانید روش های ذکر شده در کنار دارو درمانی پاسخ خواهند داد. اساساً درمان این موضوع یک درمان زمان بر می باشد. این پروسه درمانی برای خانم ها حداقل ۳ ماه و برای آقایان ۳ الی ۶ ماه به طول خواهد انجامید. بعد از این پروسه درمانی  بیمار با توجه به نوع ریزش مو باید بین شش ماه تا یکسال روش درمانی خود را یک بار دیگر تکرار کند.

 نکته دیگر در رابطه با ریزش موی آقایان است.

همان طور که گفتیم علت اصلی ریزش موی آقایان ریزش موی آندروژنیک می باشد. آقایان به محض مشاهده ریزش موی خود باید به پزشک مراجعه نماید. این ریزش مو ممکن است از دوران بلوغ آغاز شود و تا حدود ۳۰ سالگی ادامه داشته باشد. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که هنگام بلوغ آقایان دچار ریزش مو می شوند اما درمان خود را به تاخیر می‌اندازند.  همین مسئله سبب می‌شود که درمان آن ها سخت‌تر شود. یعنی بعد اگر درمان ریزش مو ی آقایان با تاخیر چند ساله مواجه شود، دیگر هیچ روش درمانی برای آن پاسخگو نخواهد بود و تنها راه حل مورد نظر کاشت مو می باشد. بنابراین آقایان باید به محض مشاهده اولین ریزش موی خود به پزشک مراجعه نمایند.

 نکته دیگر که باید بیان کنیم در رابطه با ریزش ابروی خانم ها می باشد.

خانم های عزیز با مشاهده ریزش ابروهای خود هرگز سراغ روش های رایج مانند مانند تاتو نروند، بلکه باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنند. روش های درمانی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرند مانند مزوتراپی و یا میکرونیدلینگ برای درمان ریزش ابرو نیز پاسخگو خواهند بود.

 

https://www.qunomedical.com/en/guides/hair-loss-treatment-options-extensive-guide

https://www.mensjournal.com/style/thinning-hair-treatments-how-to-guide/

سیلیکا چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنمای مراقبت های پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ