میگرن و سر درد

بررسی میگرن و سر درد

بررسی میگرن و سر درد:

امروزه افراد مختلف دچار سردرد های گوناگونی نظیر میگرن و سر درد هستند، عموماً سردرد ها مشکلات جدی را در پی نخواهد داشت و با گذشت زمان بهبود پیدا می کنند. آنچه در این خصوص حائز اهمیت است تکرار بیش از اندازه سردرد می باشد. در نظر داشته باشید که برخی از سردرد هایی که به کرات اتفاق می افتند با دوبینی و استفراغ همراه می باشند. بنابراین این مسائل باید به سرعت به پزشک معالج گزارش شود. ممکن است پزشک معالج برای تشخیص بهتر از بیمار درخواست تصویر برداری از سر مانند ام‌ آر آی کند.

میگرن و سر درد – مدل های مختلف سر درد:

شاخص های متعددی در سر درد وجود دارد، این شاخص ها در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. این گروه ها عبارت است از:

محل درد

شدت درد

تداوم درد و یا فاصله زمانی تکرار شدن سردرد

محرک های ایجاد درد.

میگرن و سر درد – سردرد های اولیه

اگر میگرن و سر درد فرد ناشی از سینوزیت نیست و فقط درد در سر وجود دارد به آن سر درد اولیه می گویند. توجه داشته باشید که در این حالت سر درد نشانه های بیماری زمینه ای و یا مشکلات دیگری نمی باشد، حتی امکان دارد سر درد اولیه بسیار شدید هم باشد اما در دسته سر درد های خطرناک قرار نمی گیرد. در نظر داشته باشید که حسگر های درد در مغز وجود ندارد بنابراین به هیچ عنوان مغز قادر نیست درد را احساس کند. به همین جهت التهاباتی که در قسمت های دیگر بدن مانند گردن و سر هستند، باعث سر درد اولیه می شود. این قسمت ها به شرح زیر می باشند:

رگ های خونی

عصب ها

عضلات.

مدل های گوناگونی برای سر درد اولیه می‌توان عنوان کرد، این مدل ها عبارت است از:

سر درد میگرنی

سر درد خوشه ای

سر درد خواب یا شبانه

سر درد های تنشی.

میگرن و سر درد

میگرن و سر درد

میگرن و سر درد – سر درد ثانویه:

علت سر درد ثانویه عموماً یک بیماری مشخص می باشد که این بیماری می تواند در قسمت های اساسی مانند گردن و سر به وجود آید. شیوع سر درد های ثانویه نسبت به سر درد های اولیه بسیار کمتر است، با این حال بیشتر اوقات بسیار خطرناک تر و جدی تر می باشند.

نکته حائز اهمیت در خصوص سردرد های ثانویه این است که عموما حاوی هشدار هایی هستند که فرد بیمار باید در خصوص آنها حساس باشد، زیرا عموماً این هشدار ها بوجود آمدن یک بیماری خطرناک و جدی تر را به بیمار نوید می دهند، برخی از این مشکلات به شرح زیر می باشند:

تومور مغزی

ضربه به گردن یا ضربه مغزی

التهاب مغزی یا مننژیت

گشادی غیرعادی در برخی از رگ ها که به آن آنوریسم می‌گویند.

میگرن و سر درد – درباره میگرن:

اساساً میگرن منشئی ژنتیکی دارد و همانند آسم و دیابت یک نوع بیماری مزمن می باشد. در نظر داشته باشید که درمان قطعی برای میگرن وجود ندارد، اما راه های بسیار متعددی برای کنترل این درد وجود دارد و هر روز توسط پزشکان و دانشمندان روش های جدیدتر و نوین تری برای کنترل این عارضه به وجود می آید. یکی از بهترین راه های درمان خانگی برای میگرن شناخت محرک‌ های فردی است، بنابراین فرد میتواند نوع زندگی خود را کاملاً زیر نظر بگیرد و تشخیص دهد که چه چیزی باعث سر درد او خواهد شد. پس از شناسایی این محرک به سرعت آن را از زندگی خود حذف کند، البته فرد بیمار میتواند از داروهایی که میزان شدت درد را پایین می‌آورند و همچنین دارو های پیشگیری نیز استفاده کند.

اساساً میگرن جزو سردرد های بسیار شدید می باشد که به سادگی می‌ تواند زندگی عادی را مختل کند. فردی بیمار گاهی به واسطه درد های شدید میگرنی دچار لختی، استفراغ و حالت تهوع خواهد شد و به سادگی نمی تواند با دیگران صحبت کند، همانطور که اشاره شد یکی از بارزترین عوامل ایجاد میگرن سابقه خانوادگی فرد می باشد.

میگرن و سر درد – علائم و شکل ظاهری میگرن:

عموماً قبل از حمله سردرد میگرن علائم آن مشهود می باشد در اصطلاح پزشکی به این مرحله پیش نشانه می گویند. اساساً سردرد میگرن پس از پیش نشانه شروع می شود، به عنوان مثال فرد امکان دارد مشکلاتی در بینایی، تکلم و یا حرکت کردن خود مشاهده کند. برای تکمیل کردن این مثال به موارد زیر اشاره می کنیم:

دیدن شکل های گوناگون نقطه های روشن نورهایی که به صورت چشمک زن می باشند

تیر کشیدن در صورت فرد، تیر کشیدن در پا و یا دستان فرد

به سختی صحبت کردن فرد.

داروخانه آنلاین ویتاماه

بررسی مولتی ویتامین
بررسی یائسگی خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ