پوست مو

راهنمای مراقبت های پوست و مو

مراقبت های پوست و مو چگونه اند؟

همان طور  که می دانید سالانه لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی برای مراقبت از پوست و مو تولید و روانه بازار می شوند. اما برای آن که یک پوست شاداب و جوان داشته باشیم باید چه کار هایی را انجام بدهیم و چه کار هایی را انجام ندهیم؟ چگونه می توانیم مو هایی براق، درخشان و ابریشمی داشته باشیم؟ ما در این مقاله قصد داریم تکنیک هایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید با استفاده از آن ها پوستی شاداب و سالم و مو هایی به زیبایی ابریشم داشته باشید.

پوست مو

نگهداری پوست مو

مراقبت های پوست و مو: مراقبت از پوست بدن

در رابطه با مراقبت های پوست و مو باید بگوییم پوست بدن ما بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع پوست بدن ما چیزی است که بدن ما را درون خود جای داده است. بنابراین باید از این عضو با ارزش به خوبی مراقبت کنیم. در مرحله اول مراقبت از پوست صورت الزامی است که همیشه پوست خود را تمیز و پاکیزه نگهداری کنید. بهتر است به صورت منظم روزانه و یا یک روز در میان استحمام کنید. در حین استحمام پوست بدن خود را با استفاده از یک لیف تمیز و مناسب و شوینده ی مخصوص بدن به خوبی بشویید. لازم است حتما از شوینده سازگار با پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما پوست خشکی دارید باید از شوینده هایی استفاده کنید که به بدن شما رطوبت دهند تا خشکی پوست گرفته شود. بعد از استحمام نیز حتما با استفاده از لوسیون های مخصوص بدن خود را مرطوب نمایید. شما می توانید از انواع لوسیون های نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

نکته ی دیگر اصلاح مو های زائد بدن است. مو های زائد بدن خود را به گونه ای اصلاح کنید که کمترین خطری پوست شما را تهدید نکند. همچنین بهتر است مو های زائد را به صورت منظم اصلاح نمایید.

مراقبت های پوست و مو: مراقبت از پوست صورت

چه شما اهل آرایش کردن باشید و چه نباشید، لازم است مراقبت های پوست و مو به خصوص مراقبت از پوست صورت را به خوبی بلد باشید. مراقبت های اصولی از پوست صورت سبب می شود جوانی و زیبایی طبیعی شما حفظ شود. مهم ترین مراقبت های پوست صورت به شرح زیر هستند:

  • روزانه دو مرتبه پوست صورت خود را با استفاده از یک فیس واش مرغوب و یک شوینده مناسب به خوبی بشویید.
  • هرگز شب با آرایش نخوابید. شب ها قبل از خواب پوست صورت خود را تمیز بشویید.
  • از مرطوب کننده ی پوست غافل نشوید. مرطوب کننده کمک می کند خشکی پوست شما گرفته و صورت شما آب رسانی شود.
  • به صورت دوره ای و ماهانه پوست خود را در سالن های معتبر پاک سازی کنید. پاک سازی عمیق سبب می شود آلودگی های عمیق از پوست شما خارج شوند و پوست شما نفس بکشد.
  • گوشی موبایل خود را مرتب با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. گوشی موبایل شما در طول روز با نقاط مختلفی تماس پیدا می کند و آلوده می شود. هنگامی که گوشی آلوده را روی پوست خود قرار می دهید در آن ناحیه آلودگی منتقل و پوست شما جوش می زند.
  • از ماسک های ورقه ای، اسکراب های صورت و ماسک های خانگی غافل نشوید. ماسک های در جوان سازی و زیبایی پوست شما بسیار موثرند.
  • روزانه از یک کرم ضد آفتاب مرغوب و بدون رنگ استفاده کنید. این امر سبب می شود صورت شما از اشعه های مضر آفتاب در امان باشد.
نگهداری پوست مو

نگهداری پوست مو

مراقبت های پوست و مو: مراقبت از مو

در رابطه با مراقبت های پوست و مو باید بگوییم مو ها نقش بسیار مهمی در جوانی و زیبایی چهره ی شما دارند. مو های صاف، سالم و درخشان چهره شما را زیبا تر می کند. در عوض مو های کدر و بد حالت از زیبایی چهره شما می کاهند. بهترین مراقبت های مو به شرح زیر هستند:

  • روزانه و یا یک روز در میان مو های خود را با یک شامپوی مخصوص بشویید. شامپوی شما باید سازگار با جنس مو و پوست سر شما باشد.
  • از استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند رنگ ها و دکلره پرهیز کنید. این مواد فولیکول های مو را از بین می برند. بهتر است سالانه یک بار این کار را انجام دهید. در عوض می توانید از رنگ های طبیعی استفاده کنید.
  • بعد از استحمام از روغن های طبیعی مانند روغن آرگان و روغن نارگیل استفاده کنید. اندکی روغن در کف دست بریزید و مو های خود را با آن ماساژ دهید.

در نهایت باید بگوییم رژیم غذایی شما نیز نقش بسیار مهمی در مراقبت های پوست و مو دارد.

 

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/beauty/17-tips-for-healthy-hair-and-skin/articleshow/10267991.cms

https://www.schoolofnaturalskincare.com/difference-between-haircare-skincare-products/

راهنمای درمان ریزش مو
بیماری ریزش موی سکه ای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ