لوازم سیسمونی نوزاد

خرید لوازم سیسمونی نوزاد و لوازم کودک

آشنایی با ضروری ترین لوازم سیسمونی نوزاد

برای خرید لوازم سیسمونی نوزاد باید به یکسری موارد و فاکتورهای ضروری توجه کنید و آنچه نیاز ندارید را حذف کنید.

 اگر منزل شما کوچک است یا در منزل اجاره ای سکونت دارید و همچنین به دلیل رشد زیاد نوزاد و کودک در چند ماه اول زندگی بهتر است لوازم و لیست لوازم سیسمونی نوزاد ضروری را شناخته و تنها به تهیه آنها بپردازید.

۱-       تعیین جنسیت نوزاد، دختر یا پسر بودن آن

۲-       فصلی که نوزاد در آن به دنیا می آید، فصل گرم یا سرد

۳-       استطاعت مالی و حذف موارد غیر ضروری

۴-       متراژ اتاق کودک

در پی مشخص کردن چارچوب و حدود موارد بالا می توانید دفترچه ای برداشته و آنچه می خواهید را به پیشنهاد زیر تهیه کنید.

لوازم سیسمونی نوزاد

لوازم سیسمونی نوزاد

اقلام و وسایل بهداشتی کودک

یکی از مهم ترین دسته وسایل مورد نیاز کودک در خرید لوازم سیسمونی نوازد، اقلام بهداشتی می باشد.

۱-       شیشه شیر

۲-       سرشیشه شیر در سایز های مختلف و سر ارتودنسی

۳-       پستانک سر ارتودنسی

۴-       پوشک

۵-       شیر خشک

۶-       دندان گیر سیلیکونی

۷-       شامپو بچه

۸-       صابون بچه

۹-       شامپو بدن بچه

۱۰-     روغن بچه

۱۱-     کرم سوختگی پای بچه

۱۲-     دستمال مرطوب نرم کننده

۱۳-     لوسیون مرطوب کننده

لوازم سیسمونی نوزاد

لوازم سیسمونی نوزاد

لوازم مورد نیاز مادر در دوران شیردهی

 

در مقاله ای دیگر در مورد وسایل بهداشتی بانوان و مادران صحبت شد اما از رایج ترین اقلامی که مادران در این دوران به آن نیاز دارند، پد سینه یکبار مصرف یا قابل شستشو می باشد. شیر دوش از دیگر موارد است. کرم شقاق سینه در اوایل شیردهی نیاز می شود. رابط سینه سیلیکونی نیز در برخی از موارد مورد استفاده مادران قرار می گیرد. این موارد را می توانید به لیست اقلام ضروری لوازم سیسمونی نوزاد اضافه کنید.

انتخاب سرویس چوب کودک

کمد و تختخواب کودک را می توانید به گونه ای انتخاب کنید که با تغییر سایز کودک، تغییر کند و با بزرگ شدن ، نیاز کودک در سایز های مختلف بدنی را پاسخگو باشد. البته که باز با توجه به میزان توان مالی می توان سرویس چوبی را از لوازم سیسمونی نوزاد حذف کرد و به خوراک او هم چنین تهیه پوشک پرداخت.

گهواره، می تواند جز مواردی باشد که بتوان آنرا از لیست اقلام ضروری حذف کرد.

انتخاب لباس و سرویس خواب برای کودک

 تشک نرم همراه و برای تخت، پتوی کودک همراه و برای تخت، بالش نرم و مناسب، از جمله لوازمی است که هم باید به جنس نخ آن توجه کنید که ضد حساسیت باشد و هم از نرمی لازم برخوردار باشد.

بسته به فصل تولد، برای هر ماه از رشد کودک، به نهایت سه دست لباس احتیاج دارید. لباس زیر که به صورت سرهمی یا زیر پوش تن بچه می شود، لباس گرم درون منزل و لباس بیرونی گرم، نظیر سارافون یا کاپشن بچگانه، بسته به استطاعت مالی خود می توانید از هر کدام، چند دست تهیه کنید، اما با توجه به رشد سریع کودک در هر ماه از تولدش، بهتر است برای جلوگیری از اسراف به جای خرید چند دست از یک سایز، سایزهای مختلف لباس را برای او تهیه کنید.

خرید سایز های بزرگتر لباس، تا شش ماهگی می تواند از همان ابتدا صورت گیرد، اما خرید لباس سال های بعدی کودک از همان ابتدا کار اشتباهی است و می توانید آنرا از لیست لوازم سیسمونی نوزاد حذف کنید.

بهتر است بیشتر تمرکز تان را روی تهیه لباس های راحت در منزل و چند دست لباس بیرونی بگذارید تا اینکه کوهی از لباس را از روی ذوق در کمد تلنبار کنید و بعد از بزرگ شدن کودک ندانید با آنها چه کنید.

خرید انواع اسباب بازی برای کودک

از دیگر لوازم سیسمونی نوزاد ، اسباب بازی است. در خرید اسباب بازی سعی کنید با توجه به سن کودک و رشد عقلی و فکری او به تهیه بازی هایی که به رشد و خلاقیت او کمک می کند تهیه کنید. با اندکی مطالعه و لوازمی که کودک در طول رشد برای کنجکاوی به آن احتیاج دارد، را دریابید و به جای پر کردن اتاق از عروسک و وسایلی که کودک چه دختر چه پسر، در طول رشد اصلا توجهی به آنها ندارد و طرز بازی با آنها را بلد نیست، از لوازم جذاب و جالب توجه برای کودک خریداری نمایید.

در اوایل تولد کودک به ابزار ساده و بزرگ و دارای جنس های مختلف نیاز دارد. وسایلی که به تشخیص صدا و رنگ و ابعاد به او کمک می کند.

لمس جنس های مختلف با دست و دهان برای کودک در این دوره بسیار جالب است و وسایلی که می تواند بدون نگرانی بهداشتی آنرا داخل دهان خود کند ، را برای او تهیه کنید.

لوازم سیسمونی نوزاد

لوازم سیسمونی نوزاد

تهیه کالسکه برای کودک

 

این دسته از وسایل کاملا اختیاری است و می توان آن را برای کودک تهیه نکرد. اما خرید کالسکه، می تواند کمک شایانی به شما برای بیرون رفتن آسان با فرزندتان به شما بکند.

خرید ماشین های کوچک برای بچه، از همان ابتدا فقط جای شما را تنگ می کند. البته که خرید هر چیزی برای کودک و زیباسازی اتاق سلیقه ای است. اما نمی توان به صورت رایج آنها را در لیست لوازم سیسمونی نوزاد قرار داد.

سعی کنید ساکی جادار و سبک برای خود بخرید تا وسایل لازم بچه را به راحتی با خود حمل کنید.

آشنایی با انواع مکمل غذایی مادر و کودک
معرفی مکمل های ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ