انواع رژیم های غذایی

آشنایی با انواع رژیم های غذایی

آشنایی با انواع رژیم های غذایی

کاهش وزن یکی از دغدغه های همیشگی خانم ها و آقایانی است که اضافه وزن دارند. رژیم های غذایی متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند. برخی از این رژیم ها بر کاهش اشتها و برخی دیگر بر کالری مصرفی پایین تر تاکید دارند. به همین سبب افراد برای کاهش وزن باید با انواع رژیم های غذایی آشنا باشند.

تغذیه می تواند تاثیر زیادی روی کاهش و یا افزایش وزن در افراد داشته باشد به همین سبب باید توجه ویژه ای به آن داشت. امروزه استفاده از غذاهای آماده و فست فودی باعث شده است که افراد با مشکلات جدی مانند چاقی روبرو شوند. تغییر در تغذیه می تواند کمک زیادی در کاهش وزن افراد داشته باشد.

"<yoastmark

معرفی انواع رژیم های غذایی

همانطور که بیان کردیم در حال حاضر رژیم های غذایی بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها تاثیرگذاریی بالایی دارند و برای کاهش وزن و سلامتی بدن مناسب هستند. مهم ترین و اثر گذارترین انواع رژیم های غذایی به صورت زیر می باشند.

رژیم وگان

یکی از معروف ترین انواع رژیم های غذایی، رژیم وگان نام دارد.  در این رژیم توجه ویژه ای به گیاه خواری شده است و مخالف سرسخت استفاده از محصولات حیوانی می باشد. این رژیم معتقد است که به دلایل زیست محیطی و اخلاقی نباید از حیوانات بهره برداری صورت بگیرد زیرا این کار کاملا بی رحمانه است.

این رژیم یکی از سختگیرانه ترین رژیم های گیاهی به شمار می رود زیرا علاوه بر گوشت حیوانات، خوردن محصولات صادره از آن ها را نیز ممنوع می کند. به طور مثال در این رژیم نباید از عسل، تخم مرغ، لبنیات، آب پنیر، شیر و … استفاده شود.

این رژیم می تواند به میزان چشمگیری باعث کاهش وزن افراد شود. زیرا افراد با این رژیم دیگر مواد خوراکی با چربی بالا را مصرف نمی کنند و به جای آن از مواد با فیبر بالا استفاده می کنند. در رژیم وگان افراد لازم نیست میزان کالری مصرفی روزانه خود را بشمارند زیرا با محدودیت های موجود، می توانید مطمئن باشید که کالری بسیار کمی در شبانه روز مصرف می کنید. در نتیجه کاهش وزن با استفاده از رژیم وگان، به دلیل مصرف کالری کمتر می باشد.

این رژیم علاوه بر لاغری باعث می شود که افراد کمتر دچار بیماری های دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، آلزایمر، سرطان و … شوند.

رژیم کم کربوهیدرات

یکی دیگر از انواع رژیم های غذایی ، رژیم کم کربوهیدرات می باشد. در این رژیم همانطور که از نامش پیداست، تاکید بر استفاده کمتر از کربوهیدرات شده است. این رژیم بیان می کند که در نبود کربوهیدرات، بدن از چربی ها  برای سوخت و ساز بدن استفاده می کند. این امر باعث کاهش وزن می شود. از بین انواع رژیم های غذایی، رژیم های کم کربوهیدرات طرفداران زیادی دارد. در این رژیم افراد باید به جای مصرف کربوهیدرات، از چربی و پروتئین به میزان زیاد استفاده کنند.

با این روش کاهش چربی و کاهش وزن به خوبی انجام می شود. افرادی که از چربی های دور شکم رنج می برند می توانند با این رژیم آن ها را رفع کنند. در این روش فرد کم اشتها می شود و کمتر غذا می خورد. همین امر باعث می شود که فرد کالری کمتری را نیز دریافت کند. این روش مانند رژیم های غذایی می تواند اثرات مثبت دیگری نیز داشته باشد. به طور مثال می تواند باعث تعادل در قند خون، فشار خون، انسولین و … شود.

"<yoastmark

رژیم کم چربی

یکی از انواع رژیم ها، رژیم کم چربی می باشد. همانطور که گفتیم هر کدام از این رژیم ها منحصر به فرد هستند و بر کم کردن مصرف مورد خاصی تاکید دارند. این رژیم بر مصرف کم چربی تاکید دارد و بیان می کند که افراد می توانند با مصرف مواد غذایی کم چرب وزن خود را کاهش دهند. این رژیم طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است زیرا می تواند اثرات مثبتی روی کاهش وزن افراد داشته باشد.

این رژیم همانند انواع رژیم های غذایی، می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. کاهش مشکلات کلسترول بالا، کم کردن سرعت بیماری ام اس، رفع فشار خون بالا  و … از مهم ترین اثرات این رژیم غذایی می باشد.

بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن
شربت سانستول یکی از بهترین مولتی ویتامین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ