دیابت

تأثیر دیابت بر فعالیت جنسی

تأثیر دیابت بر کیفیت روابط زناشویی

همانطور که می‌دانید دیابت به دنبال تغییرات هورمونی به نام انسولین در بدن به وجود می‌آید و در حقیقت بدن را در کنترل میزان قند خون ناتوان می‌کند. زندگی مردن و کنار آمدن با دیابت گاهی می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد اما یادتان باشد که با کنترل این بیماری می‌توان از بروز عوارض احتمالی آن جلوگیری کرد. همانطور که می‌دانید این بیماری می‌تواند مشکلات جسمی بسیاری اعم از بیماری‌های چشمی، مشکلات پوستی، مشکلات عصبی و خلق و خو را به وجود آورد. همچنین می‌تواند سبب افسردگی و مشکلات روحی روانی گردد.

از طرف دیگر به دنبال تنش‌هایی که در اثر تحمل این بیماری در روند درمان رخ می‌دهد و همین‌طور تغییرات هورمونی که در بدن به وجود می‌آید، ممکن است زندگی زناشویی و روابط جنسی زوجین نیز دچار اختلال شود.

معمولاً در افراد مبتلا به دیابت میزان تمایلات جنسی کاهش می‌یابد و بنابراین مجبور به استفاده از داروهای افزایش میل جنسی می‌شوند که خود عوارض دیگری چون چاقی و غیره را به همراه دارد. اما نگران نباشید، مشکلات جنسی که در اثر این بیماری به وجود می‌آیند قابل کنترل و درمان هستند و در ادامه به بررسی مشکلات جنسی در اثر بیماری دیابت و درمان آنها می‌پردازیم.

مشکلات جنسی افراد مبتلا به دیابت

اختلالات جنسی در هر فردی می‌تواند ظاهر شود ما در بیماران مبتلا به دیابت هم بسیار دیده می‌شود. این مشکلات معمولاً با افزایش سن بیشتر می‌شود. افراد معمولاً به دنبال پیدا کردن دلیل مشکلات جنسی خود نیستند و معمولاً آن را به خستگی، استرس در محل کار، بدن درد و نداشتن ارتباط قوی با شریک زندگی در زندگی مشترک ارتباط می‌دهند. در حقیقت ابتلا به هر بیماری می‌تواند بر کیفیت فعالیت‌های جنسی تأثیر بگذارد و زوجین مجبور به تحمل فشار عاطفی شوند.

همانطور که می‌دانید دیابت می‌تواند سبب بروز خشم، تنش و تحریک پذیری در بیماران مبتلا شود. به دنبال این مشکلات اختلالاتی هم در زمینه‌ی جنسی می‌تواند شکل بگیرد و زندگی زناشویی را تحت تأثیر قرار دهد.

دیابت

دیابت

.

سطح بالای قند خون می‌تواند بر اندام‌های جنسی و اعصاب این ناحیه آسیب وارد کند بنابراین در بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت موارد زیر گزارش می‌شود:

  1. احساس بی‌حسی، درد و نداشتن هیچ حسی در ناحیه تناسلی
  2. خشکی در واژن
  3. وجود اختلال در تحریک جنسی
  4. داشتن درد هنگام فعالیت جنسی
  5. کاهش تمایلات جنسی
  6. اختلال نعوظ در مردان به دلیل کاهش میزان جریان خون در ناحیه تناسلی

درمان مشکلات جنسی ناشی از دیابت

نوبت آن رسیده است که بدانید برای مشکلات جنسی ناشی از دیابت درمان وجود دارد و نیاز نیست که نگران باشید. تغییر سبک زندگی، کنترل سطح قند خون، انجام فعالیت‌های فیزیکی، خوردن غذاهای سالم، کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس و سطح انرژی، می‌توانند به درمان مشکلات جنسی ناشی از این بیماری بسیار کمک کنند. این موارد به خصوص در مورد خانم‌ها بسیار تاثیرگذار است و به رفع خشکی واژن و کاهش درد هنگام رابطه جنسی به آنها بسیار کمک می‌کند.

دیابت

دیابت

از توصیه‌های دیگر این است که از بهترین روان‌کننده‌های بر پایه آب برای داشتن رابطه جنسی استفاده کنید. به متخصص زنان مراجعه کنید و داروهایی مثل کرم و داروهای خوراکی که پزشک تجویز کرده است را با دقت و سر زمان مشخص مصرف کنید. استروژن درمانی یکی دیگر از درمان‌هایی است که می‌توانید از آن بهره ببرید. بسیاری از پزشکان هم لیزر واژینال را تجویز می‌کنند.

.

در این میان مردانی که در اثر این بیماری به اختلال نعوظ دچار می‌شوند هم کم نیستند. به منظور درمان این بیماران هم باید از داروهای تجویز شده توسط پزشک مصرف کنند. داروهای خوراکی که میزان جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می‌دهند مانند سیلدنافیل، ویاگرا و تادالافیل هم می‌توانند درمان خوبی برای رفع مشکلات جنسی آقایان مبتلا به دیابت باشد. این داروها به شکل غیر خوراکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر داروها از دستگاه‌های بزرگ کننده‌ی آلت تناسلی هم می‌توان استفاده کرد. همه‌ی این راه حل‌ها به راحتی می‌توانند مشکلات جنسی شما را بهبود دهد، فقط کافی است با پزشکتان مشورت کنید.

در پایان لازم است این نکته را به یاد داشته باشید که روابط عاطفی و روابط جنسی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی زناشویی زوجین داشته باشد بنابراین بهتر است برای رفع این مشکلات تلاش کنید. امیدواریم با افزایش آگاهی خود در این زمینه بتوانید بیماری خود و عوارض ناشی از آن را به خوبی مدیریت کنید.

.

تأثیر دیابت بارداری بر مادر و جنین
رژیم غذایی مخصوص بیماران مبتلا به دیابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ