کاربرد کلاژن در پوست و مو

مهمترین کاربرد کلاژن در پوست و مو کدام است؟

مهمترین کاربرد کلاژن در پوست و مو کدام است؟

بدن سالانه تقریباً یک درصد تولید کلاژن را متوقف می کند. با گذشت زمان پوست نیز شروع به از دست دادن آب می کند، که می تواند منجر به خشکی، تیرگی و ایجاد چین و چروک شود. مطالعه ای از ژورنال زیبایی پوست نشان داد که مکمل های کلاژن خوراکی می توانند پس از تنها هشت هفته باعث افزایش میزان آبرسانی به پوست شوند و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند. کاربرد کلاژن در پوست و مو و فواید مکمل های کلاژن ساز فقط به صورت محدود نمی شود. آنها می توانند ظاهر سلولیت را تغییر دهند. متخصصان بهداشت و زیبایی می گویند که کلاژن باعث استحکام و سلامت موها، ناخن ها، مفاصل و استخوان ها می شود. کلاژن سازها، که به طور طبیعی در بدن وجود دارند،

مسئول انعطاف پذیری و درخشندگی پوست و همچنین مقاومت مو و ناخن های ما هستند. هر چه پیرتر می شویم، بدن ما شروع به از دست دادن کلاژن می کند و باعث می شود سلول های پوست از نظر حس و ظاهر پیر شوند و موها و ناخن ها شکننده شوند.

کاربرد کلاژن در پوست و مو

کاربرد کلاژن در پوست و مو

 کاربرد کلاژن در مو

یکی از اصلی ترین کاربرد کلاژن پوست و م

و را می توان در ترمیم بافت مو بیان نمود. کلاژن یک پروتئین و چسبی است که بدن ما را به هم نزدیک می کند، به پوست قدرت و قابلیت ارتجاعی می بخشد و سلول های مرده پوست را با افزایش سن جایگزین می کند. اما آنچه که ممکن است خیلی معمول شناخته نشود، همه راه هایی است که کلاژن می تواند روی موهای شما تاثیر بگذارد. به طور خلاصه، می توان از این پروتئین برای جبران ریزش مو و ایجاد قفل های محکم و شاداب استفاده کرد و خوشبختانه برای کسانی که به دنبال رشد موهای سالم هستند، مکمل های کلاژن زیادی در حال حاضر در بازار وجود دارد که این کار را انجام می دهند.

کلاژن چگونه بر مو تاثیر می گذارد؟

کاربرد کلاژن در پوست و مو را می خواهیم تعمیم دهیم. کلاژن در بافت اطراف فولیکول مو یافت می شود. اگرچه فقط مقدار کمی کلاژن در لایه های خارجی ساقه مو یافت می شود، اما کلاژن نقش اساسی در حفظ عملکرد فولیکول مو دارد. همانطور که بدن ما کلاژن بیشتری تولید می کند، این لایه ها دوباره رشد می کنند و با میزان افزایش کلاژن افزایش، پیاز مو نیز افزایش و ضخیم می شود. کلاژن می تواند آسیب هایی که به بافت مو وارد می شود را ترمیم کند و در ظاهر مو حالت درخشندگی ایجاد کند. مصرف مواد حاوی کلاژن و استفاده از مکمل های کلاژن ساز در بهبود مشکلاتی که در مو ایجاد می شود موثر بوده و استفاده از آنها بسیار تاکید می شود. پس از یک دوره مصرف مکمل های کلاژن ساز مواردی که در زیر آورده شده به طور کلی ترمیم می شود.

  • کشش مو را به آن باز می گرداند:

کلاژن یک اسید آمینه است و سلول های فولیکول مو از اسیدهای آمینه برای تولید پروتئین کراتین استفاده می کنند که رشد، قدرت و کشش مو را تقویت می کند. کلاژن به تقویت مو و قابلیت ارتجاعی آن کمک می کند و کیفیت کلی آن را بهبود می بخشد و همچنین می توانید از مزایای اضافی امگا ۳ و ۶ نیز بهره مند شوید که برای آبرسانی به موها بسیار مناسب است.

  • رشد مو را تقویت می کند:

کاهش طبیعی تولید کلاژن و تجزیه سریع کلاژن از عواملی مانند آسیب نور خورشید، الکل و قند اضافی در رژیم غذایی همه در ایجاد تجزیه ساختار پوست، مو و ناخن علاوه بر تجزیه کلاژن، ریزش مو به طور خاص می تواند ناشی از کمبود آهن، بیماری های خود ایمنی، تیروئید کم کار، عدم تعادل هورمونی و تولید طبیعی هورمون دی هیدروتستوسترون باشد که می تواند باعث نازک و شکننده شدن مو شود. بنابراین استفاده از مکمل کلاژن می تواند به رشد مجدد مو کمک کند، زیرا سلامت مو از داخل شروع می شود.

  • فولیکول مو را بازسازی می کند:

آخرین کاربرد کلاژن در پوست و مو این است که کلاژن به رشد و بازسازی مو کمک می کند زیرا یک آنتی اکسیدان طبیعی است. به طور معمول، رادیکال های آزاد از طریق فرایندهای متابولیک تولید می شوند. این رادیکال های آزاد به فولیکول های مو آسیب می رسانند و منجر به ریزش مو می شوند. کلاژن رادیکال های آزاد را خنثی می کند و به موها اجازه می دهد تا به طور طبیعی رشد کنند.

تاثیر کلاژن ساز ها در خوراکی های طبیعی یا مکمل های غیر طبیعی
نقش بسزای کلاژن بر مو، ناخن و پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ