تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

بیماری دیابت امروزه به یک معضل بزرگ در دنیا تبدیل شده است. و تقریبا بالای ۱۰ درصد از مردم جهان به دیابت مبتلا هستند. هورمون انسولین به صورت طبیعی در بدن توسط پانکراس یا لوزالمعده تولید و ترشح می شود. این هورمون به مصرف قند و یا ذخیره آن در بدن کمک می کند. اگر پانکراس ترشح انسولین را قطع کند. یا آن را به مقدار کم ترشح کند. و یا بدن نسبت به انسولین مقاومت نشان دهد، در این صورت شخص به دیابت دچار می گردد. با شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان و خطر مرگ توسط این ویروس، گروهی از بیماری ها مانند دیابت در خطر بیشتری نسبت به افراد عادی و سالم قرار دارند. تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی بیماران دیابتی در مقایسه با افراد سالم بیشتر بوده و حتی بروز علائم در آن ها نیز شدید تر است.

افراد مبتلا به دیابت به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن بیشتر از دیگر افراد دچار التهاب و عفونت می شوند. در نتیجه ابتلای فرد دارای قند خون به ویروس کرونا، می تواند باعث بروز شدید علائم و مشکلات تنفسی حاد در آن فرد شود. به دلیل بالا بودن میزان قند در خون افراد دیابتی، سلول های سیستم ایمنی بدن آن ها توانایی و کارایی کمی در مقابله با عفونت ها را دارند. به همین دلیل این افراد باید بیشتر از دیگران مراقب سلامتی خود باشند، همچنین کنترل مقدار قند خون و ثابت نگه داشتن آن در دوران شیوع ویروس کرونا می تواند شدت بروز علائم را در صورت ابتلا، کاهش دهد.

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

راهکارهای مراقبت افراد دیابتی در برابر ویروس کرونا

افراد دیابتی می بایست در برابر ویروس کووید ۱۹ از خود محافظت کنند. و تمامی پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

این افراد باید قبل از تهیه غذا و یا خوردن آن حتما دست های خود را به دقت بشورند. همچنین اگر در مکان های عمومی حضور داشتند و یا از سرویس های بهداشتی عمومی استفاده کرده اند باید دست های خود را به خوبی شسته و ضدعفونی کنند.

استفاده مداوم از ماسک در مکان های عمومی برای این اشخاص بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین حفظ فاصله اجتماعی نیز بسیار مهم است. فرد مبتلا به مرض قند باید فاصله یک و نیم تا دو متر را با اطرافیان حفظ کند. داروهای مربوط به بیماری قند باید همیشه همراه این افراد باشد. در صورت امکان اگر می توانند از خانه خارج نشوند. و در اجتماع و محیط های شلوغ تردد نکنند.

از دیگر مواردی که باید افراد دیابتی آن را رعایت کنند، کنترل رژیم غذایی خود در دوران شیوع ویروس کرونا است. مصرف شکر و کربوهیدرات در رژیم غذایی این افراد باید کنترل و محدود شود. مصرف این مواد غذایی باعث افزایش میزان قند در خون آن ها شده و در نتیجه سیستم ایمنی آن ها دچار ضعف می شود. مصرف دائم آب در طی روز برای جلوگیری از دهیدراتاسیون شدن بدن برای این افراد ضروری است. این افراد باید از محیط و شرایط استرس زا دوری کنند، چرا که باعث بالا رفتن مقدار هورمون کورتیزول در بدن آن ها شده و منجر به کاهش ایمنی می گردد. همچنین به شکل منظم باید میزان قند خون در افراد دیابتی چک و کنترل شود.

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

تاثیر ویروس کرونا بر سلامتی افراد مبتلا به دیابت

توصیه های مراقبت دیابتی

در کل افراد با بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون و … باید بیش از دیگران مراقب سلامت خود در دوران شیوع ویروس کرونا باشند. رعایت تمامی موارد گفته شده در خصوص بیماران مبتلا به قند و یا فشار خون، برای جلوگیری از عوارض و خطرات بعد از آن بسیار مهم است. نرمال نگه داشتن مقدار قند خون در افراد مبتلا به دیابت و تقویت آن ها با رژیم های غذایی سالم، احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد. همچنین اگر این افراد به این ویروس مبتلا شوند. شدت علائم آن و یا خطرات جدی مانند مرگ به میزان قابل توجهی در آن ها کاهش پیدا می کند.

پس لازم به ذکر است. ضمن رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و مراقبت های پزشکی لازم در خصوص نوع بیماری قند، تا زمان رسیدن واکسن موثر آن برای افراد دیابتی بسیار مهم است. مهم ترین توصیه ای که به بیماران قندی می شود. قرنطینه کردن خود و دوری از اجتماعات پر خطر است. این افراد تا آنجا که می توانند باید کمتر از منزل خارج شده. و یا اگر امکان دارد از منزل خارج نشوند.

تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک رژیم غذایی
داروخانه آنلاین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ