پریود خانم ها

همه چیز در مورد پریود خانم ها

همه چیز در مورد پریود خانم ها

زمانی که دیواره ی رحم ریزش می کند، خونریزی آغاز می شود. این خونریزی از طریق واژن خارج می شود. به این روند که هر ماه تکرار می شود، پریود، قاعدگی، عادت ماهیانه و … گفته می شود. پریود خانم ها هر ماه و به طور کلی ۷ روز به طول می انجامد. در طول این مدت خانم ها خونریزی دارند که در روزهای اول میزان آن بیشتر است.

ترشحات قاعدگی می توانند به رنگ قهوه ای و یا قرمز باشند. این خون رنگی تیره تر از رنگ خون شریانی دارد. در برخی از ماه ها مشاهده می کنید که خونریزی روز های آخر قهوه ای تیره یا سیاه هستند. این امر کاملا طبیعی است زیرا خون دیرتر از بدن خارج شده و تغییر رنگ داده است.

برخی از زمان ها خانم ها در زمان پریودی لخته هایی از خون را مشاهده می کنند. این لخته ها می توانند قرمز رنگ یا تیره رنگ باشند. این امر اگر زیاده از حد نباشد، طبیعی است. در روزهایی که خونریزی شدید است، دیدن لخته اشکالی ندارد. اما در برخی از موارد دیده شده است که خونریزی مدام با لخته خون همراه است و این لخته ها بزرگ نیز هستند. در این موارد بهتر است فرد برای اطمینان بیشتر به پزشک زنان مراجعه کند.

"<yoastmark

مدت زمان پریود خانم ها

پریود خانم ها می تواند از سن ۹ تا ۱۵ سالگی اتفاق بیفتند. این سن برای هر فرد با دیگری کاملا متفاوت است زیرا سن شروع پریود خانم ها، بسته به عواملی مانند، منطقه جغرافیایی محل زندگی، تغذیه، نژاد، بهداشت و …دارد. یکی از مهم ترین عوامل در تعیین زمان اولین پریود خانم ها، عوامل روحی در فرد می باشد.

مدت زمان پریود خانم ها نیز بین ۳ تا ۸ روز متغیر می باشد. این تعداد روز نیز برای هر فرد با دیگری متفاوت است. بین دو دوران پریودی خانم ها حدود ۲۸ تا ۳۱ روز باید فاصله باشد.

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند پریود خانم ها را جلو و یا به تاخیر بیندازد. ورزش های سنگین، استرس روحی بالا، بلوغ زودرس، بارداری، مسافرت، کاهش یا افزایش وزن و … از مهم ترین عوامل تغییر زمان پریود می باشد. به همین سبب در صورت به تاخیر افتادن پریودی نگران نشوید و در پی عاملی برای آن بگردید.

"<yoastmark

نکات مراقبتی در مورد پریود خانم ها

در زمان پریود خانم ها، رعایت بهداشت از مهم ترین و ضروری ترین مسائل به شمار می رود. در صورت رعایت نکردن بهداشت ممکن است خانم ها با مشکلات جدی روبرو شوند. از مهم ترین نکات مراقبتی این دوره برای خانم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از بهترین راه ها برای تمیز نگه داشتن بدن در زمان پریودی، حمام رفتن است. برخی از افراد گمان می کنند که حمام رفتن در این دوره باعث نازایی می شود. این تصور کاملا غلط است. بهتر است حمام رفتن در این دوران به صورت ایستاده انجام شود.
  • در این دوران حتما از نوار بهداشتی های روزانه و یک بار مصرف استفاده کنید. در روزهایی که خونریزی شما بیشتر است، سریع تر آن را تعویض کنید.
  • لباس زیر خود را تعویض کنید تا باعث بروز عفونت و بیماری برای شما نشود. اگر آپارتمان نشین هستید و لباس هایتان زیر نور مستقیم آفتاب خشک نمی شوند، حتما قبل از استفاده آن ها را اتو بکشید.
  • بعد از هر مرتبه تعویض نوار بهداشتی خود، حتما دست های خود را با آب و صابون بشویید.
  • درد در پریود امری طبیعی است. برای کاهش آن می توانید از کیسه های آب گرم، دارو های مسکن و … استفاده کنید. اما بهترین مورد در پریود ، استراحت است.
  • تغذیه درست و سالم در پریود نقش بسیار مهمی دارد. برخی از مواد خوراکی می تواند درد شما را بیشتر کند و یا نفخ آور باشد. بهتر است از این مواد غذایی دوری کنید تا به راحتی این دوران را پشت سر بگذارید.
  • تغییرات رفتاری، بد خلقی، حساس شدن و … در دوران پریود بسیار طبیعی است. بهتر است تاریخ مشخص پریودی خود را داشته باشید و به همسر خود نیز گوشزد کنید. در این صورت اطرافیان بیشتر حواسشان به شما خواهد بود.
اولین پریود دختر خانم ها
همه چیز در مورد یائسگی خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ