داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا

بررسی داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا

بررسی داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا:

می خواهیم به بررسی داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا بپردازید. مطمئناً امروزه تمامی جوامع درگیر بیماری کرونا می باشند و از زمان پیدایش این ویروس تاکنون دارو های متعددی برای کنترل و از بین بردن این بیماری مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه می خواهیم به برخی از این داروها اشاره کنیم، این داروها عبارت است از:

هیدروکسی کلروکین

آویگان

آرتمیسینین

دگزامتازون

توسیلیزوماب و ساریلوماب

رمدسیویر

ایورمکتین

نیکلوزامید.

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا – هیدروکسی کلروکین:

این ماده در واقع یک ماده فعال می باشد که برای جلوگیری از مالاریا از آن استفاده می شده است. از هیدروکسی کلروکین برخی از کشورها برای جلوگیری از شدت ویروس کرونا استفاده می‌ کنند.

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا آویگان:

اساساً از این دارو برای معالجه آنفولانزا استفاده میشود. این دارو حاوی ماده فاویلاویر می باشد و از آن در جنوب شرق آسیا استفاده می شده است. پس از آن سراسر جهان نیز از این دارو استفاده کرده‌ اند. در سال ۲۰۱۴ از این دارو برای کنترل بیماری ابولا استفاده شد و موفقیت زیادی به دست آورد. این دارو می تواند ویروس های گوناگون آر ان ای را از بین ببرد، طبق تحقیقات گوناگونی که در استفاده از این دارو به عمل آمده است به این نتیجه رسیدند که این دارو قادر است مدت زمان بیماری را کوتاه کند اما دارای اثراتی مانند سینه پهلو و یا شوک های آنافیلاکسی می باشد.

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا آرتمیسینین:

آرتمیسینین یک نوع شربت گیاهی می باشد که ابتدا در ماداگاسکار برای معالجه بیماری کرونا از آن استفاده شد، نام دیگر این شربت کویید ارگانیک است و از گیاه ماگورت آن را تولید می کنند. در نظر داشته باشید که هیچ مطالعه بالینی معتبری درخصوص اثرات این شربت بر روی بیماری کرونا وجود ندارد.

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا دگزامتازون:

برخی از پزشکان و کارشناسان اعتقاد دارند که از این داروی ضد التهاب می توان برای بیمارانی که بیش از ۷ روز به واسطه مشکلات تنفسی بستری می باشند استفاده کرد و به سادگی مرگ و میر آنها را کاهش داد. سازمان بهداشت جهانی و موسسه‌ کُخ در آلمان برای بیمارانی که تحت تنفس مصنوعی هستند و بیش از ۷ روز از بستری شدن آنها می گذرد این دارو را توصیه می کنند، در نظر داشته باشید که افرادی با علائم خفیف بیماری کرونا به هیچ عنوان از دگزامتازون نباید استفاده کنند.

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا – توسیلیزوماب و ساریلوماب:

هنوز هم اثرات آنتی بادی توسیلیزوماب و ساریلوماب بر روی بیماران مورد بحث پزشکان می باشد. عموماً از این داروها برای معالجه روماتیسم مفصلی استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که طبق یک پژوهش این دارو ها می‌توانند مقدار مرگ و میر در بیماران کرونا را بسیار کاهش دهند.

داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا

داروهای گیاهی موثر  رمدسیویر:

در واقع دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده باعث مشهور شدن این دارو شد و این رئیس جمهور آن را برای بیماران کرونا موثر اعلام کرد. این دارو نیز برای درمان ابولا مورد استفاده قرار می گرفته اما آنچنان نتوانست در این خصوص به افراد بیمار کمک کند و به همین جهت کنار گذاشته شد. اما کمیسیون اتحادیه اروپا در ژوئیه ۲۰۱۹ به عنوان اولین دارو برای کمک به بیمارانی که به کرونا مبتلا شده اند با توجه به شرایط خاص آن را مجاز اعلام کرد، البته اختلاف نظر بین سازمان بهداشت جهانی در خصوص تاثیر گذاری این دارو با اتحادیه اروپا وجود دارد. در نظر داشته باشید که موسسه کُخ آلمان فقط در شرایط استثنایی این دارو را برای درمان توصیه می کنند.

داروهای گیاهی موثر  ایورمکتین:

در واقع این دارو یک داروی ضد گال می باشد و آمریکای جنوبی از آن به عنوان داروی معجزه آفرین ضد کرونا نام می برد. در نظر داشته باشید که موسسه رسیدگی به امور دارویی ایالات متحده و همچنین سازمان بهداشت جهانی هنوز آن را توصیه نکرده اند، زیرا معتقدند که باید برای استفاده این دارو تحقیقات و آزمایش های بیشتری انجام شود. در نظر داشته باشید که اتحادیه پزشکان متخصص مراقبت های ویژه ایالات متحده پس از تحقیقات بسیار زیاد در این خصوص اعلام کردند که این ماده فعال به سادگی می‌تواند مقدار قابل توجهی از ویروس ها را در بدن افرادی که به بیماری کرونا مبتلا هستند کاهش دهد و به سادگی می‌تواند بیمارانی که به صورت خفیف به این ویروس مبتلا شده اند را به سرعت بهبود بخشد.

داروخانه آنلاین ویتاماه

بررسی یائسگی خانم ها
بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ