مکمل های بارداری

استفاده از مکمل های بارداری و لوازم بارداری

 لوازم بارداری و مکمل های بارداری مورد نیاز

برای داشتن بارداری خوب و جنینی قوی و سالم، نیاز به سالم بودن پدر و مادر هنگام بارداری می باشد. اگر پدر و مادر از لحاظ بدنی قوی باشند، تخمک و اسپرم قوی تری داشته و در نتیجه، نطفه و جنین آنها سالم تر میشود. مکمل های بارداری و مواد غذایی مناسب در این دوره اگر توسط پدر و مادر مصرف شود، این هدف، امکان پذیر خواهد بود. تنها کسانی که از لحاظ باروری مشکل دارند، به این مراقبت نیاز ندارند، بلکه تمام کسانی که قصد بچه دار شدن دارند، لازم است، نسبت به تقویت تخمک و اسپرم خود حساس باشند.

قبل از بارداری نیاز است نزد پزشک زنان رفته و خود را با آزمایشات بالینی مورد ارزیابی قرار دهید و با مصرف مکمل های بارداری مناسب وضعیت خود، اقدام به بارداری نمایید.

بهداشت و مراقبت مادر

مکمل های بارداری

مکمل های بارداری

رعایت بهداشت قبل از بارداری و حین آن می تواند به باروری موفق تر کمک کند.

برخی از لوازم بارداری به مادران و بانوان کمک می کند تا طی این دوره یا به طور کلی در همه ادوار به بهداشت جسمی خود پرداخته و آن را رعایت نمایند.

از جمله این موارد می توان به انواع ژل بهداشتی بانوان و ژل واژینال، شیاف واژینال، واژینال دوش و پد های روزانه و نوار بهداشتی اشاره کرد.

اینها از جمله وسایل رعایت بهداشت بانوان است که می توان در موارد خاص برای رفع برخی از نیازها استفاده نمود.

تقویت مادر و جنین

مکمل های بارداری

مکمل های بارداری

اگر مردان برای بارداری و باروری دارای اسپرم ضعیف باشند شاید نتوانند به راحتی بچه دار شوند، برای این منظور و بهبود باروی آقایان لازم است با تجویز پزشک، برخی از مکمل های بارداری مخصوص مردان را استفاده کنند که یکی از این موارد قرص زینک است. روی موجب تقویت باروری آقایان می شود.

ساشه اینوفولیک، قرص زینک و انواع مکمل های بارداری بانوان است که برای بهبود باروری بانوان ساخته شده است. با تجویز پزشک میتوان از آن استفاده کرد و تنها مخصوص کسانی نیست که از لحاظ باروری مشکل دارند.

برای تقویت تخمدان داروهای اساسی و موثر وجود داشته که یکی از آنها قرص آی پی ۶ می باشد. مولتی ویتامین بانوان، همچنین فرتیل اید نیز از جمله دیگر موارد است که برای بانوان تجویز می شود.

مکمل های بارداری آهن نیز از دیگر موارد مهم در باروری است که کمبود آن موجب مشکلات جدی برای جنین میباشد.

در کنار آهن قرص فولیک اسید است که مصرف آن قبل از باروری ضروری است و در مصرف آن هرگز نباید کوتاهی نمود.

مراقبت از پوست و در بانوان در بارداری

مکمل های بارداری

مکمل های بارداری

همانطور که میدانید، جنین از بدن مادر تغذیه کرده و هر آنچه نیاز دارد را از این طریق دریافت میکند. اگر مادر مراقب تغذیه خود نباشد، نه می تواند سلامت خود را حفظ کند و نه مواد مغذی و مفید را به جنین خود برساند. یکی از ارگان های بدن که در طول بارداری دستخوش تغییرات می شود، پوست، مخصوصا در ناحیه شکم می باشد. در اثر چاق شدن و تغییر سایز و وزن و حجم، ترک های پوستی، خشکی پوست و سایر ناراحتی ها، ایجاد می شود که می توان آنها را با برخی از محصولات بهداشتی برطرف نمود:

کرم های آنتی سلولیت :

این کرم می تواند به صورت موضعی در مکان هایی که چربی تجمع کرده است را از چربی پاک کند.

بعد از بارداری توصیه می شود برای رفع ترک های پوستی که ممکن است به پوست شما ظاهر بدی ببخشد، از کرم ترک پوست بارداری استفاده کنید. کرم های بازسازی کننده اسکارفیت نیز از دیگر محصولات پیشنهادی در دوران بارداری و بعد از آن میباشد.

محصولات پوستی در انواع مختلف با خواص متفاوت در بازار موجود است که یکی از پر مصرف ترین آنها در دوران بارداری و بعد از آن به دلیل تغییر وزن، کرم ضد چروک و لیفتینگ پوست می باشد که با تقویت کلاژن سازی و انقباض سلول های پوستی باعث رفع افتادگی پوست بانوان می گردد.

مرطوب کننده و نرم کننده ها به صورت کرم دست و صورت و لوسیون بدن یکی دیگر از موارد بهداشتی پر کاربرد در زمان بارداری است. با رفع چربی مورد نیاز پوست و انواع ویتامین پوست می توانید با آبرسانی منظم به پوست بدن خود مانع از ایجاد کشیدگی پوست و ترک های پوستی شوید.

و اما در کنار درمان های موضعی می توانید با تجویز پزشک، انواع مکمل های بارداری مخصوص پوست را برای تقویت پوست و رفع افتادگی و حساسیت های پوستی در داروخانه ها و داروخانه آنلاین ویتاماه بیابید و آنها را به صورت دوره ای مورد مصرف قرار دهید تا ذخایر ویتامین بدن را دوباره بازسازی کرده و مانع از تشدید عوارض بارداری در بدن خود شوید.

مراقبت از مو و ناخن

 

توصیه میشود برای محافظت از بانک مو و جلوگیری از شکنندگی ناخن هایتان از شامپو مناسب و ماسک های تقویت کننده مو و محصولات مراقبت از ناخن استفاده نمایید.

همه چیز درباره ویتامین های گروه ب
محافظت از خود در برابر ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ