آشنایی با میگرن و سردرد

آشنایی با میگرن و سردرد

میگرن و سردرد از شایع ترین بیماری هایی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. سردرد های میگرنی اصلا طبیعی نیستند و شما با درد های بسیار زیاد در سر خود مواجه می شوید. میگرن و سردرد می تواند از بیماری های آزاردهنده برای افراد به شمار رود.

کلمه ی میگرن در اصل کلمه ای فرانسوی است و به معنای نیم می باشد. در حقیقت آن ها تلاش داشته اند که بگویند نیمی از سر آن ها به شدت درد می کند. میگرن و سردرد بیشتر در نیمی از سر وجود دارد و اگر بیش از اندازه شود شما با حالت تهوع و تاری دید مواجه خواهید شد. شما نباید هر سردردی را با میگرن اشتباه بگیرید. به طور کلی می توان بیان کرد سردردی که برای چند روز ادامه دار شود، می تواند ناشی از میگرن باشد.

تشخیص میگرن و سردرد

بیماری میگرن به یکباره ظهور نمی کند و در ابتدا نشانه هایی از آن برای افراد مشخص می شود. در واقع بدن قبل از ایجاد سردرد های شدید و میگرنی ، عکس العمل هایی از خود نشان می دهد که شما می توانید با توجه به آن ها تشخیص دهید که ممکن است در آینده با بیماری میگرن و سردرد روبرو شوید. به این نشانه های محرکه های میگرنی گفته می شود. اگر شما در مواجهه با روشنایی لامپ احساس سردرد کردید و یا در مقابل استرس شدید و یکباره، دردی در ناحیه ی سر داشتید، ممکن است شما با بیماری میگرن مواجه شوید. زیرا شما با این نشانه ها زمینه ی سردرد های وحشتناک و شدید را دارید.

دلیل میگرن چیست؟

با توجه به پیشرفت علم پزشکی باز هم محققان نتوانسته اند، علت دقیقی برای به وجود آمدن میگرن در افراد پیدا کنند. دانشمندان در تمام جهان روی عوامل مختلفی تحقیق کرده اند تا بتوانند دلیلی برای به وجود آمدن میگرن و سردرد پیدا کنند اما هنوز به نتیجه ی دقیق و مثبتی نرسیده اند. شاید به دلیل پیچیده بودن مغز و درد در از آن، باعث شده است که با تمام تلاش ها دلیلی برای آن پیدا نشود.

میگرن و سردرد نیز مانند بیماری های آسم و دیابت جزء بیماری های ژنتیک هستند. به همین سبب نمی توان بیان کرد که این بیماری ها روانشناختی و یا اجتماعی هستند.

علایم دقیق میگرن و سردرد

افرادی که با بیماری میگرن و سر درد دست و پنجه نرم می کنند، می دانند که قبل از شروع شدید سردرد،نشانه هایی را مشاهده می کنند که به آن ها پیش نشانه گفته می شود. زمانی که فرد قرار است دچار درد های شدید در سر خود شود در ابتدا اختلالاتی را مشاهده می کند. این اختلالات شامل موارد زیر می شود.

برای صحبت کردن با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند به خوبی تکلم کنند.

دید آن ها دچار مشکل می شود و نقاط روشن و نور های چشمک زن را مشاهده می کنند.

دست، پا و صورت این افراد تیر می کشد و احساس درد در این قسمت های بدن دارند.

بینایی آن ها ممکن است به شکل موقت از بین برود و فرد نتواند جایی را ببیند.

.

این موارد پیش نشانه های میگرن گفته می شوند که فرد با آن ها روبرو خواهد شد. اما بعد از این نشانه ها فرد وارد مرحله ی اصلی بیماری می شود که به آن مرحله ی حمله می گویند. در این مرحله درد شدید و وحشتناک ناشی از میگرن شروع می شود. در این مرحله فرد درد شدیدی را احساس می کند. میزان درد و زمان آن برای هر فرد با دیگری متفاوت است. برخی از افراد این درد را چند ساعت و برخی دیگر چندین روز باید تحمل کنند. نشانه های این مرحله به صورت زیر دیده می باشد.

یکی از بدترین حالت ها در این مرحله، ایجاد حالت تهوع و استفراغ برای فرد می باشد.

احساس بی حالی و سرگیجه نیز برای فرد به وجود می آید.

درد در این مرحله به صورت ضربان و یا موجی دیده می باشد.

درد زیاد در یکی از قسمت های سر دیده می شود. این درد می تواند در قسمت پیشانی، چپ، راست و یا عقب سر باشد. برای هر فرد قسمت مختلفی از سر گرفتار درد می شود.

همه چیز در مورد شوره سر
انواع سردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ