رابطه توان بدنی و مکمل غذایی

بررسی رابطه توان بدنی و مکمل غذایی

بررسی رابطه توان بدنی و مکمل غذایی:

می خواهیم به توضیح رابطه توان بدنی و مکمل غذایی بپردازیم. بدیهی است که هر فردی که به صورت منظم ورزش کند انتظار دارد بیشترین بازدهی را از تمرینات خود کسب نماید. همانطور که میدانید ورزش کردن باعث افزایش میزان قدرت و توده عضلانی خواهد شد.

مطمئناً مصرف مکمل ها در کنار یک تغذیه کامل و حرفه‌ای می‌ تواند افزایش عضلات را برای فرد ورزشکار به دنبال داشته باشد، البته توجه کنید که میزان مصرف آنها باید بسیار دقیق باشد. مطمئناً رابطه توان بدنی و مکمل غذایی یک رابطه بسیار نزدیک می باشد.

در ادامه بحث رابطه توان بدنی و مکمل ها می‌خواهیم با نام بردن برخی از مکمل های ضروری برای عضله سازی موضوع را بیشتر باز کنیم.

رابطه توان بدنی و مکمل غذایی – محبوب ترین مکمل های عضله سازی:

مکمل های پروتئینی

مکمل کراتین

مکمل بتا آلانین

مکمل گینر (افزایش دهنده وزن)

مکمل HMB

مکمل BCAA (آمینو اسید های شاخه دار).

"<yoastmark

رابطه توان بدنی و مکمل غذایی – مکمل های پروتئینی:

بحث پروتئین یک بحث کامل و بسیار علمی می باشد اما سعی می کنیم که به صورت ساده این موضوع را عنوان کنیم. برخی از افراد معتقدند که می توان از مواد غذایی تمامی پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت کرد اما در نظر داشته باشید که تایم های طلایی برای استفاده از پروتئین در ورزش وجود دارد که به هیچ عنوان در این تایم ها نمی توان از مواد غذایی پروتئین دار استفاده کرد و حتما باید پروتئین به صورت آبکی وارد بدن شود تا جذب آن بسرعت صورت گیرد. مثلاً یکی از تایم های طلایی برای استفاده از مکمل پروتئین بلافاصله بعد از تمرین ورزشی می باشد که ذخایر گلیکوژن در این زمان کاملاً خالی شده اند و شما فرصت کافی برای پر کردن آنها را ندارید

زیرا هر غذایی که میل کنید حداقل یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان احتیاج دارد تا جذب شود، بنابراین شما تایم طلایی را از دست خواهید داد اما اگر از مکمل پروتئین استفاده کنید به سرعت نیاز پروتئین بدن در کمتر از ۱۰ دقیقه جبران خواهد شد.

رابطه توان بدنی و مکمل غذایی – مکمل کراتین:

بدن می تواند کراتین را به صورت طبیعی تولید کند. در واقع کراتین توان و قدرت بدنی را افزایش میدهد و از آن به عنوان یک مکمل عضله ساز و غذایی می توان نام برد، بنابراین افرادی که میخواهند عضله سازی کنند می‌توانند از مکمل کراتین استفاده کنند. البته در نظر داشته باشید که کراتین آب را زیر پوست جمع می‌کند و باعث حجم می شود پس در نتیجه در سیکلی که ورزشکار تمایل به خشک کردن بدن خود دارد نباید از این مکمل استفاده شود.

"<yoastmark

مکمل بتا آلانین:

این مکمل غذایی یک آمینو اسید می باشد که خستگی را در ورزشکار کاهش می‌دهد و عملکرد ورزشی فرد را بالا می برد. اگر چنانچه یک مربی حرفه ای و برنامه غذایی مناسب در اختیار داشته باشید می توانید از این مکمل غذایی نیز برای بالا بردن افزایش توده عضلانی استفاده کنید.

مکمل گینر:

این مکمل ها دارای میزان بسیار زیادی قند و کالری می باشد، اما نگران این موضوع نباشید زیرا بِیس این مکمل پروتئین است ولی مقادیر پروتئین در این مکمل نسبت به کربوهیدرات و قند آن بسیار کمتر می باشد بنابراین به سادگی می توانید با این مکمل افزایش حجم را در بدن خود به وجود آورید. در نظر داشته باشید که این افزایش حجم به صورت خط دار نمی باشد.

مکمل گینر به سادگی می‌تواند توان بدنی را افزایش دهد.

"<yoastmark

مکمل hmb:

این مکمل از تجزیه آمینو اسید لوسین ساخته می شود. بسیاری از تحقیقات بر این عقیده اند که این مکمل می‌ تواند کاهش تجزیه پروتئین عضلانی را به وجود آورد، بنابراین عنصر حیاتی رشد و توان عضلات یعنی پروتئین با استفاده از این مکمل در سطح مطلوبی نگه داشته می شود.

مکمل bcaa:

این مکمل همانطور که در ابتدا اشاره شد از گروه آمینو اسید های شاخه دار می باشد و از ترکیب سه آمینو اسید خاص به وجود می‌ آید. این س آمینو اسید عبارت است از:

لوسین

والین

ایزولوسین.

منابعی که می‌توان این آمینو اسید را از آنها دریافت کرد از قبیل:

لبنیات، گوشت، ماهی، تخم مرغ، مرغ و غیره می باشند.

توجه داشته باشید که این مکمل نقش بسیار مهمی در رشد عضلات دارد. اگر بخواهیم برای آن معیار عددی قرار دهیم در حدود ۱۴ درصد از آمینو اسید های بدن را این محصولات قادر هستند که تولید کنند.

رابطه ی ویتامین ها و سیستم ایمنی
ارتباط خاص ایمنی بدن با ویتامین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ