دیابت بر دیگر اندام های بدن

بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن

 بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن

یکی از بیماری های خطرناک برای افراد، دیابت می باشد. زمانی که افراد به طور مدام قند خون بالایی داشته باشند، به مرور زمان دچار دیابت می شوند. دیابت می تواند روی قسمت های مختلفی از بدن تاثیر گذار باشد. در این مقاله تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن بررسی می شود. این بیماری باید به سرعت تشخیص داده شده و درمان شود. اما اگر افراد به قند خون بالای خود بی توجه باشند، ممکن است مشکلات جدی و جبران ناپذیری برای آن ها به وجود آید.

"<yoastmark

تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن چگونه است؟

همانطور که بیان کردیم این بیماری روی قسمت های مختلفی از بدن تاثیر می گذارد. دیابت بر دیگر اندام های بدن می تواند مشکلات جدی برای افراد به وجود آورد. از مهم ترین اندام هایی که درگیر دیابت می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آسیب دیدن کلیه

برای بیان تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن، باید به کلیه اشاره کرد. دیابت می تواند باعث آسیب های کلیوی در افراد شود. کلیه با وجود قند خون بالا، نمی تواند عمل تصفیه خون را به خوبی انجام دهد. تکرر ادرار از مشکلات دیابت می باشد. نفروپاتی دیابتی از بیماری هایی است که ممکن است کلیه با آن روبرو شود.

مشکلات گوارشی و دفع

زمانی که فرد دیابت دارد، لوزالمعده نمی تواند به خوبی انسولین را تولید کند. این امر باعث می شود که بدن مجبور شود، چربی ها را تبدیل به انرژی کند. این اتفاق منجر به تولید مواد شیمیایی سمی در بدن می شود. خستگی و تکرر ادرار از مهم ترین نشانه های این اتفاق می باشد.

دیابت بر دیگر اندام های بدن مانند معده نیز اثر می گذارد. اگر قند خون برای مدت طولانی بالا باشد، ممکن است شما با فلج معده روبرو شوید. زمانی که معده فلج می شود، نمی تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و فرد دچار سوزش معده، تهوع، نفخ و … می شود.

مشکلات گردش خون

تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن مانند مشکلات مربوط به گردش خون قطعی است. زمانی که قند خون بالا باشد، به مرور فرد دچار فشار خون بالا می شود. این امر به مرور زمان مشکلاتی مانند انسداد عروق را برای افراد به وجود می آورد. علاوه بر آن خطر هایی مانند سکته قلبی نیز با فشار خون بالا برای افراد به وجود می آید.

آسیب دیدن پوست

پوست از مهم ترین اندام های بدن می باشد که روی زیبایی و جوانی افراد تاثیر گذار می باشد. برای تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن باید به پوست اشاره کرد. قند خون بالا، رطوبت بدن را به میزان زیادی کاهش می دهد. زمانی که پوست رطوبت خود را از دست بدهد، دچار ترک خوردگی و خشکی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از انواع لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر افراد به ترک خوردگی های پوست دقت نکنند، ممکن است عفونت های باکتریایی و قارچی در آن قسمت ها به وجود آید. خارش، تاول و التهاب از مواردی است که برای پوست به وجود می آید.

"<yoastmark

آسیب دیدن سیستم عصبی

برای بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن باید به سیستم عصبی افراد اشاره کرد. افرادی که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنند و توجهی به آن ندارند، به مرور دچار آسیب سیستم های عصبی مرکزی می شوند. زمانی که سیستم های عصبی آسیب ببینند، فرد نمی تواند درکی از گرما، درد و سرما داشته باشد. این اتفاق باعث می شود که فرد راحت تر آسیب ببیند.

علاوه بر آن، دیابت بر رگ ها نیز تاثیرگذار است. زیرا قند خون بالا می تواند باعث پارگی در رگ ها شود. به همین سبب افراد حتما باید توجه زیادی به میزان قند خون خود داشته باشند. اگر رگ فرد به دلیل دیابت پاره و ملتهب شود، می گویند فرد دچار رتینوپاتی شده است.

آسیب چشم

دیابت بر چشم نیز تاثیر گذار است. چشم از مهم ترین اندام هایی است که می تواند به وسیله ی قندخون بالا و دیابت آسیب ببیند. کم شدن دید، نابینایی خفیف، کوری و … از مهم ترین آسیب هایی است که ممکن است فرد به دچار شود. اگر فرد به میزان قند خون خود بی توجه باشد، ممکن است رگ های چشم او پاره و یا ملتهب شوند.

آشنایی با روش های درمان خروپوف
آشنایی با انواع رژیم های غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ