کلاژن ساز ها

تاثیر کلاژن ساز ها در خوراکی های طبیعی یا مکمل های غیر طبیعی

تاثیر این مواد حاوی کلاژن در خوراکی های طبیعی یا مکمل های غیر طبیعی

یکی از روش های داشتن پوستی سالم و شاداب، تحریک کلاژن ساز ها با تغذیه سالم است. مصرف خوراکی های مفید و موثر همچون میوه و انواع سبزیجات در کنار تحرک روزانه و ورزش به تحریک ترشح این پروتئین کمک شایانی می کند. زمانی که شما از مواد حاوی پروتئین استفاده می کنید، بدن آن را به آمینو اسید تبدیل می کند و از این طریق مواد مغذی که لازم دارد مثل اسید چرب امگا۳، ویتامین A و کلاژن را جذب می کند. این روش میزان کلاژن سازی را با سرعت پایینی انجام می دهد و امکان دارد جای یک زخم سال ها طول بکشد تا بهبود پیدا کند. البته شیوه های دیگری نیز می تواند در کلاژن سازی مورد استفاده قرار بگیرد. هایفوتراپی، تزریق فیلر، پی آر پی و میکرونیدلینگ از جمله این روش ها هستند.

البته این روش ها به طور ویژه در تحریک کلاژن سازی تاثیر ندارند و بیشتر برای از بین بردن چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد. برای کلاژن سازی بهتر است از محصولاتی این مواد حاوی کلاژن مانند مکمل ها و کرم ها استفاده نمود که نسبت به روش های قبلی هم از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است و هم از لحاظ کلاژن سازی امتحان خود را پس داده اند و موفق آمیز بوده اند. الگوریتم کاهش کلاژن سازی و شروع اثرات نگران کننده پوست عموما از سن ۳۰ سالگی تا ۴۰ خود را نشان می دهد و از همین زمان مراقبت های جدی باید شروع شود. مکمل های خوراکی و کرم های کلاژن ساز عملکرد جذب کلاژن در بدن  را با سرعت بیشتری نسبت به مواد طبیعی انجام می شود و این روش ها می تواند در روند بهبودی بیماری ها نیز موثر واقع شود.

مکمل های خوراکی و تاثیر آن در کلاژن سازی

انواع زیادی از مکمل های غیر طبیعی وجود دارند که می توانند بدون تعلل این مواد حاوی کلاژن را به بدن برسانند و در بدن فعالیت خود را به سرعت شروع کنند. مکمل ها حاوی ترکیبی به نام ایمدین هستند که در تحریک پوست نقش بسزایی دارند. این ماده در انواع مکمل غذایی وجود دارد و به عنوان بهترین ماده حاوی کلاژن می توان معرفی نمود که به  درمان و جوانسازی پوست کمک می کند. علاوه بر این پروتئین های دریایی نیز که در اغلب مکمل های خوراکی دیده می شوند می توانند موجب تقویت، ترمیم و بازسازی پوست شوند. از دیگر مکمل های حاوی کلاژن می توان لیکوپن را معرفی کرد. این همان آنتی اکسیدان قوی است که در گوجه فرنگی وجود دارد و به از بین بردن رادیکال های آزاد به سلول های پوستی کمک می کند.

همچنین آنچه که به عنوان عصاره از هسته انگور خارج می شود یک کلاژن ساز طبیعی است که با کمک ویتامین سی و فلز روی، اقدام به کلاژن سازی می کند.

کلاژن سازها

کرم های کلاژن ساز

به طور کلی آنچه که باعث تحریک کلاژن سازی می شود وجود آمینو اسیدها در این پروتئین است. پس همین موضوع نکته ای قابل توجه در خرید کرم های کلاژن ساز می باشد. در هنگام خرید یک کرم کلاژن ساز قطعا نمی توان به آزمایشگاه مراجعه نمود و از وجود کلاژن  یا آمینو اسید اطمینان حاصل کرد. بهترین راه، استفاده از کرم هایی است که فاکتور رشد داشته باشند.

این عامل روابط مابین سلول ها را سرعت می بخشد و در نتیجه کلاژن سازی با سرعت انجام می گیرد. معمولا پروسه جوانسازی و از بین رفتن چین و چروک زمان بر بوده و مدتی طول می کشد تا پوست به سفتی و ارتجاعی شدن جوانی برگردد. کرم های لیفتینگ به طور کلی سرعت این فرایند را افزایش می دهد و بهبودی را سریع تر انجام می دهد.

در برخی از کرم های این مواد حاوی کلاژن از جلبک استفاده می شود که عاملی افزایشی برای تولید سریع تر کلاژن است. جلبک انعطاف و الاستیسیته پوست را به طور چشمگیری افزایش می دهد. همچنین به صورت عمقی به پوست نفوذ می کند و ظاهری جوان را هدیه می دهد. جلبک قرمز دریایی یک هیدراته کننده قوی و مرطوب کننده اصل برای پوست خشک و آسیب دیده است. کرم های حاوی این ماده شادابی و درخشش را به پوست باز می گرداند و در باز سازی و داشتن  پوستی نرم و لطیف کمک می کند.

اصلی ترین کاربرد کلاژن در پوست و مو
مهمترین کاربرد کلاژن در پوست و مو کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ