اولین پریود

اولین پریود دختر خانم ها

اولین پریود دختر خانم ها

یکی از حساس ترین مراحل زندگی برای هر دختری، اولین پریود و قاعدگی می باشد. این اتفاق برای دختران و پدر و مادر ها بسیار مهم و حساس است. به همین سبب بهتر است خانواده ها قبل از وقوع آن اطلاعاتی در مورد اولین پریود به آن ها بدهد. آغاز دوران بلوغ برای دختر خانم ها با تغییرات زیادی همراه است. پریود شدن یکی از این اتفاقات می باشد.

برای آمادگی دخترتان حتما قبل از اولین پریود، با او در این باره صحبت کنید و مطالبی را برای او بیان کنید تا در زمان اولین قاعدگی هراسی نداشته باشد و نترسد. علاوه بر آن دختر شما باید بداند که چگونه از خود مراقبت کند تا به خوبی این روز ها را بگذراند. بهتر است قبل از اولین قاعدگی دختران، آن ها را با نوار بهداشتی آشنا کنید تا بدانند به چه صورت از آن استفاده کنند. باید به او بگویید که با اولین پریود شدن او خانم کاملی می شود و برای حس بهتر حتما به او تبریک بگویید.

خانواده ها نیز باید بدانند که ممکن است دختران در اولین پریود خود دچار تغییرات اخلاقی شوند. این امر کاملا طبیعی است و شما باید به خوبی با او رفتار کنید تا این دوران را به خوبی بگذراند. بهتر است به او فضای خصوصی بدهید تا بتواند در آرامش باشد و هر طور دوست دارد زمانش را سپری کند. اما اگر احساس کردید تغییر رفتار او بیش از حد است و طولانی شده است، برای اطمینان بیشتر می توانید به متخصص دختران در زمینه ی بهداشت مراجعه کنید.

اولین پریود چه زمانی اتفاق می افتد؟

زمانی که فرد با آغاز بلوغ روبرو می شود، مغز او فرمان به تولید هورمون می دهد. بعضی از این هورمون ها بدن دختران را برای حاملگی و بارداری آماده می کند. به این صورت که این هورمون ها زیاد می شوند و رحم را برای تخمک گذاری آماده می کند. اما با مشاهده نکردن علایمی از اسپرم مرد، هورمون های آن پایین می آیند و دیواره ی رحم ریزش می کند. این ریزش با خونریزی برای دختر خانم ها همراه است.

دختر خانم ها ممکن است از سن ۹ تا ۱۶ سالگی دچار خونریزی شوند و اولین پریود خود را تجربه کنند. این سن برای هر دختری با دیگری متفاوت است. قبل از اینکه دختری پریود شود، نشانه هایی از بلوغ را مشاهده می کنند. به طور مثال حدود یک سال قبل از اولین پریود، فرد موهای زائد را در بدن خود مشاهده می کند و یا اینکه اندام او رشد می کنند.

زمانی که اولین پریود شما اتفاق افتاد شما باید از نواربهداشتی استفاده کنید. نوار بهداشتی یک نمونه پد است که باید آن را در داخل لباس زیر قرار دهید تا خونریزی به لباس شما منتقل نشود. این پد ها چسب دارند تا شما بتوانید آن ها را به لباس زیر خود به منظور جابجا نشدن بچسبانید. برای تمیزی و سلامتی بهتر است نوار بهداشتی را هر ۶ ساعت تعویض کنید. اگر میزان خونریزی شما زیاد است باید زودتر آن را تعویض کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

میزان خونریزی اولین پریود

میزان خونریزی و طول مدت اولین قاعدگی برای دختران متفاوت است. برخی از آن ها در اولین تجربه ی خود خون بسیاری کمی را مشاهده می کنند. و در حقیقت به جای خونریزی، لکه هایی از خون را مشاهده می کنند. تعداد روز این قاعدگی نیز ممکن است. بسیار کوتاه باشد. این افراد اصولا درد زیادی را احساس نمی کنند. این امر کاملا طبیعی است و در دفعات قبلی خونریزی بیشتر خواهد شد.

اما برخی از دختران دیگر ممکن است در اولین پریود درد را در ناحیه ی کمر و شکم خود احساس کنند و پریودی آن ها به صورت طبیعی و به حالت خونریزی باشد.

به طور کلی خونریزی در دوران قاعدگی در دو روز اول از روز های دیگر بسیار بیشتر است و بعد از آن کم خواهد شد. این اتفاق ممکن است ۵ تا ۷ روز طول بکشد. البته توجه داشته باشید. که تمام این ارقام به صورت کلی بیان می شود و ممکن است در هر فرد با دیگری متفاوت باشد. خون در قاعدگی می تواند قرمز، قهوه ای و یا سیاه باشد. همه ی این رنگ های طبیعی است و مشکلی ایجاد نمی کند.

داروخانه آنلاین ویتاماه

درمان و کنترل میگرن
همه چیز در مورد پریود خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ