میگرن

درمان و کنترل میگرن

درمان و کنترل میگرن

سردرد یکی از شایع ترین درد ها به شمار می رود که همه ی افراد کم و بیش آن را تجربه کرده اند. اما برخی از این سردرد ها زندگی افراد را مختل می کند و مدت زمان زیادی طول می کشد. علاوه بر آن درد شدید را نیز به همراه دارد. به این سردرد های شدید و طولانی مدت میگرن می گویند. میگرن می تواند حتی از کودکی نیز برای افراد به وجود آید به همین دلیل نمی توان محدوده ی سنی برای آن تعیین کرد. اما سابقه ی خانوادگی می تواند یکی از مهم ترین عوامل برای به وجود آمدن آن باشد.

با وجود پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی ، هنوز درمان قطعی و صددرصدی برای این بیماری به وجود نیامده است اما با این حال میتوان به برخی از روش های درمان و کنترل آن اکتفا کرد تا درد های ناشی از میگرن را کاهش داد. از مهم ترین این روش های درمان و کنترل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

میگرن

مصرف دارو های مخصوص میگرن

دارو های زیادی برای کاهش درد و کنترل میگرن وجود دارد که افراد باید آن ها را استفاده کنند. برخی از این دارو ها به صورت روزانه هستند و فرد باید همیشه آن ها را مصرف کند تا دچار میگرن نشود و اگر دچار آن شد، شدت کمتری داشته باشد. برخی از دارو های مخصوص این بیماری نیز به صورت اضطراری هستند و تنها باید آن ها را در زمان شروع درد استفاده کرد. این دارو ها می تواند درد های شدید و وحشتناک میگرن را کاهش دهد.

همانطور که می دانید در زمان میگرن ممکن است فرد دچار حالت تهوع و استفراغ شود. برای جلوگیری از این اتفاق فرد می تواند دارو های ضد تهوع استفاده کند.

تغذیه درست

تغذیه یکی از مهم ترین عوامل در کنترل و کاهش سردرد های میگرنی به شمار می رود. به همین سبب پزشکان مصرف برخی از خوراکی ها را برای افراد مبتلا به میگرن ممنوع کرده اند. مرکبات، پنیر،شکلات، سس گوجه و …از مهم ترین مواد غذایی هستند که باید مصرف آن ها به شدت کاهش یابد. حتی در صورت امکان باید فرد آن ها را کنار بگذارد.

شاید برخی از افراد با مصرف نکردن این موارد تغییری در مشکل آن ها به وجود نیاید زیرا بدن هر فرد با دیگری متفاوت است. اما برای احتیاط بهتر است در زمان تغذیه موارد ممنوعه را مصرف نکرد.

میگرن

به اندازه ی کافی بخوابید.

بیشتر افرادی که دچار میگرن هستند خواب اندازه و کافی ندارند. زمانی که فرد خواب کافی نداشته باشد دچار استرس و اضطراب می شود و حمله های میگرن برای او بیشتر خواهد شد. خواب در زمان مشخص و به اندازه می تواند این حمله ها را برای شما کم کند. برای داشتن خواب خوب حتما در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و قبل از خواب غذا، نوشابه و یا قهوه نخورید. خواب خوب می تواند شما را از درد های شدید میگرن در امان دارد.

طب سنتی

طب سنتی همیشه مخالف درمان های تهاجمی و شیمیایی بوده است و روش های دیگری را برای درمان و کنترل انواع بیماری ها پیشنهاد می دهند. طب سوزنی، انرژی درمانی، طب فشاری و … از مهم ترین روش های درمان و کنترل طب سنتی می باشد. که بدون شک نام آن ها را شنیده اید. بسیاری از محققان در این زمینه ادعا کرده اند که می توان به وسیله ی طب سنتی درد ناشی از میگرن را کاهش داد. بوعلی سینا در کتابش از حجامت، برای کنترل شدت درد میگرن یاد کرده است.

میگرن ۳

جراحی

یکی از ریسک پذیر ترین روش ها برای درمان و کنترل میگرن استفاده از روش جراحی می باشد. در روش حراجی فرد به صورت کامل بیهوش می شود و پزشک معالج پایانه های اعصاب محیطی را پیدا کرده و آن ها را از بین می برد. این کار باعث می شود که زمان حملات میگرن و درد ناشی از آن ها کاهش یابد. برای انجام این عمل لزومی ندارد که جمجمه شکسته شود زیرا پزشک می تواند با اقداماتی روی بافت های زیر پوست کار خود را انجام دهد.

درصد موفقیت این عمل بسیار بالاست اما با این حال برخی از پزشکان اعتقادی به آن ندارند و به بیماران توصیه می کنند به جای استفاده از جراحی، از مسکن ها و دارو های مختص میگرن استفاده کنند.

انواع سردرد
اولین پریود دختر خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ