تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن

بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن

بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن :

دراین مقاله به توضیح تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن خواهیم پرداخت. دیابت در واقع در زمره بیماری‌ های مزمن قرار می گیرد، در این بیماری بدن قادر نیست از گلوکز استفاده کند و همچنین می تواند گلوکز را ذخیره کند. گلوکز در دسته قند ها قرار دارد و بالا بودن آن در خون باعث بالا رفتن قند خون خواهد شد، این بیماری دو نوع کلی دارد. این دو نوع عبارت است از:

دیابت نوع یک

دیابت نوع دو.

البته می توان به استثنای این دو نوع دیابت به دیابت بارداری و پیش دیابت نیز اشاره کرد.

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن – دیابت نوع یک:

در این نوع از دیابت تولید انسولین توسط بدن به صورت کامل متوقف می شود. کار هورمون انسولین این است که بدن را قادر می کند گلوکزی که در غذا ها موجود می باشد را به جهت تولید انرژی مورد استفاده قرار دهد، بنابراین برای اینکه استفاده از گلوکز خون در افرادی که دیابت نوع ۱ دارند بالا رود مجبور هستند به صورت روزانه انسولین تزریق کنند تا بتوانند زنده بمانند. در نظر داشته باشید که به استثنای شایع بودن این بیماری در نوجوانان و کودکان این عارضه در واقع رده سنی ندارد و می‌تواند در هر سنی برای فرد اتفاق بیفتد.

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن – دیابت نوع دو:

در این نوع دیابت، بدن انسولین تولید می‌کند اما این مقدار انسولین کافی نمی باشد. در برخی اوقات بدن قادر نیست به خوبی از مقدار انسولین تولید شده استفاده کند، عموماً افرادی دچار این عارضه می شوند که سنی بالای ۴۰ سال دارند. در نظر داشته باشید که سابقه خانوادگی دیابت و همینطور اضافه وزن نیز یکی از علت های مبتلا شدن فرد به این عارضه می باشد. در نظر داشته باشید که امروزه به دلایل گوناگون در بین افراد جوان دیابت نوع ۲ به صورت افزاینده ای در حال افزایش است.

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن – دیابت بارداری:

همانطور که از نام این نوع دیابت می توان حدس زد در طی دوران بارداری بدون سابقه دیابت در فرد مشاهده می شود. توجه داشته باشید که به سادگی این نوع عارضه می تواند روی رشد جنین تاثیر گذار باشد، مشکلاتی که این عارضه بر روی مادر دارد به شرح زیر است:

ایجاد مشکلات تنفسی

ناهنجاری های مادر زادی برای جنین

زایمان زودرس مادر.

یک نکته حائز اهمیت در خصوص دیابت‌ بارداری این است که اگر این نوع دیابت درمان نشود به سادگی می تواند در آینده مادر را دچار دیابت نوع ۲ کند.

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن – نحوه تشخیص دیابت:

در نظر داشته باشید که افرادی که به عارضه دیابت دچار هستند مکرراً علائم خاصی را تجربه خواهند کرد، این علائم عبارت است از:

تکرر ادرار

تشنگی بسیار شدید

پایین آمدن وزن

بالا رفتن میزان گرسنگی

تاری در دید

عفونت های لثه

بی تحرکی

تاول های پیوسته در پوست

سوزن سوزن شدن و بی حسی در پاها و دستها

خستگی زیاد بدون دلیل.

در نظر داشته باشید که اساساً در دیابت نوع ۲ علائم خاصی وجود ندارد، در این خصوص فردی که دچار دیابت نوع ۲ می باشد شاید تا ماه ها و یا سالها نتواند مبتلا شدن خود را به این عارضه متوجه شود زیرا این علائم به شدت آرام رشد می کنند و توانایی تشخیص بسیار سخت است.

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن

 

 غذاهای تاثیر گذار در دیابت و بالا رفتن قند خون:

بدیهی است برنامه غذایی به سادگی می‌تواند دیابت نوع ۲ را به وجود آورد، در نظر داشته باشید که رژیم غذایی افراد ارتباط مستقیم با این موضوع دارد، مثلاً ویژگی های غذایی مانند شیرین بودن و چرب بودن به سادگی می تواند در ابتلا به دیابت تاثیرات مستقیم داشته باشد. به سادگی می توان با یک رژیم غذایی سالم از این امر جلوگیری کرد و یا حتی آن را کنترل نمود. البته غذاهای ممنوعه نیز در این خصوص می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، غذاهایی که باعث بالا رفتن سطح قند خون بدن می شوند عبارت است از:

برنج

نان سفید

نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا

میوه های خشک.

تاثیر دیابت بر دیگر اندام‌ های بدن

مطمئناً دیابت می تواند بر دیگر اندامهای بدن تاثیر بگذارد، این تاثیرات عبارت است از:

کلسترول و افزایش فشار خون

بیماری های لثه

مشکلات سلامت مغز

اختلال در روابط جنسی

کم کردن شنوایی و یا ناشنوایی

گرفتگی تنفس و آپنه خواب

ایجاد عفونت های پوستی

از دست دادن کلیه ها

مشکلات بینایی

عارضه نوروپاتی.

داروخانه آنلاین ویتاماه

بررسی داروهای گیاهی موثر بر درمان کرونا
همه چیز درباره ی میگرن و سردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ