شوره سر

همه چیز در مورد شوره سر

همه چیز در مورد شوره سر

بسیاری از افراد در هنگام شانه زدن موهای خود، دانه های ریزی را مشاهده می کنند که روی لباس هایشان می ریزد، این دانه های ریز و خشک سفید رنگ، شوره سر نامیده می شود. در برخی از موارد دیده شده این شوره های سر باعث خارش نیز می شوند. ریختن دانه های سفید روی لباس و خارش باعث اذیت افراد می شود.

بسیاری از افراد عقیده دارند که دیر حمام نرفتن و خوب نشستن سر باعث به وجود آمدن شوره سر می شود. برخی از افراد دیگر نیز تصور می کنند که زیاد حمام رفتن باعث این مشکل می شود. هر دو این تصورات کاملا غلط است زیرا ایجاد این مشکل به پوست سر افراد وابسته است.

پرسه ی درمان شوره سر شاید کمی طولانی باشد اما نمی توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد. زیرا این امر به میزان مشکل شما وابسته است. هر چقدر شوره سر شما شدیدتر باشد، زمان بیشتری برای درمان آن نیاز است. زمانی که شوره سر شما برطرف شد، باید به میزان زیادی از مو و پوست خود مراقبت کنید تا دوباره این مشکل برای شما به وجود نیاید.

شوره سر

شوره سر

عوارض شوره سر

وجود این مشکل رایج می تواند عوارض مختلفی را به همراه داشته باشد. به همین سبب نباید به آن بی اعتنا بود و باید حتما توجه ویژه ای به آن داشت. برخی از مهم ترین این عوارض شامل موارد زیر می شود.

جوش و آکنه

یکی از مهم ترین عوارض شوره سر، ایجاد آکنه و جوش می باشد. این عارضه می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شود. اگر منافذ پوست بسته شود، احتمال ایجاد آکنه و جوش بسیار زیاد می شود. افرادی که پوست های حساس دارند باید توجه بیشتری به این مشکل داشته باشند.

عفونت چشم

یکی از خطرناک ترین عوارض شوره سر، ایجاد عفونت چشم می باشد. آماس پلک چشم می تواند ناشی از شوره سر باشد. نشانه های آماس پلک چشم شامل خارش، التهاب پلک، عفونت و پوسته هایی مانند شوره روی مژه می باشد.

ریزش مو

ریزش مو می تواند یکی از عوارض شوره سر باشد. افرادی که مشکل شدیدی در این زمینه دارند، ممکن است به مرور زمان دچار ریزش مو شوند. قبل از این اتفاق حتما باید به درمان شوره بپردازید زیرا ریزش مو می تواند ظاهر بسیار بدی برای افراد به وجود آورد و استرس آن ها را بیشتر کند.

پسوریازیس

یکی از بیماری های پوستی که می تواند از عوارض شوره باشد، پسوریازیس نام دارد. این بیماری باعث پوسته شدن پوست و ایجاد لکه روی پوست می شود.

شوره سر

آیا شوره سر خطرناک است؟

شوره سر به خودی خود خطرناک نیست اما در بعضی موارد با نشانه های دیگری مانند خارش، ترک خوردگی، عفونت و … همراه می شود. در این صورت این مشکل جدی است و حتما باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید. از مهم ترین نشانه های خطرناک در مورد شوره می توان به خارش شدید، التهاب پوست، اگزما، قرمزی، حساسیت به لمس و … اشاره کرد.

نوزادان در بدو تولد به صورت معمولی نشانه هایی از شوره دارند. اما این موارد تا ۲ ماهگی نوزاد به صورت کامل از بین می رود. اما اگر این نشانه های از بین نرفت و یا مواردی مثل تورم، ترک خوردگی ،گسترش به نقاط دیگر بدن و … را مشاهده کردید باید با پزشک کودکان در میان بگذارید. نشانه های طبیعی نوزاد از شوره را می توان با شست و شو ، روغن کودک و … از بین برد.

روش های خانگی درمانی نیز برای این مشکل وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. استفاده از سرکه سیب، روغن های گیاهی و … می توانند تاثیر مهمی در از بین بردن شوره داشته باشند. شامپوهای ضد شوره ای نیز در بازار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. در زمان استفاده از این شامپو ها باید دقت کنید که اثراتی از آن به چشم های شما نرود و حتما چشم های خود را ببندید. اجازه دهید شامپو حدود ۳ دقیقه روی سر شما باقی بماند تا اثرات بهتری روی پوست سر شما بگذارد. برای خشک کردن مو از حوله استفاده کنید و از سشوار دوری کنید. در حمام نیز از آب خیلی داغ استفاده نکنید و همیشه موهایتان را با آب ولرم شست و شو دهید.

رژیم‌های غذایی برای بدنسازی
آشنایی با میگرن و سردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ